Zvuková tvorba v hraném filmu a televizi
Předmět není vypsán Nerozvrhuje se
Kód | Zakončení | Kredity | Rozsah | Jazyk výuky | Semestr |
---|---|---|---|---|---|
308ZTH | ZK | 1 | 12S | česky | zimní |
Garant předmětu
Jméno vyučujícího (jména vyučujících)
Výsledky učení dané vzdělávací složky
Cílem předmětu je prohloubení znalostí zvukové tvorby se zaměřením na hraný film a TV.
Forma studia
Kontaktní výuka.
Předávání praktických zkušeností pedagoga, dialog.
Výklad je zaměřen na tvorbu zvuku celovečerních hraných filmů. Výklad je doplňován AV ukázkami.
Výklad je v druhé části zaměřen na tvorbu zvuku v TV.
Předpoklady a další požadavky
Absolvování oborových předmětů KZT prvního ročníku. Aktivní přístup k výuce, pravidelná docházka.
Obsah kurzu
Předmět má za úkol prohloubit znalosti zvukové tvorby se zaměřením na hraný film a TV. Výklad je zaměřen na tvorbu zvuku celovečerních hraných filmů, které jsou jedním z nejkomplikovanějších tvůrčích úkolů zvukových mistrů - sound designérů. Výklad je doplňován AV ukázkami.
Výklad je v druhé části zaměřen na tvorbu zvuku v TV.
- Téma : Úvod a základní poznatky o zvukové tvorbě.
- Téma : Příjem a záznam kontaktního zvuku při tvorbě hraného filmu.
- Téma : Dialogový postsynchron v hraném filmu.
- Téma : Dialogový a hudební playback v hraném filmu.
- Téma : Nahrávání filmové hudby a použití archivní hudby v hraném filmu.
- Téma : Ruchy v hraném filmu.
- Téma : Střih zvuku a příprava míchacích stop.
- Téma : Mixáž celovečerního hraného video filmu pro DVD a TV.
- Příprava a zvukové ztvárnění televizních pořadů
- Technické rozdíly natáčení filmu a televizního pořadu
- Příprava a výběr zvukové techniky při natáčení televizních pořadů
12.Dynamické a frekvenční rozsahy zvuku v televizní praxi
13.Zpožďovací procesory
14.Přenos zvukového signálu na dálku, dorozumívací zařízení, tlumočník
15.Vlastnosti mistra zvuku při ŽIVÉM VYSÍLÁNÍ
Doporučená nebo povinná literatura
Bláha, I. (2004): Zvuková dramaturgie audiovizuálního díla. AMU, Praha. (ISBN 80-7331-010-4)
Borwick, J. (1994): Sound Recording Practice. Oxford University Press, Oxford. (ISBN 0-19-816381-9)
Dolby Laboratories Inc. - Firemní literature (web:www.dolby.com)
Hůrka, M. - Estetika zvuku ve filmu ( ČsFÚ 1965)
Janoušek, I. - ABC akustiky pro hudební praxi (Supraphon)
Kolektiv - Film a filmová technika (SNTL 1974)
Kolmer, F. - Prostorová akustika SNTL 1984
Kuna, M. - Zvuk a hudba ve filmu ( Panton 1968)
Stadtrucker, I. - Zvukové majstrovstvo ve F a TV (SPN 1977)
Zenkl, L. - ABC hudební nauky ( Supraphon)
http://www.dolby.com/consumer/index.html
http://www.dolby.com/professional/index.html
http://frank.mtsu.edu/~smpte/links.html
Hodnoticí metody a kritéria
Klasifikace a kredity jsou uděleny za: účast 80% z celkového počtu hodin a odevzdání požadovaných prací a to:
a/ Rozbor zvukové složky zadaného současného CZ hraného filmu 4 - 8 str.
absolvování závěrečného pohovoru
Další informace
Pro tento předmět se rozvrh nepřipravuje