Možnosti animace 1

Zobrazit rozvrh

Kód Zakončení Kredity Rozsah Jazyk výuky Semestr
309MAN1 Z 2 24PS česky zimní

Garant předmětu

Eliška DĚCKÁ

Jméno vyučujícího (jména vyučujících)

Eliška DĚCKÁ

Výsledky učení dané vzdělávací složky

Výsledky učení

•Posluchači budou znát základní historii média animace a budou o něm schopni teoreticky uvažovat

•Posluchači se seznámí s různými kinematografickými obory, v nichž se uplatňuje médium animace

Forma studia

Přednášky s projekcemi, diskuze nad zadanými přečtenými texty a promítnutými filmy.

Předpoklady a další požadavky

Pro absolvování předmětu je třeba účast na přednáškách, četba zadaných textů a následná diskuze o nich i o v hodině promítnutých filmech.

Na závěr semestru sepíší posluchači krátký vlastní text/esej na vybraný film/fenomén promítnutý či diskutovaný v rámci výuky.

Obsah kurzu

Popis předmětu

Animace již dávno nepředstavuje jen dětskou tvorbu, není jen narativním médiem a není prezentována jen tradičním způsobem v přítmí kinosálů.

V rámci tohoto předmětu budou posluchači seznámeni s nejrůznějšími možnostmi animace jako například:

1.Počátky animace a avantgarda

2.Animace a galerijní prostor

3.Animace a dokumentární film

4.Animace a hudba

5.Animace a hraný film

Cílem předmětu je, aby byli posluchači po jeho absolvování lépe schopni využít širokého potenciálu, které médium animace v současnosti nabízí, aby lépe reflektovali jeho specifický jazyk, přínos ostatním kreativním oborům a současný společenský vliv animace obecně.

Doporučená nebo povinná literatura

Suzanne Buchan (ed.), Animated Worlds. London: John Libbey Publishing 2006.

Martina Pachmanová (ed.) Milada Marešová: Domácí biograf. Řevnice – Praha: Arbor Vitae a VŠUP 2009.

Sylva Poláková – Martin Mazanec, Editorial. In: Martin Blažíček, Alexandr Jančík, Martin Mazanec, Sylva Poláková (eds.), Katalog událostí českého pohyblivého obrazu II. Jiné Vize 2000–2010. Olomouc: Pastiche Filmz, 2011.

Chris Robinson, Unsung Heroes of Animation. London: John Libbey Publishing 2005.

Annabelle Honess Roe, Animated Documentary. London: Palgrave Macmillan. 2013.

Eva Strusková, Dodalovi. Praha: AMU 2013.

Stanislav Ulver (ed.), Animace a doba. Praha: Film a doba 2004.

Paul Wells, Understanding Animation. London: Routledge 2000.

Paul Wells, Animation – Genre and Authorship. London – New York: Wallflower Press 2002

+ jednotlivá čísla časopisu Homo Felix

Toto je základní obecný přehled doporučené literatury k tématu. Konkrétní vybrané povinné texty/statě budou posluchačům rozesílány emailem přímo vyučující

Hodnoticí metody a kritéria

Pro absolvování předmětu je třeba účast na přednáškách, četba zadaných textů a následná diskuze o nich i o v hodině promítnutých filmech.

Na závěr semestru sepíší posluchači krátký vlastní text/esej na vybraný film/fenomén promítnutý či diskutovaný v rámci výuky.

Poznámka

Nejsou žádné poznámky k tomuto předmětu

Rozvrh na zimní semestr 2021/2022:

06:00–08:0008:00–10:0010:00–12:0012:00–14:0014:00–16:0016:00–18:0018:00–20:0020:00–22:0022:00–24:00
Po
Út
St
Čt
místnost 415
Učebna KAT 415

(Lažanský palác)
DĚCKÁ E.
18:10–19:45
(paralelka 1)

Datum Den Čas Vyučující Místo Poznámky Č. paralelky
Čt 18:10–19:45 Eliška DĚCKÁ Učebna KAT 415
Lažanský palác
paralelka 1

Rozvrh na letní semestr 2021/2022:

Rozvrh zatím není připraven

Předmět je součástí následujících studijních plánů