Blok technických cvičení 3
Kód | Zakončení | Kredity | Rozsah | Jazyk výuky | Semestr |
---|---|---|---|---|---|
373BTCV3 | Z | 3 | 5CT | česky | zimní |
Garant předmětu
Jméno vyučujícího (jména vyučujících)
Martin BLAŽÍČEK, Michal KINDERNAY, Eric ROSENZVEIG
Výsledky učení dané vzdělávací složky
Výsledky učení:
1. 2. Porozumění principům a použití základního grafického designu v elektronických dokumentech.
- Používání tříkamerového natáčení s živým střihem. Zkušenosti se spoluprací.
- Zvýšená všímavost ohledně lidí, míst, věcí a aktivit, které tvoří náš svět. Schopnost uspořádat tento svět do narativních rámců
Forma studia
Série praktických cvičení
Předpoklady a další požadavky
Doporučeno pro všechny studenty, povinně v 2. ročníku.
Obsah kurzu
Cílem předmětu je seznámení se základními produkčními a postprodukčními nástroji audiovizuální tvorby. Studenti se mají stát samostatnými, co se týče rozvoje myšlenky, jejího rozpracování, samotné produkce, střihové skladby, masteringu, možností prezentace, tvorby synopse a anotace a archivování svých audiovizuálních děl na poli audiovizuálních médií.
- Grafický design v elektronickém prostředí přednáší Martin Blažíček
Grafická kompozice, Adobe Photoshop. Vrstvy, objekty, bitmapy a vektory, práce s barvami.
Cvičení: Grafická kompozice.
- Design interaktivního dokumentu přednáší Martin Blažíček
Základní prvky HTML5/CSS dokumentů s prvky javascriptu. Design a interakce.
Cvičení: Elektronický dokument s prvky interakce.
- Cvičení v televizním ateliéru přednáší Ondřej Vavrečka
Cvičení “Pojďme zde dělat a natočit toto”. Seznámení s ateliérem, vybaveným tříkamerovým systémem určeným pro živý střih. Navazuje na cvičení prvního ročníku “Potřebuji vám ukázat toto”. Ve cvičení jde o to, aby studenti byli schopní vytvořit funkční tým, který je schopný spolupráce – to je onen imperativní plurál v názvu tohoto cvičení. Každý student zaujme jak roli kameramana, tak roli režiséra, i roli střihače živého záznamu. Důraz je kladen jak na vytvoření samotného prostředí a akce (=”dělat“), tak na schopnosti toto zaznamenat (= “natočit”). Studenti mohou buď pracovat každý na svém projektu (ovšem ve společné ateliérové architektuře) nebo celý ročník pracuje na jednom společném projektu. Studenti jsou kompletními autory celého díla. Výstup: video o délce 2-12 min.
- Percepce a fenomenologie přednáší Ondřej Vavrečka.
Cvičení pozorování, poslouchání, popis.
Doporučená nebo povinná literatura
Studijní opora 3 bloku technického cvičení CAS 3: http://cas.famu.cz/wiki/doku.php?id=studijni_opora_3_bloku_technickeho_cviceni_cas_3
LEFEBVRE, Henri, Rhythmanalysis. Space, Time and Everyday Life. London: Continuum, 2004. 128 s. ISBN 0-8264-7299-0
Hodnoticí metody a kritéria
100% účast na všech modulech, samostatně realizované projekty dle zadání pedagoga.
Poznámka
Vznik tohoto předmětu reaguje na dlouhodobě se objevující mezery či závažné disproporce v základních uživatelských i kontextových znalostech studentů stran audiovizuálních technologií. Je určen primárně pro studenty prvního ročníku oboru Audiovizuální studia, v rámci kapacitních možností jsou vítani i ostatní studenti.
Výuka je zaměřena na pochopení souvislostí i získání výchozích praktických dovedností při práci s HW i SW při zpracování obrazu a zvuku. K této tematice existuje nespočet názorných výkladů na internetu, pro výuku jsme vybrali ty nejvhodnější z hlediska potřeb našich studentů.
Rozvrh na zimní semestr 2021/2022:
06:00–08:0008:00–10:0010:00–12:0012:00–14:0014:00–16:0016:00–18:0018:00–20:0020:00–22:0022:00–24:00
|
|
---|---|
Po |
|
Út |
|
St |
|
Čt |
|
Pá |
|
Datum | Den | Čas | Vyučující | Místo | Poznámky | Č. paralelky |
---|---|---|---|---|---|---|
Út | 14:30–18:35 | Ondřej VAVREČKA | Dle rozpisu cvičení | paralelka 1 |
Rozvrh na letní semestr 2021/2022:
Rozvrh zatím není připraven
Předmět je součástí následujících studijních plánů
- Audiovizuální studia - bakalář-1920-1ročník (povinný předmět)
- Audiovizuální studia - bakalář_2020 (povinný předmět)