Game Engine pro uměleckou tvorbu 1
Kód | Zakončení | Kredity | Rozsah | Jazyk výuky | Semestr |
---|---|---|---|---|---|
373GE1 | Z | 1 | 4SO | česky | zimní |
Garant předmětu
Jméno vyučujícího (jména vyučujících)
Výsledky učení dané vzdělávací složky
Studenti/tky si osvojí schopnost tvořivě pracovat v prostředí herního enginu na začátečnické úrovni.
Schopnost dostatečně porozumět prostředí pro použití herních enginů pro širokou škálu uměleckých vyjádření - jako nástroj pro film, instalaci, interaktivitu atd.
Forma studia
Semináře
Předpoklady a další požadavky
Předmět se zaměřuje na volném použití herních vývojových platforem pro tvorbu umění a designu na pomezí her.
Hodiny probíhají formou dílen a praktických cvičení a konzultací.
Doporučené: Absolvování předmětů 3D pro uměleckou tvorbu 1 a 2. (3D modelování)
K předmětu je vhodné využívat 3D modelovací software (Blender nebo jiný), pro přípravu vlastního prostředí, předmětů, animovaných postav, atd.
Studenti pracují samostatně na svém počítači nebo využívají vybavení učebny.
Obsah kurzu
Studenti se v tomto kurzu naučí pracovat se základními nástroji a uživatelským prostředím herního enginu Unity nebo Unreal Engine 4.
V procesu jde o seznámení se s vývojovým prostředí, dále pak studenti tvoří samostatné úkoly s volným zadaním, v rámci niž procvičují práci s herními vývojovými platformami.
Práce může být individuální, ale i společná.
Výsledkem může být 3D video animace, interaktivní aplikace, instalace, performance, atd.
Součástí kurzu je seznámení se základy programování a využití fotogrametrického 3D skenování.
Doporučená nebo povinná literatura
Studijní materiály:
QUARANTA, Domenico a BITTANTI, Matteo. Gamescenes: Art in the age of videogames. Monza: Johan & Levi Editore, 2009. 456 s. ISBN 978-8860100108.
HARRELL, D. Fox. Phantasmal media: an approach to imagination, computation, and expression. Cambridge, Massachusetts: MIT Press, 2013. 440 s. ISBN 978-0262019330. Available at: https://monoskop.org/media/text/fox_harrell_2013_phantasmal_media/
NITSCHE, Michael. Video game spaces: image, play, and structure in 3D game worlds. Cambridge, Mass.: MIT Press, 2008. 305 s. ISBN 978-0262141017. Available at: https://epdf.tips/video-game-spaces-image-play-and-structure-in-3d-worlds.html
SCHRANK, Brian. Avant-garde Videogames: Playing with Technoculture. Cambridge, Mass.: MIT Press, 2014. 217 s. ISBN 978-0262027144. Available at: http://www.artgamedev.com/schedule/avant-garde_games_draft_schrank.pdf
https://docs.unrealengine.com/
https://catlikecoding.com/unity/tutorials/
Hodnoticí metody a kritéria
Studenti musí navštívit všechny modulové lekce, následovat lektorovy kroky a na konci prezentovat vlastní umělecké dílo. Hodnotí se současně docházka, splnění úkolů, konzultace, příprava vlastního projektu.
Poznámka
Předmět není určen pro studenty 1. ročníků bakalářského studia!
Výuka probíhá 1x za 14 dní v sudém kalendářním týdnu
Studenti můžou použít jejich vlastní připravené materiály jako: 3D modely, animace, obrázky, audio, fotky, videa a jiné. Lektor bude k dispozici ke konzultování a nabídne ukázkové assety. Prohlídneme si příkladné projekty a pokusíme se vytvořit rovněž vlastní. Kooperace mezi studenty je možná. K práci bude k dispozici jeden nebo více lokálních počítačů.
Lektor Jakub Krejčí používá Unity pro performance, animace a VR, studoval CAS, FAMU.
Další informace
Předmět je součástí nabídky volitelných předmětů fakulty
Rozvrh na zimní semestr 2021/2022:
06:00–08:0008:00–10:0010:00–12:0012:00–14:0014:00–16:0016:00–18:0018:00–20:0020:00–22:0022:00–24:00
|
|
---|---|
Po |
|
Út |
|
St |
|
Čt |
|
Pá |
|
Datum | Den | Čas | Vyučující | Místo | Poznámky | Č. paralelky |
---|---|---|---|---|---|---|
Čt | 09:50–13:05 | Jakub KREJČÍ | Studio FAMU - VR LAB Klimenská ulice |
Výuka 1x za 14 dní | paralelka 1 |
Rozvrh na letní semestr 2021/2022:
Rozvrh zatím není připraven
Předmět je součástí následujících studijních plánů
- Scenáristika a dramaturgie - bakalář-1920-1ročník (volitelný předmět)
- Scenáristika a dramaturgie - bakalář_2020 (volitelný předmět)
- Scenáristika a dramaturgie - magistr_1920_1ročník (volitelný předmět)
- Scenáristika a dramaturgie - magistr_2021 (volitelný předmět)
- Režie - bakalář-1920-1ročník (volitelný předmět)
- Režie - bakalář-1920-2ročník (volitelný předmět)
- Režie - bakalář_2021 (volitelný předmět)
- Režie - magistr_1920_1ročník (volitelný předmět)
- Filmová režie - magistr (volitelný předmět)
- Dokumentární tvorba - bakalář-1920-1ročník (volitelný předmět)
- Dokumentární tvorba - bakalář_2020 (volitelný předmět)
- Dokumentární tvorba - magistr-1920_1ročník (volitelný předmět)
- Dokumentární tvorba - magistr_2022 (volitelný předmět)
- Kamera - bakalář-1920-1ročník (volitelný předmět)
- Kamera - bakalář_2021 (volitelný předmět)
- Kamera - magistr_1920_1ročník (volitelný předmět)
- Kamera - magistr_2021 (volitelný předmět)
- Produkce - Bakalářské studium (volitelný předmět)
- Produkce - magisterské studium (volitelný předmět)
- Střihová skladba - bakalář-1920-1ročník (volitelný předmět)
- Střihová skladba - bakalář_2021 (volitelný předmět)
- Střihová skladba - magistr_1920_1ročník (volitelný předmět)
- Střihová skladba - magistr_2021 (volitelný předmět)
- Fotografie CZ - bakalář_2022 (volitelný předmět)
- Fotografie CZ - bakalář-1920-1ročník (volitelný předmět)
- Fotografie CZ - magistr-1920_1ročník (volitelný předmět)
- Fotografie CZ - magistr_2021 (volitelný předmět)
- Zvuková tvorba - bakalář-1920-1ročník (volitelný předmět)
- Zvuková tvorba - bakalář_2020 (volitelný předmět)
- Zvuková tvorba - magistr_1920_1ročník (volitelný předmět)
- Zvuková tvorba - magistr_2021 (volitelný předmět)
- Animovaná tvorba - bakalář-1920-1ročník (volitelný předmět)
- Animovaná tvorba - bakalář_2020 (volitelný předmět)
- Animovaná tvorba - magistr_1920_1ročník (volitelný předmět)
- Animovaná tvorba - magistr_2021 (volitelný předmět)
- Herní design - magistr (volitelný předmět)
- Audiovizuální studia - bakalář-1920-1ročník (povinně volitelný předmět, volitelný předmět)
- Audiovizuální studia - bakalář_2020 (povinný předmět, volitelný předmět)
- Audiovizuální studia - magistr_1920_1ročník (povinně volitelný předmět, volitelný předmět)
- Audiovizuální studia - magistr_2021 (volitelný předmět)
- Výzkum a teorie audiovize (volitelný předmět)