Game Engine pro uměleckou tvorbu 2
Kód | Zakončení | Kredity | Rozsah | Jazyk výuky | Semestr |
---|---|---|---|---|---|
373GE2 | ZK | 1 | 4SO | česky | letní |
Garant předmětu
Jméno vyučujícího (jména vyučujících)
Výsledky učení dané vzdělávací složky
Cílem je povinné představení vzniklého díla školní prezentací, vlastní výstavou nebo společnou událostí. Součástí kurzu je úvod do využití programovacího jazyka C Sharp, a také vhled do oblasti herně orientovaného umění.
Forma studia
Semináře
Předpoklady a další požadavky
Absolvování předmětů 3D pro uměleckou tvorbu 1 a 2, Game engine pro uměleckou tvorbu 1
Kurz nevyžaduje zkušenosti s programováním, ale jsou vítány. Zkušenost s 3D modelovacím softwarem jako je Blender je vítána. Studenti si přinesou laptop Mac s nejnovější verzí softwaru Unity 3D.
Obsah kurzu
Studenti z předchozího semestru znají základní nástroje a využívají je ke konstrukci vlastního projektu, který společně konzultují a směřují k výsledku. Projekt má formu interaktivního nebo herně orientovaného uměleckého díla, čímž může být animované video, interaktivní aplikace, počítačová hra, mobilní aplikace, instalace, performance, i jiné.
K předmětu je třeba využívat 3D modelovací software (Blender), pro přípravu vlastního prostředí, předmětů nebo animovaných postav. Tím si vytváří vlastní databázi assetů, jejichž součástí jsou zpravidla i zvukové soubory, obrázky, videa, případně i Pure Data patche, i další digitální data.
Doporučená nebo povinná literatura
Laptop nebo Mac s nejnovější verzí softwaru Unity 3D
Studijní materiály:
QUARANTA, Domenico a BITTANTI, Matteo. Gamescenes: Art in the age of videogames. Monza: Johan & Levi Editore, 2009. 456 s. ISBN 978-8860100108.
HARRELL, D. Fox. Phantasmal media: an approach to imagination, computation, and expression. Cambridge, Massachusetts: MIT Press, 2013. 440 s. ISBN 978-0262019330. Available at: https://monoskop.org/media/text/fox_harrell_2013_phantasmal_media/
NITSCHE, Michael. Video game spaces: image, play, and structure in 3D game worlds. Cambridge, Mass.: MIT Press, 2008. 305 s. ISBN 978-0262141017. Available at: https://epdf.tips/video-game-spaces-image-play-and-structure-in-3d-worlds.html
SCHRANK, Brian. Avant-garde Videogames: Playing with Technoculture. Cambridge, Mass.: MIT Press, 2014. 217 s. ISBN 978-0262027144. Available at: http://www.artgamedev.com/schedule/avant-garde_games_draft_schrank.pdf
https://catlikecoding.com/unity/tutorials/
Hodnoticí metody a kritéria
Studenti musí navštívit všechny modulové lekce, následovat lektorovy kroky a na konci prezentovat vlastní umělecké dílo. Hodnotí se současně docházka, splnění úkolů, konzultace, příprava vlastního projektu.
Poznámka
Předmět není určen pro studenty 1. ročníků bakalářského studia!
Výuka probíhá 1x za 14 dní v sudém kalendářním týdnu
Studenti můžou použít jejich vlastní připravené materiály jako: 3D modely, animace, obrázky, audio, fotky, videa a jiné. Lektor bude k dispozici ke konzultování a nabídne ukázkové assety. Prohlídneme si příkladné projekty a pokusíme se vytvořit rovněž vlastní. Kooperace mezi studenty je možná. K práci bude k dispozici jeden nebo více lokálních počítačů.
Lektor Jakub Krejčí používá Unity pro performance, animace a VR, studoval CAS, FAMU.
Další informace
Předmět je součástí nabídky volitelných předmětů fakulty
Rozvrh na zimní semestr 2021/2022:
Rozvrh zatím není připraven
Rozvrh na letní semestr 2021/2022:
06:00–08:0008:00–10:0010:00–12:0012:00–14:0014:00–16:0016:00–18:0018:00–20:0020:00–22:0022:00–24:00
|
|
---|---|
Po |
|
Út |
|
St |
|
Čt |
|
Pá |
|
Datum | Den | Čas | Vyučující | Místo | Poznámky | Č. paralelky |
---|---|---|---|---|---|---|
Čt | 09:50–13:05 | Jakub KREJČÍ | Studio FAMU - VR LAB Klimenská ulice |
paralelka 1 |
Předmět je součástí následujících studijních plánů
- Scenáristika a dramaturgie - bakalář-1920-1ročník (volitelný předmět)
- Scenáristika a dramaturgie - bakalář_2020 (volitelný předmět)
- Scenáristika a dramaturgie - magistr_1920_1ročník (volitelný předmět)
- Scenáristika a dramaturgie - magistr_2021 (volitelný předmět)
- Režie - bakalář-1920-1ročník (volitelný předmět)
- Režie - bakalář-1920-2ročník (volitelný předmět)
- Režie - bakalář_2021 (volitelný předmět)
- Režie - magistr_1920_1ročník (volitelný předmět)
- Filmová režie - magistr (volitelný předmět)
- Dokumentární tvorba - bakalář-1920-1ročník (volitelný předmět)
- Dokumentární tvorba - bakalář_2020 (volitelný předmět)
- Dokumentární tvorba - magistr-1920_1ročník (volitelný předmět)
- Dokumentární tvorba - magistr_2022 (volitelný předmět)
- Kamera - bakalář-1920-1ročník (volitelný předmět)
- Kamera - bakalář_2021 (volitelný předmět)
- Kamera - magistr_1920_1ročník (volitelný předmět)
- Kamera - magistr_2021 (volitelný předmět)
- Produkce - Bakalářské studium (volitelný předmět)
- Produkce - magisterské studium (volitelný předmět)
- Střihová skladba - bakalář-1920-1ročník (volitelný předmět)
- Střihová skladba - bakalář_2021 (volitelný předmět)
- Střihová skladba - magistr_1920_1ročník (volitelný předmět)
- Střihová skladba - magistr_2021 (volitelný předmět)
- Fotografie CZ - bakalář_2022 (volitelný předmět)
- Fotografie CZ - bakalář-1920-1ročník (volitelný předmět)
- Fotografie CZ - magistr-1920_1ročník (volitelný předmět)
- Fotografie CZ - magistr_2021 (volitelný předmět)
- Zvuková tvorba - bakalář-1920-1ročník (volitelný předmět)
- Zvuková tvorba - bakalář_2020 (volitelný předmět)
- Zvuková tvorba - magistr_1920_1ročník (volitelný předmět)
- Zvuková tvorba - magistr_2021 (volitelný předmět)
- Animovaná tvorba - bakalář-1920-1ročník (volitelný předmět)
- Animovaná tvorba - bakalář_2020 (volitelný předmět)
- Animovaná tvorba - magistr_1920_1ročník (volitelný předmět)
- Animovaná tvorba - magistr_2021 (volitelný předmět)
- Herní design - magistr (volitelný předmět)
- Audiovizuální studia - bakalář-1920-1ročník (povinně volitelný předmět, volitelný předmět)
- Audiovizuální studia - bakalář_2020 (povinný předmět, volitelný předmět)
- Audiovizuální studia - magistr_1920_1ročník (povinně volitelný předmět, volitelný předmět)
- Audiovizuální studia - magistr_2021 (volitelný předmět)
- Výzkum a teorie audiovize (volitelný předmět)