Minimalismus v narativní kinematografii
Předmět není vypsán Nerozvrhuje se
Kód | Zakončení | Kredity | Rozsah | Jazyk výuky | Semestr |
---|---|---|---|---|---|
373NMNK | ZK | 2 | 4T | česky | zimní |
Garant předmětu
Jméno vyučujícího (jména vyučujících)
Výsledky učení dané vzdělávací složky
Cílem předmětu je seznámit studenty s projevy uměleckého směru minimalismu v narativní kinematografii.
Forma studia
Projekce filmu - jeho analýza a diskuse, komponované přednáškové bloky doplněné ukázkami
Předpoklady a další požadavky
75 procentní účast na přednáškách
Obsah kurzu
V rámci kurzu proběhne na každém semináři nejprve projekce některého ze zásadních filmů které můžeme řadit do filmového minimalismu (The Last Days, Las Acaacias, La libertad a další). Kurz je orientován zejména na současnou artovou kinematografii 21. století, ale dojde i na několik exkurzů do historie ve kterých budou podchceny nejdůležitější filmové vlivy pro dněsní minimalistický film (neorealismus, Bresson, Ozu, Dreyer, Akermanová, Antonioni).
Doporučená nebo povinná literatura
Povinná literatura
SCHRADER, Paul. Transcendental style in film: Ozu, Bresson, Dreyer. 1.vyd. New York, N.Y.: Da Capo Press, 1972. ISBN 0306803356.
HOLÝ, Zdeněk. Vyprázdněná narace. Cinepur č. 40 2005.
Doporučená literatura
JAFFE, Ira. Slow movies: countering the cinema of action. 1. vyd. West Sussex, [England]: Wallflower Press, 2014. ISBN 978-0-231-85063-6.
BRESSON, Robert. Poznámky o kinematografu. 1. vyd. Přeložil Miloš FRYŠ. Praha: Dauphin, 1998. Film (Dauphin), sv. 1. ISBN 80-86019-68-3.
MARGULIES, Ivone. Nothing happens: Chantal Akerman's hyperrealist everyday. 1. vyd. Durham: Duke University Press, c1996. ISBN 0822317230.
Hodnoticí metody a kritéria
Aktivita na přednáškách, textová analýza filmu, absolvování ústní zkoušky
Poznámka
Výuka bude probíhat 1 x za 14 dní, 4 hodiny
Další informace
Pro tento předmět se rozvrh nepřipravuje