Virtuální realita 2

Zobrazit rozvrh

Kód Zakončení Kredity Rozsah Jazyk výuky Semestr
373VR2 ZK 2 4DO česky letní

Garant předmětu

David KOŘÍNEK

Jméno vyučujícího (jména vyučujících)

Jakub KREJČÍ

Výsledky učení dané vzdělávací složky

V tomto kurzu se studenti seznámí nejen s oblastí tvorby pro virtuální realitu, ale i s technikami pro získání prostorových dat a také rozvinou prototyp svého projektu.

Forma studia

dílny

Předpoklady a další požadavky

Absolvování předmětů - Game Engine pro uměleckou tvorbu 1, 2 a Virtuální realita 1

Obsah kurzu

Obsah předmětu:

Studenti/ky se seznamují s vývojovým prostředím v herním enginu Unity, a to zejména pro tvorbu virtuální reality. V rámci výuky plánují tvorbu vlastního autorského imerzivního díla, které podstatou může přesahovat formu pro virtuální brýle a směřovat z vlastních důvodů k prostorové instalaci nebo performance interaktivního charakteru využívající platformu herního enginu.

Projekt studenti/ky průběžně konzultují a pracují na jeho vývoji - v hodinách i ve volném čase. Jako zdroje prostorových dat jsou, kromě stávajících znalostí 3D modelování a animování, představeny i technologie fotogrammetrického 3D skenování, volumetrické video a 360 stupňové video. Pro zvukovou stránku díla jsou to možnosti pro tvorbu 3D - binaurálního zvuku v herním enginu, ale i pro strategie pro vícekanálové prostorové instalace.

Tématické okruhy:

360˚ videa

fotogrammetrie

3D zvuk

volumetrické video

Oculus Quest, Oculus Rift S

HTC Vive

VR jako umění

Doporučená nebo povinná literatura

GLOVER, Jesse, and LINOWES, Jonathan. Complete Virtual Reality and Augmented Reality Development with Unity: Leverage the Power of Unity and Become a pro at Creating Mixed Reality Applications. Packt Publishing Ltd, 2019. ISBN 9781838648183

MURRAY, Janet Horowitz. Hamlet on the holodeck: the future of narrative in cyberspace. New York: Free Press, c1997. ISBN 0-684-82723-9.

EVANS, Leighton. The re-emergence of virtual reality. New York, NY: Routledge, 2019. ISBN 978-1-138-54225-9.

BOWN, Alfie. The PlayStation dreamworld. Malden, MA: Polity, 2018. ISBN 9781509518036.

Hodnoticí metody a kritéria

Pro absolvování předmětu studenti musí zpracovat autorské softwarové dílo a veřejně jej prezentovat.

Poznámka

výuka probíhá 1x za 14 dní v lichém kalendářním týdnu

Další informace

Předmět je součástí nabídky volitelných předmětů fakulty

Rozvrh na zimní semestr 2021/2022:

Rozvrh zatím není připraven

Rozvrh na letní semestr 2021/2022:

06:00–08:0008:00–10:0010:00–12:0012:00–14:0014:00–16:0016:00–18:0018:00–20:0020:00–22:0022:00–24:00
Po
Út
St
Čt
místnost SF 3116
Studio FAMU - VR LAB

(Klimenská ulice)
KREJČÍ J.
09:50–13:05
LICHÝ TÝDEN

(paralelka 1)

Datum Den Čas Vyučující Místo Poznámky Č. paralelky
Čt 09:50–13:05 Jakub KREJČÍ Studio FAMU - VR LAB
Klimenská ulice
paralelka 1

Předmět je součástí následujících studijních plánů