Virtuální realita 2
Kód | Zakončení | Kredity | Rozsah | Jazyk výuky | Semestr |
---|---|---|---|---|---|
373VR2 | ZK | 2 | 4DO | česky | letní |
Garant předmětu
Jméno vyučujícího (jména vyučujících)
Výsledky učení dané vzdělávací složky
V tomto kurzu se studenti seznámí nejen s oblastí tvorby pro virtuální realitu, ale i s technikami pro získání prostorových dat a také rozvinou prototyp svého projektu.
Forma studia
dílny
Předpoklady a další požadavky
Absolvování předmětů - Game Engine pro uměleckou tvorbu 1, 2 a Virtuální realita 1
Obsah kurzu
Obsah předmětu:
Studenti/ky se seznamují s vývojovým prostředím v herním enginu Unity, a to zejména pro tvorbu virtuální reality. V rámci výuky plánují tvorbu vlastního autorského imerzivního díla, které podstatou může přesahovat formu pro virtuální brýle a směřovat z vlastních důvodů k prostorové instalaci nebo performance interaktivního charakteru využívající platformu herního enginu.
Projekt studenti/ky průběžně konzultují a pracují na jeho vývoji - v hodinách i ve volném čase. Jako zdroje prostorových dat jsou, kromě stávajících znalostí 3D modelování a animování, představeny i technologie fotogrammetrického 3D skenování, volumetrické video a 360 stupňové video. Pro zvukovou stránku díla jsou to možnosti pro tvorbu 3D - binaurálního zvuku v herním enginu, ale i pro strategie pro vícekanálové prostorové instalace.
Tématické okruhy:
360˚ videa
fotogrammetrie
3D zvuk
volumetrické video
Oculus Quest, Oculus Rift S
HTC Vive
VR jako umění
Doporučená nebo povinná literatura
GLOVER, Jesse, and LINOWES, Jonathan. Complete Virtual Reality and Augmented Reality Development with Unity: Leverage the Power of Unity and Become a pro at Creating Mixed Reality Applications. Packt Publishing Ltd, 2019. ISBN 9781838648183
MURRAY, Janet Horowitz. Hamlet on the holodeck: the future of narrative in cyberspace. New York: Free Press, c1997. ISBN 0-684-82723-9.
EVANS, Leighton. The re-emergence of virtual reality. New York, NY: Routledge, 2019. ISBN 978-1-138-54225-9.
BOWN, Alfie. The PlayStation dreamworld. Malden, MA: Polity, 2018. ISBN 9781509518036.
Hodnoticí metody a kritéria
Pro absolvování předmětu studenti musí zpracovat autorské softwarové dílo a veřejně jej prezentovat.
Poznámka
výuka probíhá 1x za 14 dní v lichém kalendářním týdnu
Další informace
Předmět je součástí nabídky volitelných předmětů fakulty
Rozvrh na zimní semestr 2021/2022:
Rozvrh zatím není připraven
Rozvrh na letní semestr 2021/2022:
06:00–08:0008:00–10:0010:00–12:0012:00–14:0014:00–16:0016:00–18:0018:00–20:0020:00–22:0022:00–24:00
|
|
---|---|
Po |
|
Út |
|
St |
|
Čt |
|
Pá |
|
Datum | Den | Čas | Vyučující | Místo | Poznámky | Č. paralelky |
---|---|---|---|---|---|---|
Čt | 09:50–13:05 | Jakub KREJČÍ | Studio FAMU - VR LAB Klimenská ulice |
paralelka 1 |
Předmět je součástí následujících studijních plánů
- Scenáristika a dramaturgie - bakalář-1920-1ročník (volitelný předmět)
- Scenáristika a dramaturgie - bakalář_2020 (volitelný předmět)
- Scenáristika a dramaturgie - magistr_1920_1ročník (volitelný předmět)
- Scenáristika a dramaturgie - magistr_2021 (volitelný předmět)
- Režie - bakalář-1920-1ročník (volitelný předmět)
- Režie - bakalář-1920-2ročník (volitelný předmět)
- Režie - bakalář_2021 (volitelný předmět)
- Režie - magistr_1920_1ročník (volitelný předmět)
- Filmová režie - magistr (volitelný předmět)
- Dokumentární tvorba - bakalář-1920-1ročník (volitelný předmět)
- Dokumentární tvorba - bakalář_2020 (volitelný předmět)
- Dokumentární tvorba - magistr-1920_1ročník (volitelný předmět)
- Dokumentární tvorba - magistr_2022 (volitelný předmět)
- Kamera - bakalář-1920-1ročník (volitelný předmět)
- Kamera - bakalář_2021 (volitelný předmět)
- Kamera - magistr_1920_1ročník (volitelný předmět)
- Kamera - magistr_2021 (volitelný předmět)
- Produkce - Bakalářské studium (volitelný předmět)
- Produkce - magisterské studium (volitelný předmět)
- Střihová skladba - bakalář-1920-1ročník (volitelný předmět)
- Střihová skladba - bakalář_2021 (volitelný předmět)
- Střihová skladba - magistr_1920_1ročník (volitelný předmět)
- Střihová skladba - magistr_2021 (volitelný předmět)
- Fotografie CZ - bakalář_2022 (volitelný předmět)
- Fotografie CZ - bakalář-1920-1ročník (volitelný předmět)
- Fotografie CZ - magistr-1920_1ročník (volitelný předmět)
- Fotografie CZ - magistr_2021 (volitelný předmět)
- Zvuková tvorba - bakalář-1920-1ročník (volitelný předmět)
- Zvuková tvorba - bakalář_2020 (volitelný předmět)
- Zvuková tvorba - magistr_1920_1ročník (volitelný předmět)
- Zvuková tvorba - magistr_2021 (volitelný předmět)
- Animovaná tvorba - bakalář-1920-1ročník (volitelný předmět)
- Animovaná tvorba - bakalář_2020 (volitelný předmět)
- Animovaná tvorba - magistr_1920_1ročník (volitelný předmět)
- Animovaná tvorba - magistr_2021 (volitelný předmět)
- Herní design - magistr (volitelný předmět)
- Audiovizuální studia - bakalář-1920-1ročník (povinně volitelný předmět, volitelný předmět)
- Audiovizuální studia - bakalář_2020 (volitelný předmět)
- Audiovizuální studia - magistr_1920_1ročník (povinně volitelný předmět, volitelný předmět)
- Audiovizuální studia - magistr_2021 (povinně volitelný předmět, volitelný předmět)
- Výzkum a teorie audiovize (volitelný předmět)