Seminář doktorandů
Předmět není vypsán Nerozvrhuje se
Kód | Zakončení | Kredity | Rozsah | Jazyk výuky | Semestr |
---|---|---|---|---|---|
380SD | ZK | 10 | 24S | česky | zimní |
Garant předmětu
Jméno vyučujícího (jména vyučujících)
Výsledky učení dané vzdělávací složky
Student po absolvování předmětu
- orientuje se v hlavních aktuálních proudech vědeckého bádání o audiovizi a jejich specifických metodách práce, jejich přednostech a limitech
- je schopný výstižně a srozumitelně prezentovat své badatelské výsledky a záměry a konstruktivním způsobem vést debatu o tématech a metodologiích vědeckého výzkumu
- má argumentační schopnosti, které mu umožňují komunikovat vědecké poznatky v kontextu odborné komunity na mezinárodní úrovni i vůči široké veřejnosti
- dokáže organizovat odborné prezentace
Forma studia
seminář
Předpoklady a další požadavky
-
Obsah kurzu
Seminář doktorandů je pojatý jako společný prostor pro uvažování a sdílení zkušeností doktorandů, kteří by se sami měli značnou měrou iniciativně podílet na podobě a směřování semináře, mj. pomocí vlastního výběru a organizace občasných hostovských přednášek v rámci semináře. Hosty budou významní badatelé z oblasti audiovize inspirativní pro mladé vědce na počátku kariéry.
Vedle toho je důležitým cílem semináře společná kritická diskuse nad vybranými částmi chystaných disertačních prací studentů - v rámci společné debaty a poskytování konstruktivní zpětné vazby by měli studenti zlepšovat své akademické kompetence v oblasti argumentace, metodologie, stylistiky a rétoriky.
Třetí podstatný rozměr semináře je pak zaměřen na vzájemné sdílení zkušeností začínajících akademiků (s konferencemi, výukou, psaním odborných textů), jež může v ideálním případě vést např. i ke vzniku společných řešitelských týmů doktorandů FAMU při podávání výzkumných grantů.
Doporučená nebo povinná literatura
Bailey, Stephen. Academic Writing: A Handbook for International Students. Routledge, 2018.
Collins, Hilary. Kreativní výzkum: teorie a praxe v oblasti tvůrčích odvětví. IDU, 2017.
Singh, Annelise, Lukarrila, Lauren. Successful Academic Writing: A Complete Guide for Social and Behavioral Scientists. The Guilford Press, 2017.
Šanderová, Jadwiga. Jak číst a psát odborný text ve společenských vědách. Slon, 2007.
Turabian, Kate L. A Manual for writers of research papers, theses, and dissertations. University of Chicago Press, 2017.
Wallwork, Adrian; Southern, Anna. 100 tips to avoid mistakes in academic writing. Springer, 2020.
Hodnoticí metody a kritéria
Atestace je udělena za aktivní účast na semináři (zapojení do diskusí, četba vybraných textů), za zapojení do organizace hodin s pozvanými hosty (výběr hostů, moderování) a za prezentaci úryvku z rozpracované disertační práce, resp. za oponování úryvku disertace některého z kolegů studentů.
Poznámka
Předmět se vyučuje v těchto datech:
26. 10. v 16:30-18:55, FAMU, učebna 133
30. 11. v 16:30-18:55, FAMU, učebna 133
14. 12. v 16:30-18:55, FAMU, učebna 133
Další informace
Pro tento předmět se rozvrh nepřipravuje
Předmět je součástí následujících studijních plánů
- Teorie filmové a multimediální tvorby (volitelný předmět)
- Výzkum a teorie audiovize (povinný předmět)