Angličtina pro výchovnou dramatiku 2
Předmět není vypsán Nerozvrhuje se
Kód | Zakončení | Kredity | Rozsah | Jazyk výuky | Semestr |
---|---|---|---|---|---|
702DADD2 | ZK | 2 | 2T | česky | letní |
Garant předmětu
Jméno vyučujícího (jména vyučujících)
Výsledky učení dané vzdělávací složky
Cílem předmětu je upevnění a rozvinutí jazykových kompetencí (receptivních i produktivních) na základě osvojení odborně zaměřené slovní zásoby, četby a porozumění textů ze základních oblastí divadla a dramatické tvorby. Po absolvování předmětu by studenti měli být schopni:
•porozumět hlavním myšlenkám textů, vztahujícím se k základním odvětvím divadelní tvorby a v nich se vyskytující odborné terminologii,
Předmět je na úrovni B1/B1+ dle SERR.
•vést na tato témata jednoduchý dialog,
•aktivně komunikovat min. na úrovni B1 v rozsahu gramatických okruhů stanovených předmětem.
Forma studia
Seminární výuka – četba textů; poslech; diskuze; nácvik slovní zásoby a gramatiky
Předpoklady a další požadavky
Předpokladem pro práci v předmětu je maturitní úroveň AJ (B1 dle SERR).
Obsah kurzu
Week 1
Elements of Drama
Zero + first conditional, Future time clauses
Week 2
Theatre and Actors
Verbs + -ing / to ...
Week 3
Is Theatre Criticism in Crisis?
Word formation (nouns, adjectives, adverbs), prefixes, suffixes
Week 4
Theatre and Visual Storytelling
Relative clauses, which
Week 5
Learning a Language through Theatre
Second conditional
Week 6
Theatre and Literature
Have / get something done, -ed x -ing adjectives
Week 7
Writing a Theatre CV
Wish sentences
Week 8
Theatre and Improvisation
Linking words 1 – Reason, result, contrast
Week 9
Shakespeare’s (Lady) Macbeth
Modals used for deduction – may, might, can’t, must
Week 10
Is Talent a Myth?
Question tags, Reflexive pronouns
Week 11
Approaches to Dramatic Acting: Public Speaking
Phrasal verbs – separable, inseparable
Week 12
Theatre and Science
Linking words 2 – Either, or, instead (of), except, even...
Week 13
Presentation Skills 1
Reported speech
Week 14
Presentation Skills 2
Expressing purpose, expressions with make / do
Seminář 1
- Part of a Whole, Occupation
Otázky:
a - What was the occupation?
b - Did players show or tell?
c - Before joining in, what did each player think the occupation was?
- When I Go to England
Otázky:
a - Which is better, words or objects?
b - Have you ever played this game?
Seminář 2
- Dog and Bone
Otázky:
a - Was the dog focusing on hearing or guessing?
b - What is the object of the game?
- What Time is it?
Otázky:
a - Is it possible to communicate time without activity or objects?
b - Did everyone feel the time in his or her own way?
c - What were the differences?
d - Is there only sleep- time, work-time, hungry-time?
Seminář 3
- Who´s Knocking?
Otázky:
a - Who´s knocking? At what door?
b - What time of day?
c - For what purpose?
- What Do I Do for a Living
Otázky:
a - What were the occupations?
b - Is it only through activity that we can show what we do for a living?
c - Do you know anybody like the character you were playing?
Seminář 4
- Changing Emotion
Otázky:
a - Was the activity identical before and after the turning point?
b - Was the feeling communicated through body changes?
c - What does pleasure do to one physically?
- What Am I Eating? Tasting? Smelling? Hearing?
Otázky:
a - Did players show or tell?
b - Players, do you agree with audience players?
Zadání: Write a short essay on drama festivals
Doporučená nebo povinná literatura
Online studijní opora ve formě e-learningového kurzu obou předmětů na platformě Moodle AMU: https://moodle.amu.cz/course/view.php?id=389
Hodnoticí metody a kritéria
1.účast ve výuce: min. 60%
2.průběžná práce v hodinách
3.odevzdání písemného úkolu (viz kurz v Moodlu, Week 7) - odevzdání úkolu je podmínkou pro absolvování závěrečného testu
4.závěrečná písemná zkouška
Další informace
Pro tento předmět se rozvrh nepřipravuje
Předmět je součástí následujících studijních plánů
- Dramatická výchova bakalářské kombinované (povinný předmět s možností opakovaného zapsání)