Project of Film Scenography 2
Subject is not scheduled Not scheduled
Code | Completion | Credits | Range | Language Instruction | Semester |
---|---|---|---|---|---|
203PFSA2 | ZK | 4 | 3T | English | summer |
Subject guarantor
Name of lecturer(s)
Learning outcomes of the course unit
Student se seznámí se spojitostí mezi výtvarnými instalacemi, výtvarnou performance a stylizovaným filmem. Výsledkem semestrální práce je zvládnutí koncepčního výtvarného návrhu celého hudebního klipu doplněný o návrh snímání a záběrování, případně i o jednoduchý storyboard.
Mode of study
Posluchač zpracovává semestrální práci zadanou pedagogem na začátku semestru. Pedagog zároveň stanovuje i minimální rozsah práce pro semestrální prezentaci. Během prezentace nejprve student seznámí komisi se svým projektem a pak v detailech popíše jednotlivé výtvarné návrhy, a dále odpovídá na dotazy hodnotící komise. V rámci hodnocení komise klade důraz na invenčnost v rámci výtvarného řešení a kvalitu prezentace. Po skončení prezentace prací, vytvoří student ze své práce jednoduchou digitální prezentaci, kterou odevzdá k archivaci garantovi předmětu.
Prerequisites and co-requisites
Course contents
Obsahem této semestrální práce je seznámit studenty s filmovou stylizací. Posluchač si po konzultaci s pedagogem vybere krátkou hudební skladbu a na základě konzultací, vytváří návrh uceleného vizuálního konceptu k celé skladbě. Jediným omezením pro studenta je realizovatelnost výtvarných návrhů a natáčení v zadaném čase pro natáčení. Během seminářů jsou na příkladech z české a světové kinematografie rozebrány různé druhy filmové stylizace, a to jak stylizace z hlediska výtvarného řešení, konceptu filmového díla, nebo stylizace ve formě, jakou je celé audiovizuální dílo snímáno.
Zároveň se během konzultací rozebírá na příkladech rozdíl mezi stylizací divadelní a filmovou a prolínání divadelních konceptů do filmového díla.
Recommended or required reading
Literatura:
ACKLAND-SNOW, Terry. LAYBOURN, Wendy. The Art of Illusion, Production design for Film and Television. Ramsbury: The Crowood Press, 2018. ISBN 978-1785003431.
BLOCK, Bruce. The Visual Story: Creating the Visual Structure of Film, TV and Digital Media. Burlington, MA, Oxford, UK: Elsevier, 2008. ISBN 978-0-240-80799-9.
GLEBAS, Francis. Directing the Story: Professional Storytelling and Storyboarding Techniques for Live Action and Animation. Burlington, Oxford: Elsevier, 2009. ISBN 978-0-240-81706-8.
HALLIGAN, Fionnuala. The Art of Movie Storyboards: Visualising the Action of the World's Greatest Films. London: Thames and Hudson, 2013. ISBN 978-1781571057.
McIVER, Gillian. Art History for Filmmakers: The Art of Visual Storytelling. London: Bloomsbury Publishing Plc. (Fairchild Books), 2016. ISBN 9781472580658.
SVATOŇOVÁ, Kateřina. Mezi-obrazy: mediální praktiky kameramana Jaroslava Kučery = In between images: cinematographer Jaroslav Kučera's media practices. Překlad Jana Kadrevis. Praha: Univerzita Karlova v Praze, Filozofická fakulta, 2016. ISBN 978-80-7004-174-1.
Assessment methods and criteria
Posluchač zpracovává semestrální práci zadanou pedagogem na začátku semestru. Pedagog zároveň stanovuje i minimální rozsah práce pro semestrální prezentaci. Během prezentace nejprve student seznámí komisi se svým projektem a pak v detailech popíše jednotlivé výtvarné návrhy, a dále odpovídá na dotazy hodnotící komise. V rámci hodnocení komise klade důraz na invenčnost v rámci výtvarného řešení a kvalitu prezentace. Po skončení prezentace prací, vytvoří student ze své práce jednoduchou digitální prezentaci, kterou odevzdá k archivaci garantovi předmětu.
Further information
No schedule has been prepared for this course