doc. Mgr. Radek MARUŠÁK
Courses
- Art and Educative Projects
- Autorial Art-pedagogical Project 1 (Course guarantor)
- Autorial Art-pedagogical Project 2 (Course guarantor)
- Basics of the Theory and History of Drama Education and Children's Theatre (Course guarantor)
- Basics of the Theory and History of Drama Education and Children's Theatre (Course guarantor)
- Children´s Scene Elective - Recitation
- Children's Scene 1
- Children's Scene - elective
- Children with Special Educational Needs and Drama Education 1
- Choir Singing
- Clinical Internship
- Clinical Intership
- Didactics of Drama Education 3 (Course guarantor)
- Didactics of Drama Education 3 (Course guarantor)
- Didactics of Drama Education 4 (Course guarantor)
- Didactics of Drama Education 4 (Course guarantor)
- Diploma Seminar 1 (Course guarantor)
- Diploma Seminar 1 (Course guarantor)
- Diploma Seminar 2 (Course guarantor)
- Diploma Seminar 2 (Course guarantor)
- Diploma Thesis Consultation 1
- Diploma Thesis Consultation 2
- Drama Education in an International Context (Course guarantor)
- Drama Education in an International Context (Course guarantor)
- Drama Education in Formal Education
- Drama Education in Formal Education - A Project
- Drama II. - Structuring Drama Work 3
- Drama in Education at School
- Drama in Education in Volunteering
- Drama in Education Workshop (Course guarantor)
- Essay
- Festival Production DVD 1 (Course guarantor)
- Introduction to Drama Education (Course guarantor)
- Methodology of Teaching Classroom Drama 2 (Course guarantor)
- Methods and Techniques of Drama Education in Lecturing - Film and Media Education
- Methods and Techniques of Drama Education in Lecturing - Film and Media Education
- Methods and Techniques of Drama Education in Lecturing - Museum and Gallery Animation
- Playing with Object and Puppet 1
- Practice II. 4
- Practice III. 1 (Course guarantor)
- Practice III. 2
- Practice III - Final Bachelor Project 1
- Practice III - Final Bachelor Project 1
- Practice III - Final Bachelor Project 2
- Practice III - Final Bachelor Project 2
- Practice I - Observational 1 (Course guarantor)
- Practice I - Observational 2 (Course guarantor)
- Practicum of Drama Education - Structured Drama 3 (Course guarantor)
- Practicum of Drama Education - Structured Drama 3 (Course guarantor)
- Preparation of Theatrical Festival - optional
- Psychosomatic workshop
- Puppet Theatre Techniques 2
- Stage project optional
- Staging process with children 1
- Subject Didactics - Examples of Good Practice 1 (Course guarantor)
- Subject Didactics - Examples of Good Practice 2 (Course guarantor)
- Subject Didactics in the Context of Contemporary Pedagogical Discourse (Course guarantor)
- Theatre Festival Production 2
- Theatre Festival Production 2
- Theatre in Educational Context - Theatrical Practices in Non-expressive Areas of Education
- Theatre in Educational Context - Theatrical Practices in Non-expressive Areas of Education
- Theatre in Educational Practice (Course guarantor)
- Theatre in Educational Practice (Course guarantor)
- Theatre Practicum and its Didactic - Recitation
- Theatre Practicum and its Didactic - Recitation
- Theatre Review 1
- Theory and History of Drama Education and Theatre for Children 1 (Course guarantor)
- Theory and History of Drama Education and Theatre for Children 1 (Course guarantor)
- Theory and History of Drama Education and Theatre for Children 2 (Course guarantor)
- Theory and History of Drama Education and Theatre for Children 2 (Course guarantor)
- Workshop focused on Theatre Production
- Workshop with the focus on children and youth theatre
- Youth Stage
Diploma thesis led and defended successfully
- Klárová Lucie – Dramatická výchova a slovo. Jak vést (děti) k umění používat slova.
- Škrétová Kateřina – Využití dramatické výchovy ve výuce občanské výchovy na 2. stupni ZŠ
- BcA. Čuban Milan – Využití dramatické výchovy na 1. stupni ZŠ k zpracování pověstí
- Řezníčková Kateřina – Využití metod dramatické výchovy při výuce židovské problematiky na střední škole
- BcA. Sýkorová Jaroslava – Výuka průřezového tématu Výchova demokratického občana formou dramatické lekce
- BcA. Tothová Martina – Keltové v nás aneb Jak učit dramatickou výchovu ve věkově heterogenní skupině
- Benešová Eva – Specifika práce s věkově heterogenní skupinou v kroužku dramatické výchovy na 1. stupni ZŠ
- MgA. Šebesta Jakub – Řešení agresivity žáků I. stupně ZŠ prostřednictvím pohádky a metod dramatické výchovy
- MgA. Vrbová Hana – Možnosti výchovně-dramatické práce s adolescenty v rámci profesionálního repertoárového divadla
- BcA. Hrnečková Anna – Rok 1968
- BcA. Švejda Zdeněk – Příběh trojské války
- BcA.MgA. Oplatek František – Rozvoj čtenářské gramotnosti žáků základní školy s využitím metod dramatické výchovy
- BcA.MgA. Kobrle Lukáš – Estetická výchova jako nový předmět na ZŠ Pouchov
- MgA. Malá Klára – Využití metod DV v primární prevenci sociálně patologických jevů
- BcA.MgA. Turčanová Jana – Výuka dramatické výchovy v rámci tematických celků v 2. ročníku na SPgŠ
- MgA. Navrátilová Anežka – Reflexe v dramatické výchově
- MgA. Jančová Petra – Dramatická výchova v lesní mateřské škole
- MgA. Harčaríková Marica – Umenie živého slova
- MgA. Šilarová Linda – Výchova budoucího diváka
- Mgr.MgA. Zelená Markéta – Žánr fantasy jako východisko pro lekce dramatické výchovy
- BcA. Kořínková Veronika Mgr art – Nabúravanie rodových stereotypou štrukturovanou drámou
- BcA. Razím Daniel – Pedagogové a studenti na vlnách poetismu a surrealismu
- BcA. Svobodová Barbora – Strukturované drama Bran
- BcA. Šteidlová Kateřina – Nonsensová poezie jako východisko pro inscenační práci
- MgA. Bura Anna – Lektorská činnost v Divadle pod Palmovkou
- MgA. Šenkyříková Alžběta – Dramatickou výchovou k náboženské toleranci
- MgA. Svobodová Barbora – Pedagogické kompetence u absolventů hereckých studijních oborů na pozici uičitele dramatické výchovy
- BcA. Kohout Ondřej – Cesta k filozofii dramaticko výchovnými metodami
- BcA. Lőffelmann Vojtěch – Buduji - Pracujeme - Rozhodují
- BcA. Mrázek Jan – Autentický člověk Jan Patočka
- BcA. Půlpánová Veronika – Prozkoumání dramatické předlohy pomocí strukturovaného dramatu
- BcA. Vodičková Kateřina – Dárce - přijmout či nepřijmout?
- BcA. Mlatečková Kristýna – Inscenační práce se středoškolským souborem - Medvěd, který nebyl
- BcA. Kolářová Martina – Téma nesvobody v literárním díle Perlorodky pomocí metod dramatické výchovy
- MgA. Čechlovská Miloslava – Dramatická výchova v projektu specializovaných tříd na ZŠ Liberec, Aloisina výšina 642
- MgA. Šeráková Jana – Inscenování literární předlohy Magor dětem ve třech věkových skupinách a třech divadelních formách
- MgA. Doubravová Kristýna – "Ten druhý" v dramatické výchově
- BcA. Lohniská Barbora – Výprava na severní pól
- BcA. Mátlová Tereza – Transport za věčnost - projekt na základě knihy
- BcA. Malínková Veronika – Zeď aneb Jak jsem vyrůstal za železnou oponou - projekt na základě knihy