Scénická a filmová hudba I. 1
Kód | Zakončení | Kredity | Rozsah | Jazyk výuky | Semestr |
---|---|---|---|---|---|
101SFIH1 | zápočet | 2 | 2 hodiny CVIČENÍ týdně (45 minut), 32 až 42 hodin domácí příprava | česky | zimní |
Garant předmětu
Jméno vyučujícího (jména vyučujících)
Obsah
Cíl výuky:
Jedná se o dvousemestrální kurz, který lze absolvovat ve druhém nebo třetím roce studia. Základní povaha předmětu je interdisciplinární, spočívající v praktické spolupráci s dalšími tvůrčími profesemi v poli mezi hudbou, filmem, divadlem, pohybovými uměními a jejich vzájemnými přesahy.
Cílem předmětu je uvedení do interdisciplinárního pole mezi hudbou, filmem, divadlem, pohybovými uměními a jejich vzájemnými přesahy, v nichž se hudební skladatel stává partnerem tvůrců řady dalších profesí.
Tematické okruhy:
Obsah předmětu tematizuje především
- hudebně dramaturgické aspekty kompozice ve vztahu k široké paletě interdisciplinární umělecké tvorby
- technické návaznosti produkce uměleckého díla napříč různými profesemi
- základní technologické aspekty hudební kompozice v jejích aktuálních intermediálních přesazích
- praktická orientace v hudebním studiu jakožto hudebním nástroji 21. století
- základní aspekty autorského práva
- praktické aspekty teamové spolupráce hudebního skladatele
Výsledky učení
Student se orientuje v interdisciplinárním poli mezi hudbou, filmem, divadlem, pohybovými uměními a jejich vzájemnými přesahy. Dokáže realizovat profesionální dílo v partnerské interdisciplinární spolupráci.
Předpoklady a další požadavky
Prerekvizity: Základy audiovizuální techniky 1, Základy audiovizuální techniky 2
Literatura
Technologické zabezpečení ve zvukových laboratořích katedry skladby.
Materiály poskytnuté v rámci teamové spolupráce (scénáře, libreta, režijní záměry apod.)
Doporučená literatura:
COX, Christopher - WARNER, Daniel (eds.). Audio culture: Readings in modern music, revised edition. New York London Oxford New Delhi Sydney: Bloomsburry Academic, 2017. 646 stran. ISBN 978-1-5013-1836-8.
CHION, Michel: Audiovision. Columbia University Press 1994, ISBN: 978-0-231-07899-3.
COOKE, Mervyn. Dějiny filmové hudby. Praha: Casablanca Nakladatelství Akademie múzických umění v Praze, 2011. 567 s. ISBN 978-80-87292-14-3 il.
BORDWELL, David. Umění filmu: úvod do studia formy a stylu. 1. vyd. Praha: Nakladatelství Akademie múzických umění v Praze, 2011. 639 s. ISBN 978-80-7331-217-6 il., rejstř. +.
Hodnoticí metody a kritéria
Za splnění povinností je považováno dokončení dílčí části spolupráce na teamovém díle spočívající v odevzdání jeho hudební části a schválení pedagogem ve spolupráci s režisérem / producentem celého díla. Nároky na kvalitu práce vycházejí z množství znalostí a dovedností nabytých předchozím studiem, přesto mají výsledky odrážet současné nároky na skladatele a naplňovat vysoké standardy interdisciplinární spolupráce.
Požadovaná docházka: min. 90 %
Poznámka
není
Další informace
Předmět je součástí nabídky volitelných předmětů fakulty
Rozvrh na zimní semestr 2023/2024:
06:00–08:0008:00–10:0010:00–12:0012:00–14:0014:00–16:0016:00–18:0018:00–20:0020:00–22:0022:00–24:00
|
|
---|---|
Po |
|
Út |
|
St |
|
Čt |
|
Pá |
|
Datum | Den | Čas | Vyučující | Místo | Poznámky | Č. paralelky |
---|---|---|---|---|---|---|
Čt | 10:00–13:00 | Martin KLUSÁK | Učebna KS 1022 Gotická věž Lichenštejnský palác |
paralelka 1 |
Rozvrh na letní semestr 2023/2024:
Rozvrh zatím není připraven
Předmět je součástí následujících studijních plánů
- Skladba (Bc) - od 2022/23 (Povinné předměty s možností opakovaného zapsání)