Didaktika / Vyučovatelská praxe vysokých smyčců 2

Zobrazit rozvrh

Kód Zakončení Kredity Rozsah Jazyk výuky Semestr
105VPVS2 zkouška 1 7 hodiny PŘEDNÁŠEK za celý semestr (45 minut), 7 hodiny SEMINÁŘŮ za celý semestr (45 minut), 15 až 20 hodin domácí příprava česky letní

Garant předmětu

Jindřich PAZDERA

Jméno vyučujícího (jména vyučujících)

Jindřich PAZDERA

Obsah

Cíl výuky:

Předmět Didaktika / Vyučovatelská praxe vysokých smyčců 2 připravuje studenta na pedagogickou práci hlavně v praktické rovině. Cílem předmětu je dále seznámení studenta s principy individuálního přístupu, motivačními prvky a různými metodami k dosažení cílů používaných v procesu výuky hry na housle nebo violu.

Dalším cílem je seznámení studenta s repertoárem daných nástrojů a prohloubení psychologických znalostí a zkušeností nezbytných pro vlastní pedagogickou práci.

Vyučovatelská praxe probíhá na ZUŠ Stodůlky, na Konzervatoři v Praze nebo na Gymnáziu a Hudební škole hlavního města Prahy nebo na jiné škole. Studenti mohou výkon praxe rozložit do dvou semestrů. Celkový rozsah pedagogické praxe je 8 vyučovacích hodin.

Tematické okruhy:

Využití nabytých teoretických znalostí v praktické výuce.

Vyhodnocování a ověřování správnosti konkrétního metodického postupu a jeho využití ve vyučovacím procesu.

Faktory ovlivňující vývoj žáka.

Vyučovací postupy a cvičení, příprava na veřejné vystoupení

Výsledky učení

Student se seznámil s praxí výuky, individuální aplikace metodických postupů i psychologického přístupu.

Student vysvětlí a popíše řešení problematiky psychické zátěže žáka při veřejném vystoupení.

Student je seznámen s významem hudebního obrazu a technologie hry jako základů úspěšné výuky.

Předpoklady a další požadavky

nejsou

Literatura

Povinná literatura:

PAZDERA, Jindřich. Vybrané kapitoly z metodiky houslové hry. Třetí vydání. Praha: Akademie múzických umění v Praze (Nakladatelství AMU), 2015. ISBN 978-80-7331-349-4.

Doporučená literatura:

GALAMIAN, Ivan. Principles of Violin Playing & Teaching. Dover Publications, 2013. ISBN 0486498646

JANKELEVIČ, Jurij. Výměny poloh, BRNO: Janáčkova akademie múzických umění v Brně, 1992.

KOGAN, Grigorij Michajlovič. Před branou mistrovství: psychologické předpoklady úspěšnosti hudebníkovy práce. V Praze: Akademie múzických umění, 2012. Hudební pedagogika. ISBN 978-80-7331-227-5.

Hodnoticí metody a kritéria

Aktivní účast ve výuce, zkouška obsahující: 1/ ověření vědomostí studenta v oblasti vyučovacích postupů hry na housle a violu a 2/ ukázku práce s modelovým žákem, demonstrující zejména schopnost upozornit na nejaktuálnější nedostatky a cestu k jejich nápravě.

Absolvování pedagogické praxe student prokáže předložením potvrzení z příslušné školy, které bude podepsané vyučujícím, u kterého byla praxe vykonána, a vedením příslušné školy. Formuláře dokládající praxi studenti obdrží e-mailem od vyučujícího.

Další požadavky: docházka minimálně 80 %.

Poznámka

není

Rozvrh na zimní semestr 2023/2024:

Rozvrh zatím není připraven

Rozvrh na letní semestr 2023/2024:

06:00–08:0008:00–10:0010:00–12:0012:00–14:0014:00–16:0016:00–18:0018:00–20:0020:00–22:0022:00–24:00
Po
Út
St
Čt
místnost 2027
Učebna KSN č. 2027

(Lichenštejnský palác)
PAZDERA J.
15:00–16:30
(paralelka 1)

Datum Den Čas Vyučující Místo Poznámky Č. paralelky
Čt 15:00–16:30 Jindřich PAZDERA Učebna KSN č. 2027
Lichenštejnský palác
paralelka 1

Předmět je součástí následujících studijních plánů