Trénink moderního a současného tance 1

Zobrazit rozvrh

Kód Zakončení Kredity Rozsah Jazyk výuky Semestr
107TMS1 zápočet 2 2 hodiny CVIČENÍ týdně (45 minut), 32 až 42 hodin domácí příprava česky

Garant předmětu

Jméno vyučujícího (jména vyučujících)

Helena ARENBERGEROVÁ

Obsah

Cíle výuky

Obsah výuky předmětu je koncipován jako praktická hodina, která slouží ke zkoumání a fyzickému osvojení pohybových principů využívaných v moderním a současném tanci a aplikování získaných pohybových zkušeností do pohybových forem. Řeší propojení obsahu pohybu z pohledu jeho funkčnosti s formou pohybu.

Konkrétními tématy pro zkoumání jsou funkční postavení těla; obecné principy fungování těla v časoprostoru a téma přechodu od vědomého vnímání k pohybové akci, pohybové principy a kvality využívané v moderním a současném tanci. Jako forma pro pohybové zkoumání se využívá tematické improvizace, pohybové hry, taneční vazby či různé dotykové techniky.

Cílem předmětu je získat povědomí o jednotících principech moderních a současných tanečních technik a získat fyzickou zkušenost vázanou na určitá pohybová témata, principy a pohybové kvality. Rovněž osvojit si dovednosti, jak využívat možnosti pohybového zkoumání na konkrétní pohybové téma k získání fyzické zkušenosti, kterou je následně možné přenášet a aplikovat do pohybových forem napříč technikami moderního a současného tance. Předmět tím nabízí přípravu a následně i podporu pro výuku tradičních moderních tanečních technik a technik současného tance.

Tematické okruhy:

Východiskem pro výuku předmětu Trénink MST 1 je funkční postavení těla a obecné principy fungování a vědomého vnímání těla v časoprostoru.

Obsah předmětu tvoří:

Funkční postavení a vědomé vnímání těla v klidu a pohybu

Praktické zkoumání pohybových principů a pohybových kvalit a jejich uplatňování v pohybu

Seznámení s taneční improvizací a pohybovou hrou jako možnými formami pohybového zkoumání a výuky

Vědomé vnímání prostoru, partnera a skupiny

Výsledky učení

Praktická znalost základních i pokročilých prvků techniky moderního a současného tance a fyzická připravenost ke schopnosti kvalitní pedagogické práce. Student získá fyzickou zkušenost vázanou na určitá pohybová témata, principy a pohybové kvality.

Předpoklady a další požadavky

nejsou

Literatura

Doporučená videa

Doporučená literatura a články

BALES, Melanie a NETTL-FIOL, Rebecca, ed.: The Body Eclectic, Evolving Practices in Dance Training, University of Illinois, 2008. ISBN 978-0252074899.

CALAIS-GERMAIN, Blandine. Anatomy of Movement. Seattle: Eastland Press, 1991, ISBN 0-939616-17-3.

ČERVENKOVÁ, Renáta a Pavel KOLÁŘ. Labyrint pohybu. 1. Praha: Vyšehrad, 2018. ISBN 978-80-7429-975-9.

+ vybrané VŠKP absolventů Pedagogiky tance

ŠIMKOVÁ, Veronika. Práce s představou v taneční pedagogice. Bakalářská práce. Praha: AMU, Hudební fakulta, katedra tance, 2005.

Hodnoticí metody a kritéria

Zápočet je udělen na základě aktivní docházky, ústní a praktické prověrky porozumění obsahu předmětu, úrovně fyzického zvládnutí obsahu předmětu.

Další požadavky: docházka 75 %,

Poznámka

nejsou

Rozvrh na zimní semestr 2023/2024:

Rozvrh zatím není připraven

Rozvrh na letní semestr 2023/2024:

Rozvrh zatím není připraven

Předmět je součástí následujících studijních plánů