Hudební management v oblasti zábavního průmyslu 1
Kód | Zakončení | Kredity | Rozsah | Jazyk výuky | Semestr |
---|---|---|---|---|---|
110MZP1 | zápočet | 2 | 8 hodiny PŘEDNÁŠEK za celý semestr (45 minut), 4 hodiny SEMINÁŘŮ za celý semestr (45 minut), 41 až 51 hodin domácí příprava | česky | zimní |
Garant předmětu
Jméno vyučujícího (jména vyučujících)
Obsah
Cíl výuky:
Cílem výuky je seznámit posluchače se základními definicemi, obsahem a rozsahem pojmu volný čas, zábavní průmysl, show business a dalšími variantami tohoto komplexu. Studenti se seznámí s funkcí a úlohou zábavního průmyslu a místem hudebního průmyslu v této oblasti, jeho celkovým celosvětovým obratem a některými novými trendy souvisejícími s postupující digitalizací. Studenti se naučí základním producentským, marketingovým a propagačním postupům a technologiím při managementu nonartificiální hudby včetně finančního plánu a jeho plnění.
Tematické okruhy:
- Definice volného času, „trhu“ volného času, volnočasových aktivit, zábavního průmyslu a showbusinessu
- Zábavní průmysl a kreativní průmysly
- Vztah nonartificiální a artificiální hudby, technologie a modely
- Jednotlivé součásti zábavního průmyslu, synergie a konkurence
- Úloha médií v komplexu zábavního průmyslu
- Finanční výkony a obraty jednotlivých součástí zábavního průmyslu v ČR a v zahraničí
- Open air megakoncerty – specifický typ organizace
Výsledky učení
Student bude umět popsat a analyzovat základní součásti zábavního průmyslu, charakterizovat jeho souvislost s fondem volného času v historických souvislostech a vazbách i otázky vzájemné synergie jednotlivých segmentů showbusinessu včetně jejich konkurence na trhu volného času. Naučí se orientaci v základních technologických, marketingových a finančních postupech v oblasti nonartificiální hudby a získá přehled o vazbách jednotlivých součástí zábavního průmyslu na média. Bude umět vypracovat plán open air koncertu v oblasti tzv. megastar events včetně všech potřebných náležitostí a finančního vyhodnocené takové akce.
Předpoklady a další požadavky
nejsou
Literatura
Povinná literatura:
ŽÁKOVÁ, Eva a kol. Kulturní a kreativní průmysly v České republice. Praha: Institut umění –
Divadelní ústav, 2011. ISBN 978-80-7008-009-2.
CIKÁNEK, Martin. Kreativní průmysly, příležitost pro novou ekonomiku. Praha: Institut umění –
Divadelní ústav, 2009. ISBN 978-80-7008-274-4.
Webové stránky:
www.ifpi.com
www.osa.cz
www.dilia.cz
Doporučená literatura:
Online zdroje:
Pulling the future forward: The entertainment and media industry reconfigures amid recovery: Perspectives from the Global Entertainment & Media Outlook 2020–2024 [online]. PwC Network, 2020, [cit. 2020-11-30]. Dostupné z: https://www.pwc.com/gx/en/entertainment-media/outlook-2020/perspectives.pdf
Pulling the future forward: The entertainment and media industry reconfigures amid recovery [online]. Statista Research Department, 2016 [cit. 2020-11-30]. Dostupné z: https://www.statista.com/statistics/237769/value-of-the-us-entertainment-and-media-market/
Hodnoticí metody a kritéria
Teoretická část – znalost látky uvedené v anotaci předmětu – 60 % výsledného hodnocení
Vypracování a analýza projektu z oblasti showbusinessu – 40 % výsledného hodnocení
Další požadavky: povinná účast studenta ve výuce min. 70 %
Poznámka
není
Rozvrh na zimní semestr 2023/2024:
Rozvrh zatím není připraven
Rozvrh na letní semestr 2023/2024:
Rozvrh zatím není připraven
Předmět je součástí následujících studijních plánů
- Hudební produkce (Mg) - od 2022/23 (Povinné předměty)