Magisterský projekt 2
Kód | Zakončení | Kredity | Rozsah | Jazyk výuky | Semestr |
---|---|---|---|---|---|
174MP2 | zápočet | 12 | 9 hodiny SEMINÁŘŮ za celý semestr (45 minut), 5 hodiny CVIČENÍ za celý semestr (45 minut), 290 až 350 hodin domácí příprava | anglicky, česky | letní |
Garant předmětu
Jméno vyučujícího (jména vyučujících)
David DORŮŽKA, Štěpánka HAVLÍČKOVÁ BALCAROVÁ, Jaromír HONZÁK, Vojtěch PROCHÁZKA, Jiří SLAVÍK, Luboš SOUKUP, Marek URBÁNEK
Obsah
Cíl výuky:
Předmět Magisterský projekt slouží jako příprava na závěrečný absolventský projekt studenta. Projektem je koncert, doplněný případně nahrávkou na CD nebo jiném médiu. Součástí přípravy projektu jsou i veškeré organizační náležitosti jako volba a rezervace místa konání koncertu, jeho propagace apod.
Výuka předmětu probíhá formou průběžných individuálních konzultací, student na hodinách prezentuje dílčí pokrok v přípravě projektu. Na konci semestru student demonstruje stav přípravy projektu formou koncertu.
Tematické okruhy:
- KREATIVNÍ PRÁCE NA DEFINOVANÉM PROJEKTU – studium inspiračních zdrojů pro vlastní tvorbu, hledání spojnic mezi existující hudbou, vycházející z podobných východisek, a vlastní prací. Tvorba vlastních kompozic nebo aranžmá kompozic převzatých od jiných autorů, vše v intencích definovaných v předchozím semestru.
- PŘÍPRAVA SEMESTRÁLNÍHO KONCERTU – zvolení vhodné podoby prezentace dílčích výsledků projektu. Tato prezentace nebude mít ještě podobu finálního koncertu, ale měla by jasně definovat zvolený směr.
Výsledky učení
Student má komplexní znalosti repertoáru jazzové hudby a prokáže vysokou úroveň ve vytváření a podávání souvislých hudebních zážitků a interpretací. Realizuje, přetváří, tvoří, upravuje a/nebo produkuje hudbu na vysoké profesionální úrovni, vyjadřuje vlastní umělecké koncepty na úrovni rozvinuté hudební osobnosti. Má kultivované a zažité znalosti improvizačních postupů a procesů a má schopnost je volně aplikovat v různých souvislostech. Má schopnost tvořit, realizovat a vyjadřovat vlastní umělecké pojetí a dokáže zajistit, aby byly pokryté případné slabší oblasti ve vztahu k umělecké praxi jazzové hudby. Ve vztahu k relevantní profesní dráze a příležitostem chápe do hloubky svůj obor a na tomto základě identifikuje a formuluje strategie pro rozvíjení spolupráce.
Předpoklady a další požadavky
nejsou
Literatura
Povinná literatura:
Nahrávky hudby stylově či koncepčně související s projektem studenta, popř. inspirující projekt studenta.
Doporučená literatura:
GOLDSTEIN, Gil. Jazz Composer's Companion. Rottenburg: Advance Music, 1993.
HINDEMITH, Paul. Skladatelův svět. Praha: Nakladatelství AMU, 2008. ISBN 978-80-7331-132-2.
MILLER, Ron. Modal Jazz, Composition & Harmony. Rottenburg: Advance Music, 1992.
THAKAR, Markand. Kontrapunkt, základy hudební interpretace. Praha: Nakladatelství AMU, 2012. ISBN 978-80-7331-254.
Hodnoticí metody a kritéria
aktivní účast na cvičeních, úspěšné odehrání semestrálního koncertu
Zkouška před komisí sestavenou vedoucím katedry.
Další požadavky: docházka minimálně 60%
Poznámka
Nejsou.
Rozvrh na zimní semestr 2023/2024:
Rozvrh zatím není připraven
Rozvrh na letní semestr 2023/2024:
Rozvrh zatím není připraven
Předmět je součástí následujících studijních plánů
- Jazz Studies (MA) - from 2023/24 (Povinné předměty hlavní)
- Jazzová hudba (Mg) od 2019/20 (Povinné předměty hlavní)