Seminář hudební teorie 8
Kód | Zakončení | Kredity | Rozsah | Jazyk výuky | Semestr |
---|---|---|---|---|---|
186SHTN8 | zápočet | 3 | 2 hodiny SEMINÁŘŮ týdně (45 minut), 57 až 72 hodin domácí příprava | česky | zimní |
Garant předmětu
Jméno vyučujícího (jména vyučujících)
Obsah
Cíl výuky:
Cílem studia je rozvinout výsledky dosažené v předmětu Seminář hudební teorie 7, tím že: výchova k samostatné tvůrčí práci v oboru hudební teorie bude rozvinuta zkoumáním problematiky definování jednotlivých hudebních parametrů, podporou tvůrčí invence při formulaci a řešení hudebně teoretických problémů souvisejících s hudebními parametry, rozvojem schopnosti studenta účastnit se kvalifikovaně a kompetentně v odborné diskusi.
Tematické okruhy:
Základní náplní semináře je prezentace výsledků vlastní samostatné práce posluchačů v hudebně teoretickém i vydavatelském oboru (předkládají se témata z oboru hudební teorie systematické, analytické i syntetické, též však i témata problematiky notové edice). Student magisterského stupně volí pro svůj referát téma z připravované diplomové práce nebo z aktuálně probírané látky v rámci předmětu Hudební teorie – systematika 8 nebo Vydavatelská činnost 2. Na půdě semináře též vystupují hosté - pedagogové a doktorandi z příbuzných pracovišť akademií a univerzit z domova i ze zahraničí. Každé vystoupení a rozprava k němu je následně podrobena společnému hodnocení.
Výsledky učení
Seminář je určen posluchačům bakalářského, magisterského i doktorského studia hudební teorie. Základní náplní semináře je prezentace výsledků vlastní samostatné práce posluchačů v hudebně teoretickém oboru (předkládají se témata z oboru hudební teorie systematické, analytické i syntetické, zaměřená k teorii skladby i teorii interpretace.
Cílem studiq je výchova k samostatné tvůrčí práci v oboru hudební teorie, podpora tvůrčí invence při formulaci a řešení hudebně teoretických problémů, rozvoj schopností kvalifikované a argumenty podložené účasti v odborné diskusi
Předpoklady a další požadavky
nejsou
Literatura
Povinná literatura
LENDVAI, Ernő. Béla Bartók : an analysis of his Music. London: Kahn & Averill, 1971.
LEWIN, David. Musical form and transformation: four analytic essays. New York: Oxford University Press, 2007. ISBN 9780195317121.
THORESSEN, Lasse – HEDMAN, Andreas. Emergent musical forms: Aural explorations. Studies in Music. Ontario: University of Western Ontario, 2015. ISBN neuvedeno.
TYMOCZKO, Dmitri. A geometry of music : harmony and counterpoint in the extended common practice. New York: Oxford university press, 2011. ISBN 0195336674.
XENAKIS, Iannis. Formalized music: thought and mathematics in composition. Bloomington: Indiana University Press, 1971. ISBN 0253323789.
Doporučená literatura:
GABRIELOVÁ, Jarmila. Ediční zásady Nového souborného vydání děl Antonína Dvořáka. Hudební věda XL, 2003, č. 2-3, s. 247-263.
MICHELS, Ulrich. Encyklopedický atlas hudby. Praha: NLN, 2000. ISBN 80-7106-238-3.
Slovník české hudební kultury. Eds. VYSLOUŽIL, Jiří, FUKAČ, Jiří. Praha: Editio Supraphon, 1997. ISBN 80-70584-62-9. (hesla: edice, notografie, nototisk, hudebnina ad.)
ŠOLC, Milan – BURGHAUSER, Jarmil. Leoš Janáček. Souborné kritické vydání. Ediční zásady a směrnice. Praha: Editio Supraphon, 1979.
VELICKÁ, Eva – BERGMANOVÁ, Sandra – BERNÁ, Lucie. Rukověť hudebního editora. Praha: Editio Bärenreiter, 2008. ISBN neuvedeno.
Další literatura bude upřesněna dle aktuálních témat.
Hodnoticí metody a kritéria
Udělení zápočtu podmiňuje vystoupení studenta na semináři s referátem o celkové délce minimálně 45 minut a jeho aktivní účast v diskusi o svém vystoupení i o dalších referátech.
Povinná účast studenta na seminářích min. 90%
Poznámka
není
Rozvrh na zimní semestr 2023/2024:
Rozvrh zatím není připraven
Rozvrh na letní semestr 2023/2024:
Rozvrh zatím není připraven
Předmět je součástí následujících studijních plánů
- Hudební teorie (Mg) Hudební teorie - od 2021/22 (Povinné předměty s možností opakovaného zapsání)
- Hudební teorie (Mg) - Hudebně-vydavatelská činnost - od 2021/22 (Povinné předměty s možností opakovaného zapsání)