Studium skladeb pro obor Skladba 4
Kód | Zakončení | Kredity | Rozsah | Jazyk výuky | Semestr |
---|---|---|---|---|---|
186SSS4 | zkouška | 2 | 2 hodiny výuky týdně (45 minut), 29 až 39 hodin domácí příprava | česky | letní |
Garant předmětu
Jméno vyučujícího (jména vyučujících)
Obsah
Konkrétní rozpis učiva vychází ze zadaných seminárních úkolů jednotlivých posluchačů. Každý posluchač je povinen v průběhu semestru nejméně jedenkrát vystoupit s referátem a průběžně se aktivně zúčastňovat diskusí o referátech ostatních účastníků semináře. Na konci roku každý účastník odevzdává seminární práci, dokumentující v písemné podobě výsledky jeho analytické práce.
Výsledky učení
Těžiště výuky předmětu spočívá ve studiu a rozboru vybraných skladeb, reprezentujících hlavní proudy v hudbě od druhé poloviny 20. století do současnosti.
Předpoklady a další požadavky
Na konci roku každý účastník odevzdává seminární práci, dokumentující v písemné podobě výsledky jeho analytické práce. Předpokladem účasti je absolvování předmětu Studium skladeb 3.
Literatura
de Leeuw, Ton. Music of the twentieth century: a study of its elements and structure. Amsterdam : Amsterdam University Press , 2005.
DeLio, Thomas, Saunders Smith, Stuart. TwentiethCentury Music Scores. Englewood Cliffs, NY: Prentice Hall, 1989.
Engaging music : essays in music analysis. Ed. Stein, D. Oxford University Press, 2005.
Janeček, Karel. Tektonika. Praha : Supraphon, 1968.
Kofroň, Petr: Třináct analýz HaH Jinočany, 1993.
Kohoutek, Ctirad. Novodobé skladebné směry v hudbě. Praha : SHV, 1965.
Kostka, Stefan. Materials and techniques of twentiethcentury music. New Jersey : Prentice Hall, c2006.
Laitz, Steven G. The Complete Musician: An Integrated Approach to Tonal Theory, Analysis, and Listening. New York: Oxford University Press, 2008.
LaRue, Jan. Guidelines for style analysis : expanded second edition with models for style analysis. Michigan : Harmonie Park Press, 2011.
Lester, Joel. Analytic approaches to twentiethcentury music. New York: W.W. Norton, 1989.
London, J. Hearing in Time : Psychological Aspects of Musical Meter. Oxford : Oxford University Press, 2004.
Loudová, Ivana. Moderní notace a její interpretace, Praha : Nakladatelství AMU, 1998.
Nové cesty hudby I. Praha : SHV, 1964.
Nové cesty hudby II. PrahaBratislava : Supraphon, 1970.
Orchestrace jako proces (kolektiv autorů – katedra skladby HAMU)
Parsch, Arnošt, Piňos, Alois, Šťastný, Jaroslav: Náhoda, princip, systém, řád. Brno: JAMU, 2005.
Risinger, Karel. Hierarchie hudebních celků v novodobé evropské hudbě. Praha : Panton, 1969.
Simms, Bryan R. Music of the twentieth century : an anthology. Vydáno: New Jersey : Schirmer , 1986 Music of the twentieth century : style and structure. New Jersey : Schirmer , 1996
Tichý, Vladimír. Úvod do studia hudební kinetiky. Praha : HAMU, 1994.
Notové materiály a nahrávky analyzovaných skladeb.
Hodnoticí metody a kritéria
Kredity jsou uděleny na základě aktivity na seminářích, vypracování a prezentace semestrální práce, kterou student přednese na semináři a odevzdá i v písemné podobě. Studenti vykonají zkoušku, která spočívá v prověření znalostí získaných v průběhu semináře na konkrétních analýzách a osvojení analytických metod. Celkové hodnocení se skládá ze 60% z hodnocení aktivity na seminářích a ze 40% z vyhodnocení písemné seminární práce.
Poznámka
Nejsou.
Rozvrh na zimní semestr 2023/2024:
Rozvrh zatím není připraven
Rozvrh na letní semestr 2023/2024:
06:00–08:0008:00–10:0010:00–12:0012:00–14:0014:00–16:0016:00–18:0018:00–20:0020:00–22:0022:00–24:00
|
|
---|---|
Po |
|
Út |
|
St |
|
Čt |
|
Pá |
|
Datum | Den | Čas | Vyučující | Místo | Poznámky | Č. paralelky |
---|---|---|---|---|---|---|
Po | 10:30–12:00 | Iva OPLIŠTILOVÁ | Učebna 2057 (HAMU) Lichenštejnský palác |
paralelka 1 |
Předmět je součástí následujících studijních plánů
- Obor Skladba (Bc) (Povinné předměty s možností opakovaného zapsání)