Kresba a malba 3
Kód | Zakončení | Kredity | Rozsah | Jazyk výuky | Semestr |
---|---|---|---|---|---|
203KML3 | zkouška | 3 | 4 hodiny výuky týdně (45 minut), 39 až 54 hodin domácí příprava | česky | zimní |
Garant předmětu
Jméno vyučujícího (jména vyučujících)
Obsah
Předmět rozvíjí umělecké možnosti vizualizaci scénografického díla a individuální předpoklady studenta.
Především je kladen důraz na výuku kresby a malby prostoru, zátiší a figury – program výuky vždy souvisí s aktuálními požadavky vyučujícího hlavního předmětu Scénografie.
Procvičování a rozšiřování získaných dovedností
Výsledky učení
Cílem výuky je schopnost „více vidět skutečnost“ a být schopen analyzovat rozmanitost jejích forem, tvarů, linií, hmot, barev a světelných vlastností, vzájemných vztahů věcí a následně technických a výrazových možností výtvarného vyjádření. Za nejdůležitější považuji otázky prostorového vnímání a chápání skutečnosti, skladebnosti vztahů věcí a hmot, problém zákonitostí kompozice a znalost psychologických aspektů barev.
Předpoklady a další požadavky
Schopnost výtvarně řešit zadané úkoly v intencích cíle studia.
Literatura
Studijním materiálem jsou encyklopedie výtvarného umění a monografie autorů českého a světového malířství.
CASSAN, Adolfo (ed.). Anatomie člověka. Překlad Kateřina Orlová. Havlíčkův Brod: Fragment, 2005. ISBN 978-80-253-0080-3.
ČERNÁ, Marie. Dějiny výtvarného umění. Praha: Idea servis, 2012. ISBN 978-80-85970-74-6.
DVOŘÁK, František. Oskar Kokoschka: (1886-1980). Praha: Regulus, 2011. ISBN 978-80-86279-38-1.
SPIELMANN, Heinz. Oskar Kokoschka: Leben und Werk. Köln: DuMont, 2003. ISBN 3-8321-7320-X.
SOURIAU, Étienne. Encyklopedie estetiky. Překlad Zdeněk Hrbata. Odb. spolupráce Helena Lorenzová. Praha: Victoria Publishing, 1994. ISBN 80-85605-18-X.
VÁVRA, Jiří. Od impresionismu k postmoderně: dějiny vizuálního umění. Olomouc: Nakladatelství Olomouc, 2001. ISBN 80-7182-120-9.
Monografie věnované těmto tvůrcům: Braque, Bacon, Chagall, Goya, Kremlička, Picasso, Rubens, Schiele, další monografie a jiné vizuální materiály v návaznosti na individuální studijní plán.
Hodnoticí metody a kritéria
Vzhledem k tomu, že studenti přicházejí na DAMU z nejrozličnějších škol a sociálních prostředí, mnohdy nedostatečně vybaveni výtvarnými zkušenostmi a dovednostmi, při hodnocení přihlížím především k jejich osobní aktivitě, otevřenosti a míře zvědavosti.
Rozvrh na zimní semestr 2023/2024:
06:00–08:0008:00–10:0010:00–12:0012:00–14:0014:00–16:0016:00–18:0018:00–20:0020:00–22:0022:00–24:00
|
|
---|---|
Po |
|
Út |
|
St |
|
Čt |
|
Pá |
|
Datum | Den | Čas | Vyučující | Místo | Poznámky | Č. paralelky |
---|---|---|---|---|---|---|
St | 15:00–20:00 | Miroslav JIŘELE | Atelier - malírna Karlova 26, Praha 1 |
paralelka 1 |
Rozvrh na letní semestr 2023/2024:
Rozvrh zatím není připraven
Předmět je součástí následujících studijních plánů
- Scénografie - film a televize (M.A.) (Povinné předměty)
- Scénografie - Divadelní scénografie (M.A.) (Povinné předměty)
- Scénografie - Filmová scénografie (M.A.) (Povinné předměty)
- Scénografie - Kostým a maska (M.A.) (Povinné předměty)
- Scénografie (M.A.) (Povinné předměty)