Dramaturgická tvorba 2
Kód | Zakončení | Kredity | Rozsah | Jazyk výuky | Semestr |
---|---|---|---|---|---|
204MDDR2 | zápočet | 2 | 2 hodiny SEMINÁŘŮ týdně (45 minut), 29 až 39 hodin domácí příprava | anglicky | letní |
Garant předmětu
Jméno vyučujícího (jména vyučujících)
Obsah
Dramaturgy class will lead students towards understanding what contemporary dramaturgy is, how it works in devised theatre and how it is made. Dramaturgy is understood as the core of the performance it’s composition, structure or system, how that system is made and how it works, especially how it work in relationship to audience and their experience. Further we will develop ability to engage in, diaologue and collaboration as main tools to develop a particular dramaturgical process for each performance and the experience of it.
Výsledky učení
Course graduate:
- will acquire experience with the role of dramaturg in the making of performance;
- will cultivate ability to read dramaturgical structures and to create their own;
- as well as the ability to integrate dramaturgical processes to devising theater methodology.
Předpoklady a další požadavky
None.
Literatura
Barba, Eugenio. On Directing and Dramaturgy: Burning the House. London: Routledge, 2010. Print.
Bleeker, Maaike. Visuality in the Theatre: The Locus of Looking. Basingstoke, England: Palgrave Macmillan, 2008. Print.
Carlson, Marvin A. Performance: A Critical Introduction. New York: Routledge, 2004. Print.
Fischer-Lichte, Erika. The Transformative Power of Performance: A New Aesthetics. New York: Routledge, 2008. Print.
Fuchs, Elinor. The Death of Character: Perspectives on Theater after Modernism. Bloomington: Indiana UP, 1996. Print.
Goldberg, RoseLee. Performance Art: From Futurism to the Present. New York: Thames & Hudson, 2001. Print.
Gritzner, Karoline, Patrick Primavesi, and Heike Roms. “On Dramaturgy" Performance Research 14.3 (2009): 1-2. Print.
Heddon, Deirdre, and Jane Milling. Devising Performance: A Critical History. Basingstoke, England: Palgrave Macmillan, 2006. Print.
Lehmann, Hans-Thies. Postdramatic Theatre. London: Routledge, 2006. Print.
Oddey, Alison. Devising Theatre: A Practical and Theoretical Handbook. London: Routledge, 1994. Print.
Turner, Cathy, and Synne K. Behrndt. Dramaturgy and Performance. Houndmills, Basingstoke, Hampshire: Palgrave Macmillan, 2008. Print.
Hodnoticí metody a kritéria
Active participation in exercises, completion of homework, active participation in the course minimum participation per semester 75%.
Poznámka
None.
Rozvrh na zimní semestr 2023/2024:
Rozvrh zatím není připraven
Rozvrh na letní semestr 2023/2024:
06:00–08:0008:00–10:0010:00–12:0012:00–14:0014:00–16:0016:00–18:0018:00–20:0020:00–22:0022:00–24:00
|
|
---|---|
Po |
|
Út |
|
St |
|
Čt |
|
Pá |
|
Datum | Den | Čas | Vyučující | Místo | Poznámky | Č. paralelky |
---|---|---|---|---|---|---|
St | 10:00–13:00 | Sodja ZUPANC-LOTKER | Herecký ateliér Karlova 26, Praha 1 |
paralelka 1 |
Předmět je součástí následujících studijních plánů
- Directing of Devised and Object Theatre (Povinné předměty s možností opakovaného zapsání)