Myšlení o divadle 1

Zobrazit rozvrh

Kód Zakončení Kredity Rozsah Jazyk výuky Semestr
205KMYS1 zápočet 2 5 hodiny PŘEDNÁŠEK za celý semestr (45 minut), 5 hodiny SEMINÁŘŮ za celý semestr (45 minut), 43 až 53 hodin domácí příprava česky letní

Garant předmětu

Jana PILÁTOVÁ

Jméno vyučujícího (jména vyučujících)

Jana PILÁTOVÁ, David PIZINGER

Obsah

Cílem předmětu je zprostředkovat studentům široký náhled na divadlo, které není jen „dílem“; které může být i tvořivým zkoumáním životních otázek, hybatelem osobních i sociálních proměn a také výpovědí o našem světě. V kurzu zkoumáme integrační potenciál divadla, který můžeme využít, když budeme holisticky vnímat jeho estetické, etické, sociální a vzdělávací působení a upozorňovat na rizika (zneužívání) divadla (teatralizace života, předstírání, producírování se). Studium kontextů, vnitřních souvislostí a funkcí divadla a divadelnosti (performativity) umožní lépe chápat jeho současné podoby i historické proměny. Bude se opírat o již nabyté znalosti studentů o českém a světovém divadle a o další studium vybrané literatury, zhlédnutých představení a videozáznamů.

Tematické okruhy:

Výsledky učení

Student:

Předpoklady a další požadavky

Nejsou.

Literatura

Povinná literatura:

Doporučená literatura:

Hodnoticí metody a kritéria

Kredity jsou uděleny na základě průběžné aktivní účasti v seminářích (minimální účast 75 %) a na závěrečném kolokviu, kde student přednese vlastní přednášku na vybrané téma v rozsahu 10 min.

Rozvrh na zimní semestr 2023/2024:

Rozvrh zatím není připraven

Rozvrh na letní semestr 2023/2024:

Datum Den Čas Vyučující Místo Poznámky Č. paralelky
02.02.2024 17:15–18:45 Jana PILÁTOVÁ Učebna
Karlova 26, Praha 1
paralelka 1
08.03.2024 17:15–18:45 Jana PILÁTOVÁ Učebna
Karlova 26, Praha 1
paralelka 1
19.04.2024 17:15–18:45 Jana PILÁTOVÁ Učebna
Karlova 26, Praha 1
paralelka 1
10.05.2024 17:15–18:45 Jana PILÁTOVÁ Učebna
Karlova 26, Praha 1
paralelka 1
14.06.2024 17:15–18:45 Jana PILÁTOVÁ Učebna
Karlova 26, Praha 1
paralelka 1

Předmět je součástí následujících studijních plánů