Fundraising I.
Předmět není vypsán Nerozvrhuje se
Kód | Zakončení | Kredity | Rozsah | Jazyk výuky | Semestr |
---|---|---|---|---|---|
206FRA1 | zápočet | 1 | 24 hodiny výuky za celý semestr (45 minut), 7 až 12 hodin domácí příprava | česky | zimní |
Garant předmětu
Jméno vyučujícího (jména vyučujících)
Obsah
Seminář probíhá formou intenzivní výuky, která je rozdělena do 4 šestihodinových seminářů, po nichž následuje závěrečný zápočtový seminář.
I. seminář - základní principy fundraisingu, motivace a vyhledávání dárců:
- Jak se zbavit dojmu, že nám nikdo nic nedá a proč by někdo měl něco dávat.
- Proč nám dávají peníze - motivace dárců.
- Potřebuje nás někdo- Kdo jsou naši dárci a kde a jak je hledat.
- Jak nezískat prostředky na svoji činnost.
II. seminář - připravenost organizace na fundraising, organizační a personální zajištění:
- Kdo jsme a jak presentovat poslání organizace.
- Co to je výroční zpráva a další dokumenty a informační materiály pro FR.
- Kdo to má všechno dělat a kde najít schopné fundraisery.
- O správních radách a týmové práci ve fundraisingu.
- Analýza připravenosti organizace na FR kampaň.
III. seminář - kategorie dárců, metody fundraisingu (1. část):
- Tipy dárců a jak na ně.
- Získávání prostředků od státní správy a samosprávy.
- Nadace a fondy a zpracování projektů.
IV. seminář - metody fundraisingu (2. část), základy plánování FR:
- Základy podnikatelského dárcovství.
- Jak dárce oslovit a jak požádat o peníze a nežebrat.
- Individuální dárcovství a divácké kluby.
- Kulturní merchandising a rozvoj vlastních příjmů.
- Jak udělat z náhodného fundraisingu systém.
V. seminář - závěrečný test a zápočty.
Výsledky učení
Cílem výuky je seznámit studenty se základními možnostmi fundraisingu. Rozhodně nelze očekávat, že posluchači dostanou universální návod. Co je výhodné a výnosné pro jednoho, může být ztrátové pro druhého. Fundraising je proces živý, originální a tvůrčí. Seminář nabízí inspiraci a mantinely pro cestu, kterou se při získání prostředků mohou posluchači ve své budoucí praxi vydat. Důležitou součástí je i lekce o personálním zajištění fundraisingu a významů správních a poradních skupin. V závěru se studenti seznámí s přehledem hlavních metod fundraisingu a jejich uplatněním na jednotlivé skupiny dárců.
Předpoklady a další požadavky
Nejsou.
Literatura
Ledvinová, Jana, Základy fundraisingu, ICN, Praha: 1996 (Studenti tuto publikaci obdrží na prvním semináři v elektronické podobě)
- Joan Flanagan, Successful Fundraising, Contemporary Books, Inc, Chicago, USA, 1991
- Knihovna fundraisingu na http://www.fundraising.cz
Hodnoticí metody a kritéria
Splnění podmínek k udělení zápočtu předpokládá:
- účast na seminářích,
- plnění drobných cvičení v pracovních skupinách v průběhu výuky,
- závěrečný test.
Další informace
Pro tento předmět se rozvrh nepřipravuje
Předmět je součástí následujících studijních plánů
- Obor Hudební produkce (Bc) od 2016/17 (Volitelné předměty)
- Hudební produkce (Bc) - od 2022/23 (Volitelné předměty)
- Hudební produkce (Mg) - od 2022/23 (Volitelné předměty)
- Produkce (B.A.) (Povinné předměty)