Manažerský ateliér 1
Kód | Zakončení | Kredity | Rozsah | Jazyk výuky | Semestr |
---|---|---|---|---|---|
206MAE1 | zápočet | 3 | 10 hodiny výuky za celý semestr (45 minut), 68 až 83 hodin domácí příprava | česky | zimní |
Garant předmětu
Jméno vyučujícího (jména vyučujících)
Vladana BROUKOVÁ, Jana DVOŘÁKOVÁ, Michal LÁZŇOVSKÝ, David MÍREK, Bohumil NEKOLNÝ, Jiří SRSTKA
Obsah
Student je veden ke schopnosti vlastní analýzy stávajících modelů divadelního provozu, k vlastnímu návrhu a tvorbě managementu konkrétního produktu, ke konceptu evaluační metriky pro konkrétní divadelní aktivitu pod odborným vedením a garancí (včetně konzultací) stálého či externího pedagoga katedry. V případě vyčerpání tématu student navrhne nové téma a vedení ateliéru ho schválí nebo změní a studentovi zadá.
Analýzy či modely mohou být i ze specifik oboru (business plán, modely řízení, personalistika atd.) Semináře ateliéru probíhají pravidelně za účasti všech pedagogů ateliéru i studentů. Na těchto dílnách dochází k prezentaci metody a postupu práce na výzkumném projektu a vzájemné kvalifikované oponentuře. Vedle toho probíhají individuální konzultace garanta projektu s autorem. Předpokládá se i využití dosavadní praxe a participace studenta na profesionálních divadelních aktivitách.
Výsledky učení
Hlavní předmět specializace Management umění umožní reflektovat aplikaci teoretického základu z odborných předmětů (vztahujících se nejen k managementu) na konceptu vlastních analýz modelů managementu široké oblasti performing arts a vlastní školní i mimoškolní praxe. Studenti specializace Management umění si ověří principy managementu od fungování velkých divadelních institucí (včetně operních domů) až po management nezávislé scény a nezávislých projektů. Předmět tedy rozvine schopnost studenta analyzovat modely a nástroje řízení divadel, zvládnout evaluační techniky a metodiky až po praktický management divadelních organizací a provozu. To vše v široké škále specifiky divadelních aktivit, ale přece jen s prioritou veřejného sektoru. Projekt může být tematizován udržitelností produktu, jeho ekonomikou, jeho rozvojem až po případný export.
Předpoklady a další požadavky
Nejsou.
Literatura
CHONG, D.: Arts Management. 1.vyd. London: Routledge, 2002. 156 s. ISBN 0-415-23682-7
DRUCKER, P. 2000. Výzvy managementu pro 21. století. Praha: Management Press, 2000. 180 s. ISBN 80-7261-021-X.
DVOŘÁK, J.: Kreativní manažment pro divadlo aneb O divadle jinak. 1. vyd. Praha: Pražská scéna, 2004. 337 s. ISBN 80-86102-53-X
NEKOLNÝ, B.: Divadlo a kreativní sektor.1.vyd. Praha: Akademie múzických uměni v Praze, 2013. 110 s. ISBN: 978-80-7331-292-3
Nekolný, Bohumil a kol.: Kontext provozování divadla v ČR, NAMU, 2018,ISBN8073315017
Bryson John M. Strategic Planning for Public and Nonprofit Organizations: A Guide to Strengthening and Sustaining Organizational Achievement [Kniha]. - [místo neznámé] : Wiley, 2004.
Byrnes William J. Management and The Arts [Kniha]. - London : Focal Press, 2008.
Celentano Suzanne Carmack a Marshall Kevin Theatre Management. a successful guide to producing plays on commercial and non-profit stages [Kniha]. - Studio City : Players press, 1998.
Hagoort Giep Umělecký management v podnikatelském stylu [Kniha]. - Praha : Akademie múzických umění v Praze & KANT, 2009.
Kaiser Michael M. Strategické plánování v umění: Praktický průvodce [Kniha]. - Praha : Institut umění - Divadelní ústav, 2009.
Plamínek Jiří a Fišer Roman Řízení podle kompetencí [Kniha]. - Praha : Grada publishing, 2005.
Vítek Svetozar Řízení a organizace divadla [Kniha]. - Praha : Akademie múzických umění v Praze, 1986.
Volz Jim How to run a Theatre [Kniha]. - New York : Back Stage Books, 2004.
Webb Duncan M. Running Theatres [Kniha]. - New York : Allworth Press, 2004.
Hodnoticí metody a kritéria
Na konci semestru student odevzdá formulář magisterského výzkumu. Na společném zápočtovém setkání ateliéru a magisterského výzkumu student zároveň svůj plán a obsah výzkumu prezentuje plénu pedagogů a studentů, a naznačí další postup. Každé téma je podrobeno diskuzi.
Rozvrh na zimní semestr 2023/2024:
Datum | Den | Čas | Vyučující | Místo | Poznámky | Č. paralelky |
---|---|---|---|---|---|---|
24.10.2023 | 16:30–18:00 | Učebna Karlova 26, Praha 1 |
paralelka 1 | |||
21.11.2023 | 16:30–18:00 | Učebna Karlova 26, Praha 1 |
paralelka 1 | |||
05.12.2023 | 16:30–18:00 | Učebna Karlova 26, Praha 1 |
paralelka 1 |
Rozvrh na letní semestr 2023/2024:
Rozvrh zatím není připraven
Předmět je součástí následujících studijních plánů
- Produkce - Management umění (M.A.) (Povinné předměty hlavní)