Doktorský seminář 2

Předmět není vypsán Nerozvrhuje se

Kód Zakončení Kredity Rozsah Jazyk výuky Semestr
282DRE2 zkouška 10 česky akademický rok

Garant předmětu

Jméno vyučujícího (jména vyučujících)

Obsah

Předpokladem předmětu je především práce na disertaci, tedy disertační výzkum. Semináře jsou platformou pro prezentaci a konzultace dílčích prací na připravovaných disertačních projektech. Každý seminář je věnován dvěma až třem připravovaným projektům. Úvodem je vždy přečtena část práce, kterou student potřebuje ověřit v širším společenství, následuje rozprava, jíž se účastní pedagogové i ostatní doktorandi. V průběhu studia se čtené kapitoly upřesňují a přibližují výsledné podobě disertační práce. V návaznosti na konkrétní témata jsou na seminář přizváváni jako konzultanti externí spolupracovníci, členové oborové rady a školitelé. V závislosti na harmonogramu předmětu v daném akademickém roce na doktorský seminář mohou být dále přizváni hostující experti s příspěvky, které odpovídají aktuálně řešeným výzkumným problémům studijního programu a širšímu okruhu témat studijního programu. Seminář probíhá zpravidla hybridní formou.

Ve druhém ročníku student prezentuje teze disertační práce, její strukturu a rozpracovanou jednu kapitolu. Konzultuje také aktuální problémy, upřesňuje výchozí výzkumnou otázku a metodologii řešení.

Účast na doktorském semináři se předpokládá i po uplynutí standardní doby studia, pokud student pracuje na disertační práci.

Výsledky učení

Student dokáže prezentovat výsledky výzkumu a proces práce na disertaci před fórem studentů doktorského programu, pedagogů a přizvaných expertů, formulovat výzkumnou otázku/problém i metodologii řešení výzkumu, pojmenovávat problémy, které řeší v rámcovém kontextu celku disertační práce. Dokáže diskutovat o probíraných tématech, reflektovat práci ostatních studentů, přijímat připomínky ostatních, věcně na ně reagovat a případně je zapracovávat do dalšího postupu řešení. Ve druhém ročníku student dokáže zdůvodnit a obhájit hrubou strukturu disertační práce a první nástin jejích tezí a představit pokročile rozpracovanou kapitolu disertační práce.

Předpoklady a další požadavky

Disertační výzkum, konference s příspěvkem.

Literatura

Obecná literatura:

BAILEY, Stephen. Academic Writing: A Handbook for International Students. Routledge, 2018.

BEČKA, J. V. Česká stylistika. Praha: Academia, 1992. 468 s. ISBN 80-200-0020-8.

BORKDORFF, Henk. The Conflict of the Faculties, Perspectives on Artistic Research and Academia. Leiden University Press, 2012.

ČECHOVÁ, M.; KRČMOVÁ, M.; MINÁŘOVÁ, E. Současná stylistika. Praha: Nakladatelství Lidové noviny, 2008.

382 s. ISBN 978-80-7106-961-4.

ČMEJRKOVÁ, S.; DANEŠ, F.; SVĚTLÁ, J. Jak napsat odborný text. Praha: Leda, 1999. 256 s. ISBN 80-85927-69-1.

ECO, U. Jak napsat diplomovou práci. Přel. I. SEIDL. Olomouc: Votobia, 1997. 280 s. Přel. z: Come si la fa una tesi di laurea. ISBN 80-7198-173-7

HORNOVÁ, Lucie. Praktický výzkum. Brno: JAMU, 2023. 193 s. ISBN 978-80-7460-218-4

ŠANDEROVÁ, J. Jak číst a psát odborný text ve společenských vědách. Praha: Sociologické nakladatelství, 2007. 212 s. ISBN 978-80-86429-40-7.

TURABIAN, Kate L. A Manual for writers of research papers, theses, and dissertations. University of Chicago Press, 2017.

WALLWORK, Adrian; Southern, Anna. 100 tips to avoid mistakes in academic writing. Springer, 2020.

Tutoriály Research Catalogue:

https://guide.researchcatalogue.net/

https://www.researchcatalogue.net/view/273532/1685164

Zejména doporučuji tento video seminář, ve kterém se řeší základy práce: https://www.researchcatalogue.net/view/1380657/2210433 (vytváření expozic začíná kolem času 16:00).

Různé návody má na svém profilu Casper Schipper, což je jeden z řešitelů Research Catalogu. https://www.researchcatalogue.net/profile/?person=158034

Hodnoticí metody a kritéria

Povinná 70% účast. V prezenční formě alespoň 50% fyzická, 20% synchronním vzdáleným přístupem. V kombinované formě alespoň 20% fyzická účast, zbytek synchronním vzdáleným přístupem, v odůvodněných přístupech asynchronním studiem záznamu a následnou reflexí. Aktivní účast v diskusích, zpracování zadaných seminárních prací a jejich přednesení v semináři. Prezentace výzkumných otázek/problémů, metodologie, dílčích výsledků disertačního výzkumu a následná obhajoba zvoleného postupu na semináři v rozsahu odpovídajícím ročníku studia. Student je povinen prezentovat přinejmenším 4x během standardní doby studia, jednou v každém akademickém roce. Harmonogram prezentací během akademického roku stanovuje předseda OR. Kromě připravené prezentace využívají studenti setkání k operativním konzultacím aktuálních výzkumných úkolů.

Další informace

Pro tento předmět se rozvrh nepřipravuje

Předmět je součástí následujících studijních plánů