Pedagogika v přesazích a kontextech

Předmět není vypsán Nerozvrhuje se

Kód Zakončení Kredity Rozsah Jazyk výuky Semestr
282PPK zkouška 5 česky akademický rok

Garant předmětu

Jméno vyučujícího (jména vyučujících)

Obsah

Kurz Pedagogika v přesazích a kontextech nabízí studentům obsahy, které ukotvují dramatickou výchovu a divadlo ve výchově a vzdělávání v širokých historických i současných pedagogických kontextech. Obsahy kurzu jsou zaměřeny na témata, která souvisejí s holistickým pojetím procesu, zážitkovým a činnostním učením a významem uměleckých postupů ve vzdělávacím procesu. Nabízí studentovi i souvislosti neuropsychologické, vhled do poznatků kognitivních věd. Níže uvedené obsahy jsou nabídkou, která bude specifikována a zúžena na základě zaměření doktoranda a jeho dizertační práce.

I. Tradiční a moderní pedagogika:

II. Význam tělesnosti v současné pedagogice.

III. Tacitní znalosti a pedagogika:

Výsledky učení

Student:

Předpoklady a další požadavky

Nejsou.

Literatura

BARRETT, Lisa Feldman. Sedm a půl kapitoly o mozku. Překlad Veronika Němcová. Vydání první. [Praha]: Slovart, 2021. 168 stran. ISBN 978-80-276-0396-1.

BERTRAND, Yves. Soudobé teorie vzdělávání. Překlad Oldřich Selucký. Vyd. 1. Praha: Portál, 1998. 247 s. Studium. ISBN 80-7178-216-5.

BOYDSTON, Jo Ann, ed., FURST SIMON, Harriet, ed. a LEVINE, Barbara, ed. Index to the collected works of John Dewey: 1882-1953. Carbondale: Southern Illinois University Press, 1991. x, 526 s. The collected works; 1882-1953 [Dewey]. ISBN 0-8093-1728-1.

Johnson, M. (2008). The Meaning of the Body. Aesthetics of Human Understanding. Chicago & London: The Chicago University Press.

Lillard, A. S. (2005). Montessori. The Scince Behind the Genius. Oxford, New York: The Oxford University Press.

Palmer, J. A. (2006). Fifty Modern Thinkers on Education. From Piaget to Present. London: Routledge.

PIAGET, Jean. Psychologie inteligence. Překlad František Jiránek. Vyd. 2., V nakl. Portál 1. Praha: Portál, 1999. 164 s. [Studium]; 10. ISBN 80-7178-309-9.

ŠÍP, Radim. Proč školství a jeho aktéři selhávají: kognitivní krajiny a nacionalismus. 1. vydání. Brno: Masarykova univerzita, 2019. 471 stran. ISBN 978-80-210-9377-5.

VYGOTSKIJ, Lev Semenovič a PRŮCHA, Jan, ed. Psychologie myšlení a řeči. Překlad Jan Průcha. Vydání druhé, upravené (jako komentovaný výbor, celkově v češtině čtvrté). Praha: Portál, 2017. 151 stran. ISBN 978-80-262-1258-4.

Hodnoticí metody a kritéria

Zkouška: Student nabídne ke zkoušce odborný text v rozsahu min. 5 normostran, v němž ukotví zaměření svého výzkumu v širokých pedagogických kontextech. Vybere a obhájí pro něj argumentačně silné pedagogické teorie a v odborné rozpravě je propojí se svou praxí a svým výzkumem.

Další informace

Pro tento předmět se rozvrh nepřipravuje

Předmět je součástí následujících studijních plánů