Pedagogická praxe 2
Předmět není vypsán Nerozvrhuje se
Kód | Zakončení | Kredity | Rozsah | Jazyk výuky | Semestr |
---|---|---|---|---|---|
287PRX2 | zkouška | 5 | česky |
Garant předmětu
Jméno vyučujícího (jména vyučujících)
Obsah
Absolvováním tohoto předmětu získá student základní pedagogické kompetence, které následně může rozvíjet ve volitelném předmětu Samostatná pedagogická praxe.
V individuálním studijním plánu po dohodě se školitelem, s pedagogem, který předmět (vědomostní, kreativní, psychosomatický) vyučuje a po souhlasu oborové rady, je v souladu se zaměřením dizertačního výzkumu konkrétního studenta vybrán předmět, jehož výuky se bude student v různých rolích zúčastňovat (náhled, asistence při vedení semináře, samostatné vedení semináře, samostatná dílčí přednáška).
Předpokládá se, že student začne jako náhledový asistent u výuky svého školitele. Dále se předpokládá, že student se během tří let aktivně seznámí s výukovými metodami a postupy i dalších pedagogů DAMU.
Ve druhém ročníku je student navíc pověřen samostatným vedením dílčích seminářů.
Ve třetím ročníku je student navíc pověřen samostatnou přednáškou/přednáškami za náhledu pedagoga.
Student individuálně konzultuje postup a pedagogické metody s učitelem předmětu, u nějž asistuje.
Výsledky učení
Student dokáže po všech stránkách připravit seminář v rozsahu 2-4 vyučovací hodiny. Obsah svého vstupu dokáže organicky včlenit do kontextu zpravidla jednosemestrálního kurzu, zároveň dokáže popsat cíle dílčí výukové jednotky, za niž nese odpovědnost, adekvátně nastavit studijní zátěž, formulovat jasně a realisticky jak zadání pro přípravu na seminář, tak případné závěrečné práce.
Předpoklady a další požadavky
nejsou
Literatura
Obsah a rozsah studijní literatury se odvozuje od literatury předmětu, u nějž student v různých výše popsaných rolích asistuje.
Hodnoticí metody a kritéria
Míru a hodnotu zapojení studenta do pedagogické práce zhodnotí vždy po skončení akademického roku školitel s pedagogem, kterému student asistoval.
Další informace
Pro tento předmět se rozvrh nepřipravuje