Klíč k portrétu – průzkum vnitřního nastavení
Kód | Zakončení | Kredity | Rozsah | Jazyk výuky | Semestr |
---|---|---|---|---|---|
303MKPVN | zápočet | 1 | 8 hodiny SEMINÁŘŮ za celý semestr (45 minut), 19 až 24 hodin domácí příprava | česky | letní |
Garant předmětu
Viola JEŽKOVÁ, Tereza REICHOVÁ
Jméno vyučujícího (jména vyučujících)
Viola JEŽKOVÁ, Tereza REICHOVÁ
Obsah
V našem pedagogickém přístupu vycházíme z přesvědčení, že některé věci se nedají pochopit pouze teoreticky – musí se prožít. Využíváme principy ztělesněného učení, za pomoci experimentální metody Konstelačních her vytváříme prostředí, ve kterém se učení odehrává skrze fyzický projev a aktivní zapojení se. U studentek a studentů KDT FAMU se předpokládá, že k budování režisérského know-how dochází především skrze praxi natáčení studentských filmů ve školním štábu, kde mají zastávat již od prvního ročníku roli režisérů a režisérek a poučit se především z praxe samotné, vlastních chyb a společné reflexe během klauzurních projekcí. Proto jsme vytvořily tento prostor, ve kterém budou mít studující možnost si v prostředí hry prohlédnout v jakém nastavení vstupují do tvorby filmového portrétu. Prozkoumají vztahy a případné nejistoty, které se již nyní v přípravách a prvních natáčeních objevují a budou mít možnost využít tréninkového prostředí hry k realizaci svého filmu.
Časový harmonogram výuky
Den bude rozdělen do dvou bloků. V každém z nich se budeme věnovat třem filmům, a tedy každý bude mít prostor vytvořit si vlastní situaci. Prosíme pečlivé promyšlení hlavních nejistot či výzev, které se již ve vztahu k tvorbě cvičení objevují.
Výsledky učení
Modul na pomezí hry a improvizace chce účastníky vtáhnout do problematických otázek etického jednání nikoliv z teoretického hlediska, nýbrž prostřednictvím přímé akce. Využívá technik tzv. ztělesněného učení a zážitkově-reflektivního učení.
Předpoklady a další požadavky
žádné
Literatura
Bojar, Tomáš a Mareček, Martin. 2021. Etika v dokumentární tvorbě – dialog Tomáše Bojara a Martina Marečka – https://www.dokrevue.cz/clanky/etika-v-dokumentarni-tvorbe
Gauthier, Guy. 2004. Dokumentární film – jiná kinematografie. Praha: Akademie múzických umění.
Nichols, Bill. 2010. Úvod do dokumentárního filmu. Praha: Akademie múzických umění v Praze; Jihlava: JSAF, Mezinárodní festival dokumentárních filmů Jihlava.
Motal, Jan a Swadoschová, Tereza (ed.). Etika v dokumentárním filmu. Rádio a televize. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2023. ISBN 978-80-244-6339-1.
Hodnoticí metody a kritéria
100% účast, aktivní zapojení se do her
Poznámka
modulová výuka KDT
Přednášející/Lecturer: Viola ježková a Tereza Reichová
Termíny a místo konání/Date and time: pátek 15. 3. 2024, 10-18h učebna KDT 211
Podmínky atestace/Assignement: zá/1 – 100% účast po celou dobu + aktivita na semináři
Kapacita/Capacity: 6
Povinný pro /Optional for: doporučeno 2. bc. ročníku KDT
Jazyk výuky/Language of teaching: česky
Rozvrh na zimní semestr 2023/2024:
Rozvrh zatím není připraven
Rozvrh na letní semestr 2023/2024:
Datum | Den | Čas | Vyučující | Místo | Poznámky | Č. paralelky |
---|---|---|---|---|---|---|
15.03.2024 | 10:00–18:00 | Tereza REICHOVÁ Viola JEŽKOVÁ |
Sborovna KDT 211 Lažanský palác |
pro 2. bc. r. KDT | paralelka 1 |
Předmět je součástí následujících studijních plánů
- Dokumentární tvorba - bakalář-1920-1ročník (Povinně volitelné předměty)
- Dokumentární tvorba - bakalář_2020 (Povinně volitelné předměty)
- Dokumentární tvorba - magistr-1920_1ročník (Povinně volitelné předměty)
- Dokumentární tvorba - magistr_2022 (Povinně volitelné předměty)