Barevná etuda 1
Nerozvrhuje se
Kód | Zakončení | Kredity | Rozsah | Jazyk výuky | Semestr |
---|---|---|---|---|---|
304BAE1 | zápočet | 3 | česky | zimní |
Garant předmětu
Jméno vyučujícího (jména vyučujících)
Obsah
Barevná etuda / FOT XII digitální fotografie, storyboard (zimní semestr)
BE je oborové filmové cvičení KK o ovladatelnosti barvy a jejího významového působení ve filmovém obraze. Musí být koncipovaným skladebným útvarem, kde se do hry výrazně dostávají barevné účiny a funkce. Natáčí se na filmovou negativní surovinu 35mm s následným digi. skenem.
Posluchač by zde měl prokázat schopnost aplikovat zákonitosti barevných vztahů pro vyjádření daných situací děje. Měl by si zvolit takovou formu tématu, kde by se silněji uplatnila složka emocionální než popisná a kde by projevil svůj postoj a způsob estetické zaujatosti.
Přístup dramatický, který výrazně vyjadřuje konfliktnost situací děje, je preferován před přístupem lyrickým nebo epickým. Lze uvažovat i dokumentaristicky vytvořenou formu příběhu.
Volba námětu a koncepce zpracování BE se konzultuje s pedagogem v semináři od počátku zimního semestru.
Student na námětu i scénáři, jako i na natáčení pracuje samostatně. Pokud si k realizaci cvičení student KK přizve další spolupracovníky (scénárista, režisér, zvukař, střihač, produkční) je i v tom případě student KK jedinou odpovědnou osobou za kvalitu a naplnění pedagogického záměru cvičení BE. Je vhodné, aby případní spolupracovníci docházeli na konzultace do semináře BE
Rozsah BE je max. 4,5 minuty. Takovému časovému parametru a finančním možnostem cvičení je posluchač KK povinen přizpůsobit od samého počátku stavbu děje příběhu.Delší stopáž nebude uznána jako splněné cvičení a B.E. nebude připuštěna do absolventského magisterského souboru.
Realizační fáze BE:
a) námět do 31.10. t.r.
b) literární scénář do 30.11. t.r.
c) technický scénář
definitivní podoba technického scénáře BE a FOT XII je podmínkou zápočtu zimního semestru
d) barevná koncepce – písemná i grafická, digitálně vytvořená koncepce barevné škály není připuštěna. POuze autorská, vlastnoručně malovaná.
e) fotografické studie barevnosti prostředí a kostýmů. Moodboard není připuštěn, pouze konkrétně vyfotografované studie, vztahující ke scénáři BE
f) technické požadavky na osvětlení a kamerovou techniku
splnění všech bodů přípravy opodstatňuje studenta podat žádost o podpis výrobního listu vedoucímu pedagogovi semináře BE KK
Technické zajištění BE je třeba řešit na realizační poradě s vedením Studia Famu
Barevná etuda je součástí uměleckého souboru magisterského.
Student je povinen zkontrolovat technický stav DCP před projekcí.
Dokončení BE podle workflow.
Workfolw - Barevná etuda - 35mm
1.fáze výroby
Po natočení a laboratorním zpracování přepis do HD 1920x1080 ProRes 422 nebo proxy s TC pro offline střih, 4 x 122m 35mm, hrubý materiál - i/o post
Offline střih a timing úvodních a závěrečných titulků – final cut, avid - FAMU
Export EDL a obrazové reference – FAMU
2.fáze výroby (podmínkou je schválení offline/střihu vedoucím pedagogem)
4K sken do 10bit LOG DPX podle EDL v přesahy - i/o post
Online podle EDL - i/o post
Barevné korekce - povoleny jsou pouze primární barevné korekce - jas, kontrast, celková saturace, RGB - i/o post
Barevná etuda obsahuje pouze jeden úvodní titulek:
Oborové cvičení Katedry kamery FAMU
Barevná etuda
jméno studenta/tky
jméno vedoucího pedagoga
rok výroby
Na závěr BE bude technická tabulka KK. Žádné další titulky se jmény spolupracujících studentů nebudou.
Nasazení zvuku - i/o post
Export 4K DCP, ProRes 422 HD – i/o post
Zálohování výsledků - FAMU
Výsledky učení
Prokázat teoretickou i praktickou schopnost ovládat barevnost filmového obrazu a koncepčně vést emotivní znění filmu, tak aby postupným barevným vývojem postav i prostředí byla reflektována literární stavba předchozí filmové literatury.
Předpoklady a další požadavky
Všeobecná kulturní vzdělanost a citlivost ke světu barev kolem nás. Vztah dramaturgie příběhu k analogické proměně barevných vztahů.
Literatura
scénář
Hodnoticí metody a kritéria
Rozbor přípravných prací - námětu, příprava na realizaci filmu. Podmínkou pro udelění zápočtu je dodržení termínu odezvdání podkladů, viz návody na cvičení + účast na semináři Barevné kinematografie min. 70% + odevzdání cvičení FOT XII ve fromě storyboardu.
Odevzdání určené a schválené části přípravy v ZS je formou vytištěné a „svázané knihy“ se jménem studenta.
Poznámka
-
Další informace
Pro tento předmět se rozvrh nepřipravuje
Předmět je součástí následujících studijních plánů
- Kamera - magistr_1920_1ročník (Povinné předměty)
- Kamera - magistr_1920_2ročník (Povinné předměty)
- Kamera - magistr_2021 (Povinné předměty)