Digitální workflow 1
Kód | Zakončení | Kredity | Rozsah | Jazyk výuky | Semestr |
---|---|---|---|---|---|
304DIW1 | zápočet | 1 | 2 hodiny výuky týdně (45 minut), 7 až 12 hodin domácí příprava | česky | zimní |
Garant předmětu
Jméno vyučujícího (jména vyučujících)
Obsah
Předmět je zaměřen na základní teoretické i praktické znalosti z oblasti procesu zpracování digitálních obrazových dat – digitálního workflow – během natáčení a postprodukce.
Celá problematika je uváděna hlavně z pohledu kameramana, tak aby budoucí kameraman dokázal posoudit zvolené workflow a vést dialog s ostatními členy štábu a postprodukčním studiem.
Okruhy témat:
1.Komprese, snímková frekvence, rozlišení a formáty obrazu
2.Základní teorie – barevný prostor, gamut, barevné prostory REC709, P3, REC2020. Raw, log data, lin data
3.Gamma, EOTF, OETF, PQ, SDR, HDR
4.Color Management
5.Digitální workflow přehled – on-set, dailies, edit, grading, delivery
6.On-set – detailnější pohled – monitoring, color look v kameře.
7.Color LUT, 3D LUT. Vytvoření a modifikace LUT, software pro práci s LUT, DaVinci Resolve.
8.ASC CDL, Arri Color Tool – nástroj pro on-set look, import a export LUT a ASC CDL
9.Digital Dailies – příprava médií pro projekci denních prací a pro off-line střih
- Grading – Color Management – detailní pohled – volba pracovního barevného prostoru, nastavení správného monitoringu obrazu při postprodukci, použití LUT případně ASC CDL
- barevný prostor ACES a jeho aplikace, IDT, LMT, RRT, ODT. Základní ACES workflow
- Delivery – příprava výstupních médií, internet TV, digitální kino, základy DCP masteringu
- praktické cvičení – on-set – nastavení kamery (ARRI, RED nebo Sony), kamerový test, monitoring – nastavení on-set monitoru, (návštěva Rental)
- praktické cvičení – conforming, grading, použití LUT, volba pracovního barevného prostoru, export, import dat. Zpracování natočeného testu kamery v digitální laboratoři FAMU nebo v profesionálním postprodukčním studiu
Výsledky učení
Cílem předmětu je zorientovat studenty – budoucí kameramany v problematice natáčení digitální kamerou a jejím základním technickém nastavení, v problematice digitální postprodukce a distribuce. Zaměřuje se na jednotlivé kritické fáze celého procesu, na dodržení konzistence barevného podání od natáčení po finální prezentaci a distribuci díla.
Studenti se seznámí se základními pojmy a praktickými nástroji jako je Camera Look, 3D LUT, ASC CDL. Budou vědět co je color management a budou jej schopni správně používat při natáčení a postprodukci jejich filmových cvičení.
Součástí předmětu jsou praktická cvičení a návštěva specializovaných pracovišť.
Předpoklady a další požadavky
x
Literatura
software věnující se problematice
Hodnoticí metody a kritéria
Zápočet je udělen základě aktivní účasti studenta při řešení zadaných úkolů během výuky a minimálně 80% účasti na seminářích.
Rozvrh na zimní semestr 2023/2024:
06:00–08:0008:00–10:0010:00–12:0012:00–14:0014:00–16:0016:00–18:0018:00–20:0020:00–22:0022:00–24:00
|
|
---|---|
Po |
|
Út |
|
St |
|
Čt |
|
Pá |
|
Datum | Den | Čas | Vyučující | Místo | Poznámky | Č. paralelky |
---|---|---|---|---|---|---|
Út | 09:00–10:35 | Michal ČERNÝ | Laboratoř dig. kinematogr. Lažanský palác |
přednášková par. 1 |
Rozvrh na letní semestr 2023/2024:
Rozvrh zatím není připraven
Předmět je součástí následujících studijních plánů
- Kamera - bakalář_2021 (Povinné předměty)