Digitální workflow 1

Zobrazit rozvrh

Kód Zakončení Kredity Rozsah Jazyk výuky Semestr
304DIW1 zápočet 1 2 hodiny výuky týdně (45 minut), 7 až 12 hodin domácí příprava česky zimní

Garant předmětu

Michal ČERNÝ

Jméno vyučujícího (jména vyučujících)

Michal ČERNÝ

Obsah

Předmět je zaměřen na základní teoretické i praktické znalosti z oblasti procesu zpracování digitálních obrazových dat – digitálního workflow – během natáčení a postprodukce.

Celá problematika je uváděna hlavně z pohledu kameramana, tak aby budoucí kameraman dokázal posoudit zvolené workflow a vést dialog s ostatními členy štábu a postprodukčním studiem.

Okruhy témat:

1.Komprese, snímková frekvence, rozlišení a formáty obrazu

2.Základní teorie – barevný prostor, gamut, barevné prostory REC709, P3, REC2020. Raw, log data, lin data

3.Gamma, EOTF, OETF, PQ, SDR, HDR

4.Color Management

5.Digitální workflow přehled – on-set, dailies, edit, grading, delivery

6.On-set – detailnější pohled – monitoring, color look v kameře.

7.Color LUT, 3D LUT. Vytvoření a modifikace LUT, software pro práci s LUT, DaVinci Resolve.

8.ASC CDL, Arri Color Tool – nástroj pro on-set look, import a export LUT a ASC CDL

9.Digital Dailies – příprava médií pro projekci denních prací a pro off-line střih

  1. Grading – Color Management – detailní pohled – volba pracovního barevného prostoru, nastavení správného monitoringu obrazu při postprodukci, použití LUT případně ASC CDL
  2. barevný prostor ACES a jeho aplikace, IDT, LMT, RRT, ODT. Základní ACES workflow
  3. Delivery – příprava výstupních médií, internet TV, digitální kino, základy DCP masteringu
  4. praktické cvičení – on-set – nastavení kamery (ARRI, RED nebo Sony), kamerový test, monitoring – nastavení on-set monitoru, (návštěva Rental)
  5. praktické cvičení – conforming, grading, použití LUT, volba pracovního barevného prostoru, export, import dat. Zpracování natočeného testu kamery v digitální laboratoři FAMU nebo v profesionálním postprodukčním studiu

Výsledky učení

Cílem předmětu je zorientovat studenty – budoucí kameramany v problematice natáčení digitální kamerou a jejím základním technickém nastavení, v problematice digitální postprodukce a distribuce. Zaměřuje se na jednotlivé kritické fáze celého procesu, na dodržení konzistence barevného podání od natáčení po finální prezentaci a distribuci díla.

Studenti se seznámí se základními pojmy a praktickými nástroji jako je Camera Look, 3D LUT, ASC CDL. Budou vědět co je color management a budou jej schopni správně používat při natáčení a postprodukci jejich filmových cvičení.

Součástí předmětu jsou praktická cvičení a návštěva specializovaných pracovišť.

Předpoklady a další požadavky

x

Literatura

software věnující se problematice

Hodnoticí metody a kritéria

Zápočet je udělen základě aktivní účasti studenta při řešení zadaných úkolů během výuky a minimálně 80% účasti na seminářích.

Rozvrh na zimní semestr 2023/2024:

06:00–08:0008:00–10:0010:00–12:0012:00–14:0014:00–16:0016:00–18:0018:00–20:0020:00–22:0022:00–24:00
Po
Út
místnost 226
Laboratoř dig. kinematogr.

(Lažanský palác)
ČERNÝ M.
09:00–10:35
(přednášková par. 1)
St
Čt

Datum Den Čas Vyučující Místo Poznámky Č. paralelky
Út 09:00–10:35 Michal ČERNÝ Laboratoř dig. kinematogr.
Lažanský palác
přednášková par. 1

Rozvrh na letní semestr 2023/2024:

Rozvrh zatím není připraven

Předmět je součástí následujících studijních plánů