Modul - Vizuální styl v nezávislém filmu
Předmět není vypsán Nerozvrhuje se
Kód | Zakončení | Kredity | Rozsah | Jazyk výuky | Semestr |
---|---|---|---|---|---|
304MVSNF | zápočet | 1 | 30 hodiny výuky za celý semestr (45 minut), 3 až 8 hodin domácí příprava | anglicky, česky | zimní |
Garant předmětu
Jméno vyučujícího (jména vyučujících)
Obsah
Analýza vybraných jednotlivých děl současné nezávislé světové filmové tvorby, přičemž „nezávislou filmovou tvorbu“ chápeme v nejširším slova smyslu, obecně jako celek nízkorozpočtové filmové produkce audiovizuálních děl. Přihlížíme i k ostatním renomovaným dílům a momentální obecné představě o tom, co je to nezávislý film.
Úvodní hodiny semestru: seznámení se s termínem nezávislý film, obecnými kódy vícezdrojové nízkonákladové filmové produkce a principy vizuálního stylu, z těchto podmínek vycházející. Určení výběru jednotlivých děl, jimiž se budeme zabývat v průběhu kurzu, přičemž každý účastník kurzu vybírá jedno takové dílo.
Hodiny v průběhu semestru: účastníci se s jednotlivými díly seznamují navzájem průběžně, v rámci kurzu pak probíhá vlastní analýza vizuálního stylu s ambicí k aplikacím poznatků při vytváření vlastního vizuálního stylu.
Závěrečné hodiny semestru: vytvoření výstupu kurzu, který může mít 2 podoby:
1)Převedení analýzy filmu do textové podoby
2)Audiokomentář analyzovaného filmu
Výsledky učení
Přehled o dění v současné světové nezávislé kimenatografii. Budování vizuálního stlyu. Osvojení si formátu kameramanské explikace.
Předpoklady a další požadavky
Obecná znalost aktuální filmové produkce hollywoodských a svod studií a kinematografie financované z veřejných zdrojů evropských institucí, ať už radikální nebo středního proudu.
Literatura
Katalogy filmových festivalů – poslední ročníky (Festival de Cannes, La quinzaine des réalisateurs Cannes, La semaine de la Crtitique Cannes, Festival del film Loracno, Viennale Vienna International Film Festival)
Filmové časopisy – Cahiers du Cinéma, Sight and Sound, Film Comment
Odborné publikace – David Cronenberg, Jindřich Chalupecký (Obhajoba umění, Na hranicích umění, Expresionisté), Jan Lopatka (Předpoklady tvorby, Posudky)
Referenční beletrie – Joseph Conrad (Heart of Darkness), Bryan S. Johnson (Christie Marly´s Own Double Entry), John Kennedy Toole (A Confederacy of Dunces), Franz Kafka (Das Schloss), Jaroslav Hašek, Radko Pytlík (Velitelem města Bugulmy)
Hodnoticí metody a kritéria
100% účast
Výstupy kurzu mohou mít 2 podoby:
1)Převedení analýzy filmu do textové podoby
2)Audiokomentář analyzovaného filmu
Poznámka
----
Další informace
Předmět lze absolvovat opakovaně
Pro tento předmět se rozvrh nepřipravuje
Předmět je součástí následujících studijních plánů
- Cinematography_1920 (Volitelné předměty)
- Cinematography_3_2021 (Volitelné předměty)
- Kamera - bakalář-1920-1ročník (Volitelné předměty)
- Kamera - magistr_1920_1ročník (Volitelné předměty)
- Kamera - magistr_1920_2ročník (Volitelné předměty)
- Fotografie EN - bakalář - 2022 (Volitelné předměty)
- Fotografie EN - magistr - 2022 (Volitelné předměty)
- Cinema and Digital Media - Directing_1920 (Volitelné předměty)
- Cinema and Digital Media - Directing (Volitelné předměty)