TV snímací postupy a praxe 1
Předmět není vypsán Nerozvrhuje se
Kód | Zakončení | Kredity | Rozsah | Jazyk výuky | Semestr |
---|---|---|---|---|---|
304TVSP1 | zkouška | 2 | 2 hodiny výuky týdně (45 minut), 32 až 42 hodin domácí příprava | česky | zimní |
Garant předmětu
Jméno vyučujícího (jména vyučujících)
Obsah
Přednáška týkající se dramatické televizní tvorby doplňuje seminář TV tvorby teoretickým doplněním dané tematiky. Charakterizuje pojem televizní dramatická tvorba a rozděluje ji na jednotlivé druhy dle specifikace, stopáže, námětu, či způsobu záznamu. Osvětluje důležitost přípravného období, zabývá se jednotlivými etapami tohoto období, od inspirace literárním scénářem, obrazově režijní koncepcí a spoluprácí kameramana na tvorbě technického scénáře. Podrobně se probírá období realizační, pozornost je věnována velkým možnostem v postprodukční fázi.
Součástí přednášek jsou dvě exkurze do České televize, kde se posluchači mimo jiné seznámí s televizním vysílání, s provozem televizním studií, především moderních HD studií KH 1 a KH 2 včetně obrazové a zvukové režie. Prohlídnou si studiové kamery i pohybovou techniku a největší HD přenosový vůz s odborným výkladem. Účastní se natáčení TV pořadu . Budou mít možnost vyzkoušet si „číslování“ materiálu na baselight i starších Da Vinci atd.
Návrh jednotlivých přednáškových okruhů:
- Seznámení s obsahem výuky jednotlivých hodin seminářů a její problematika
- Historie televizní techniky a TV snímání ve světě
- Historie televizní techniky a TV snímání u nás (s ohledem na Českou televizi), projekce dokumentárního filmu o vzniku televize
- Vizualizace literární dramatické předlohy do technického scénáře, potřebná úzká spolupráce mezi režisérem a kameramanem.
5.Zásadní význam architekta na obrazovém účinu díla, výběr prostředí, půdorys navržené dekorace, barevnost, zařízení nábytkem, snímací možnosti, práce s půdorysem při vytváření technického scénáře.
Výsledky učení
Cílem přednášek je teoretická příprava na autorské zvládnutí dramatického díla televizními technologiemi v celé škále možností, které tyto technologie přináší
Předpoklady a další požadavky
----------
Literatura
Doporučená literatura:
J. Šafránek: Televise – 1947 /kniha nebo scan/
M. Zelina:Teorie střihové skladby a její postavení v audiovizuální tvorbě 2010 /dipl.pr./
P. Vejslík: Postprodukční digitální trikové a korekční zpracování obrazu /dipl.pr./
M. Diviš: HDTV a další systémy elektronického záznamu obrazu /dipl.pr./
J. Pešek: Základní principy televize a magnetického záznamu.1989 /skripta/
J. Hojtaš: Současná snímací televizní technika a její využití v tvůrčí praxi. /dipl.pr./
S. Milaszewski: Digitalizace filmového obrazu pro účely postprodukce. /dipl. pr./
Hodnoticí metody a kritéria
Hodnocení:
Účast v diskusi a na přednáškách: 70%
Odevzdání průběžně zadaných úkolů: 20%
Odevzdání závěrečné seminární práce: 10%
Poznámka
výuka distančně
Další informace
Pro tento předmět se rozvrh nepřipravuje
Předmět je součástí následujících studijních plánů
- Kamera - bakalář-1920-1ročník (Povinné předměty)