Animovaná tvorba v kontextu současné audiovizuální produkce
Kód | Zakončení | Kredity | Rozsah | Jazyk výuky | Semestr |
---|---|---|---|---|---|
305ATAP | zkouška | 2 | 12 hodiny SEMINÁŘŮ za celý semestr (45 minut), 41 až 51 hodin domácí příprava | česky | zimní |
Garant předmětu
Jméno vyučujícího (jména vyučujících)
Obsah
Vývoj a výroba animovaných děl je specifickou disciplínou audiovizuální produkce, která vyniká vysokou náročností na čas, finanční prostředky i technologická řešení. Zároveň je i důležitou a rentabilní částí audiovizuálního businessu s vysokou přidanou hodnotou a s přesahy do trikové postprodukce a gaming industry. Animační průmysl se objevuje ve strategických plánech mnoha zemí pro budoucí diverzifikaci výroby a pracovního uplatnění obyvatelstva a lze očekávat, že jeho význam v rámci audiovizuální tvorby poroste.
Vzhledem k velké různorodosti producentských modelů i výrobních postupů by se většiny přednášek zúčastnil host s aktuální praktickou zkušeností s danou problematikou, případně i s krátkou case study.
Přednášky budou též obsahovat projekce ukázek z aktuální animované produkce a měly by umožnit i případné konzultace konkrétních projektů studentů.
TEMATICKÁ OSNOVA
1.Úvod do světa současné animované produkce, nejčastější modely produkce a financování, animace jako umění a jako business.
2.Krátký film, jako odrazový můstek pro produkci animovaných filmů, studentské filmy, fóra a festivaly. Výběr látky a technologie animovaného filmu, producentská rozhodnutí během vývoje. Realita financování krátkého studentského filmu.
3.Celovečerní animovaný film – specifika vývoje látek pro děti a pro dospělé, literární a výtvarná příprava, fáze výroby dle jednotlivých technologií. Realita financování evropského celovečerního filmu.
4.TV seriál, vývoj a produkce pilotu,výrobní workflow seriálu. Výhled financování a distribuce animovaných seriálů v realitě lineárních TV a SVOD.
5.Specifika produkce nejčastěji vyráběných technologií: 2D, hybridní 2D/3D, CG 3D, stopmotion, rotoskopie, tradiční techniky.
6.Výroba animovaných děl z perspektivy studia, přesah do VFX produkce a trikových hraných filmů, spolupráce s gaming industry.
7.IP development a svět brand licensingu. Adaptace literárních děl, počítačových her do AVD a naopak.
Výsledky učení
Cílem předmětu je studentům přiblížit realitu současné produkce animovaných filmů a seriálů v domácím i mezinárodním kontextu.
Absolvent předmětu bude znát v současnosti nejobvyklejší producentské modely vzniku animovaných děl a producentský a výrobní přístup ke každému nich. Porozumí používaným technologiím, které se aktuálně v animaci nejčastěji objevují, a to s ohledem na praktické aspekty jejich výroby.
Předpoklady a další požadavky
---
Literatura
---
Hodnoticí metody a kritéria
Studenti budou hodnoceni na základě účasti a aktivity v hodinách a vypracování závěrečné práce.
Vyžadovaná účast na přednáškách je min. 75 %.
Poznámka
---
Rozvrh na zimní semestr 2023/2024:
06:00–08:0008:00–10:0010:00–12:0012:00–14:0014:00–16:0016:00–18:0018:00–20:0020:00–22:0022:00–24:00
|
|
---|---|
Po |
|
Út |
|
St |
|
Čt |
|
Pá |
|
Datum | Den | Čas | Vyučující | Místo | Poznámky | Č. paralelky |
---|---|---|---|---|---|---|
St | 15:40–18:05 | Vladimír LHOTÁK | Učebna KP 334 (FAMU) Lažanský palác |
přednášková par. 1 |
Rozvrh na letní semestr 2023/2024:
Rozvrh zatím není připraven
Předmět je součástí následujících studijních plánů
- Produkce - Magisterské studium - 2023 (Povinně volitelné předměty)
- Animovaná tvorba - bakalář_2020 (Povinně volitelné předměty)
- Animovaná tvorba - magistr_2021 (Povinně volitelné předměty)