Public Relations
Kód | Zakončení | Kredity | Rozsah | Jazyk výuky | Semestr |
---|---|---|---|---|---|
305PRE | zkouška | 2 | 2 hodiny PŘEDNÁŠEK týdně (45 minut), 32 až 42 hodin domácí příprava | česky | zimní |
Garant předmětu
Jméno vyučujícího (jména vyučujících)
Obsah
STRUKTURA PŘEDMĚTU
Předmět je rozdělen do dvou částí. V prvním období semestru je prezentována teoretická část, v druhé části jsou zváni hosté z oblasti filmu, médií, divadla výtvarného umění a literatury, kteří studentům prezentují praktickou stránku mediálních kampaní své osobnosti a svých projektů. Následuje beseda, případně workshop k danému tématu. Jedná se o významné a výrazné osobnosti české kulturní scény. Osobnosti jsou voleny tak, aby se nekryly s osobnostmi přednášejícími na FAMU.
PR PROSTŘEDKY
-návrh při plánování distribuční kampaně
-příprava a rozesílání tiskových zpráv, fotografií a pozvánek
-koordinace setkání s novináři
-press trip – vytipování a pozvání novinářů
-koordinace soutěží a tiskových výstupů v médiích
-mediální partnerství
-individuální schůzky s novináři, domlouvání exkluzivních materiálů, rozhovorů apod.
-monitoring médií
-sociální sítě (využití fotografií s tématem festivalu či filmu na instagramu, IGTV atd.)
-youtube kanál (distribuce videí novinářům, videa k dispozici pro sociální sítě)
-pozvání blogerů a youtuberů, možnost zapojení blogerů do festivalových a filmových aktivit – workshopy, filmové laboratoře, projekce, soutěže o vstupenky, zákulisní informace...
-rozhovory s herci a tvůrci filmů
-vip servis (oslovování, informování a využívání celebrit a umělců za účelem zviditelnění filmu či festivalu, propojení/pozvání vybraných celebrit, zajištění účasti VIP, zajištění a koordinace rozhovorů VIP osobností)
Výsledky učení
Cílem předmětu je seznámit studenty s procesem a způsoby mediální kampaně a klíčovými prostředky tohoto mechanismu.
Předpoklady a další požadavky
---
Literatura
Vzorový mediaplán (archiv 2media.cz) – předáno pedagogem.
Vzorové tiskové zprávy (archiv 2media.cz) – předáno pedagogem.
Každý týden jsou pedagogem vybírány a doporučovány: nové klíčové seriály (Netflix, HBO), výstavy, novinky v oblasti světové i české literatury a divadelní premiéry.
Studentům je též zajištěn volný přístup na akce pořádané agenturou 2media.cz (filmové festivaly).
Studentům je doporučována publicistická tvorba konkrétních filmových profesionálů z prostředí médií.
Hodnoticí metody a kritéria
Závěrečná individuální konzultace o způsobu a využití mediálních kampaní v oblasti celovečerních filmů, filmových festivalů a hereckých osobností. Požadovaná docházka 70 %.
Poznámka
---
Rozvrh na zimní semestr 2023/2024:
06:00–08:0008:00–10:0010:00–12:0012:00–14:0014:00–16:0016:00–18:0018:00–20:0020:00–22:0022:00–24:00
|
|
---|---|
Po |
|
Út |
|
St |
|
Čt |
|
Pá |
|
Datum | Den | Čas | Vyučující | Místo | Poznámky | Č. paralelky |
---|---|---|---|---|---|---|
Út | 18:10–19:45 | Pavlína FECHTEROVÁ | Učebna KP 334 (FAMU) Lažanský palác |
Výuka předmětu bude zahájena 10. 10. 2023. | přednášková par. 1 |
Rozvrh na letní semestr 2023/2024:
Rozvrh zatím není připraven
Předmět je součástí následujících studijních plánů
- Produkce - Magisterské studium - 2023 (Povinně volitelné předměty)