Střih zvuku a filmové hudby
Předmět není vypsán Nerozvrhuje se
Kód | Zakončení | Kredity | Rozsah | Jazyk výuky | Semestr |
---|---|---|---|---|---|
308SZFH | zápočet | 1 | 14 hodiny výuky za celý semestr (45 minut), 15 až 20 hodin domácí příprava | česky | letní |
Garant předmětu
Jméno vyučujícího (jména vyučujících)
Obsah
A (Počítačová úprava zvuku k mixáži 1)
Posluchači rozvíjí své pracovní návyky při digitálním zpracování zvuku. Úkolem je příprava pro oborová a společná cvičení a zvládnutí základních postupů střihu a úpravy zvuku. Náplní semináře jsou individuální úkoly zaměřené na nácvik střihu a úpravy zvuku k mixáži v systému ProTools.
B (Počítačová úprava zvuku k mixáži 2)
Výuka směřuje k dalšímu rozvíjení teoretických znalostí a praktických dovedností posluchačů při práci v prostředí ProTools.
- Složitější úpravy zvukového materiálu: Dialogy Ruchy Hudba
- Příprava automatizace mixu
- Automatizace mixu
C (Střih hudby)
Studenti se na základě praktických úkolů seznámují s konkrétními možnostmi střihových úprav hudební nahrávky, zejména pro účely práce s archivní hudbou, aby získali v tomto směru vlastní zkušenosti. Výklad směřuje k pochopení logiky hudební formy a akusticko psychologických zákonitostí - předpokladu kultivované střihové práce s hudebním materiálem.
Výsledky učení
A,B) Cílem semináře je příprava pro oborová a společná cvičení a zvládnutí základních postupů digitálního střihu, úpravy a mixáže zvuku v systému ProTools.
C) Cílem předmětu je připravit studenty k vlastní editační práci s hudební nahrávkou na základě pochopení hudební logiky a akustických zákonitostí.
Předpoklady a další požadavky
A,B) Všeobecná zkušenost s prací na počítači.
Znalost Apple OS X Znalost práce s programem ProTools 8.xx
Student musí mít absolvovaný předmět „Postupy a technologie filmového zvuku 1“
C) Přirozená hudebnost, analytické sluchové schopnosti a estetické cítění.
Literatura
A)
Bláha, I. (2004): Zvuková dramaturgie audiovizuálního díla. AMU, Praha. (ISBN 80-7331-010-4)
Borwick, J. (1994): Sound Recording Practice. Oxford University Press, Oxford. (ISBN 0-19-816381-9)
Hůrka, M. - Estetika zvuku ve filmu ( ČsFÚ 1965)
Kuna, M. - Zvuk a hudba ve filmu ( Panton 1968)
Owsinski, B. (1999): The Mixing Engineer's Handbook. Mix Books, Vallejo. (ISBN 0-87288-723-5)
Owsinski, B. (2000): The Mastering Engineer?s Handbook. Mix Books, Vallejo. (ISBN 0-87288-741-3)
Stadtrucker, I. - Zvukové majstrovstvo ve F a TV (SPN 1977)
Vrzal, M. (2007): Střih záznamu hudby. AMU, Praha. (ISBN 978-80-7331- 114-8)
Zenkl, L. - ABC hudební nauky ( Supraphon)
B)
Bláha, I.: Zvuková dramaturgie audiovizuálního díla, FAMU 2006 - kapitoly: Zpracování zvukového záznamu, Zvukové přechody, Míchací plán.
Speciální zvukové materiály sloužící k praktické demonstraci metod střihových úprav hudby a ke cvičným střihovým úkolům.
Hodnoticí metody a kritéria
Zápočet a kredity jsou uděleny za: odevzdání a prezentaci požadovaných prací a to:
A)
a/ finální editace dialogů dílu M+Š
b/ finální editace postsynchronních ruchů Testu Foley
c/ finální úprava urovní hlasitosti postsynchronních ruchů Testu Foley absolvování závěrečného pohovoru
B)
a/ finální editace kontaktních dialogů
b/ finální editace postsynchronních dialogů
c/ finální úprava urovní hlasitosti ruchů absolvování závěrečného pohovoru
C)
Akreditace je podmíněna aktivní praktickou prací v semináři (70%) a teoretickým zvládnutím problematiky (30%).
Další informace
Pro tento předmět se rozvrh nepřipravuje