Profesní rozvoj
Kód | Zakončení | Kredity | Rozsah | Jazyk výuky | Semestr |
---|---|---|---|---|---|
373PR | zápočet | 3 | 48 hodiny SEMINÁŘŮ za celý semestr (45 minut), 39 až 54 hodin domácí příprava | anglicky, česky | zimní |
Garant předmětu
Jméno vyučujícího (jména vyučujících)
Obsah
Profesní rozvoj poskytuje sadu dovedností a konceptů nezbytných pro tvůrce uměleckých médií v 21. století.
Během semestru se budeme v hodinách zabývat přípravou prezentace vlastního projektu na pitching, poté se budeme zabývat možnostmi financování takového projektu (tzn.: jak napsat grant a jaké grantové možnosti vůbec existují) a v závěru semestru pak projdeme prezentační možnosti/schopnosti každého účastníka/účastnice kurzu.Zaměříme se na rozvoj umělecké kariéry.
Studentstvo se naučí základním dovednostem sebereprezentace prostřednictvím zkoumání příkladů lokálních i světových projektů. Naučí se plánovat a popisovat umělecké dílo za účelem získávání externích fondů.
Výsledky učení
1.Umělecký výzkum
Studenti/ky si osvojí schopnost prezentace vlastní umělecké praxe na rozlišných platformách. Pitchingy, grantové systémy, portfolio talk, artist talk - sebe prezentace. A také schopnost orientace v systému finanční podpory a uměleckých možností na středoevropské scéně.
1.Rozvoj umělecké kariéry
Studentstvo se naučí, jak popsat vlastní práci a uměleckou praxi i konkrétní umělecké dílo - např. film, video, instalaci nebo performanci. Naučí se, jak zažádat o grant nebo rezidenci, jak sestavit rozpočet, harmonogram a plán na umělecké dílo. A také, jakým způsobem a na kterých platformách se prezentovat.
Předpoklady a další požadavky
žádné
Předmět 373PR může při kontrole studijních plánů nahradit předmět 373PR1
Předmět 373PR může při kontrole studijních plánů nahradit předmět 373PR2
Literatura
HANNULA, Mika and SUORANTA, Juha and VADEN, Tere. Artistic Research Methodology, Narrative, Power and the Public. Series: Critical Qualitative Research, Bern, Switzerland: Peter Lang Publishers, 2013. 190 s. ISBN 978-1-4541-9496-5.
MCNIFF, Shaun. Arts-based research. pg. 83–92 In: KNOWLES, J. Garry a COLE, Ardra L. (eds,) Handbook of the arts in qualitative research: perspective, methodologies, example and issues. Thousand Oaks, CA: Sage Publications, 2007. 720 str. ISBN 9781412905312.
Journal Of Artistic Research: https://www.jar-online.net
https://www.jar-online.net/what-artistic-research
KNOWLES, J.Garry a COLE, Ardra L. (eds,) Handbook of the arts in qualitative research: perspective, methodologies, example and issues. Thousand Oaks, CA: Sage Publications, 2007. 720 str. ISBN 9781412905312.
Různé příklady umělců, grantových organizací, webových stránek uměleckých rezidencí.
Hodnoticí metody a kritéria
- Jednostránkový popis vlastní umělecké tvorby pojaté jako umělecký výzkum
- Vlastní biografické materiály studenta.
Poznámka
-
Rozvrh na zimní semestr 2023/2024:
06:00–08:0008:00–10:0010:00–12:0012:00–14:0014:00–16:0016:00–18:0018:00–20:0020:00–22:0022:00–24:00
|
|
---|---|
Po |
|
Út |
|
St |
|
Čt |
|
Pá |
|
Datum | Den | Čas | Vyučující | Místo | Poznámky | Č. paralelky |
---|---|---|---|---|---|---|
Út | 18:10–19:45 | Marie LUKÁČOVÁ | Učebna CAS 428 Lažanský palác |
paralelka 1 |
Rozvrh na letní semestr 2023/2024:
Rozvrh zatím není připraven
Předmět je součástí následujících studijních plánů
- Audiovizuální studia - magistr_2021 (Povinné předměty)