Virtuální realita 1
Kód | Zakončení | Kredity | Rozsah | Jazyk výuky | Semestr |
---|---|---|---|---|---|
373VR1 | zápočet | 2 | 4 hodiny DÍLEN jedou za 14 dní (45 minut), 32 až 42 hodin domácí příprava | česky | zimní |
Garant předmětu
Jméno vyučujícího (jména vyučujících)
Obsah
Studenti a studentky si osvojí použití game enginu Unreal, zejména pro tvorbu rozsáhlejších virtuálních prostředí. Dále pak budou pracovat s dalšími rozšířeními enginu, např. knihovnou Megascan. Taktéž budou schopni do vytvářených prostředí integrovat assety třetích stran i svoje vlastní.
V rámci kurzu bude engine Unreal používán jako nástroj pro tvorbu pohyblivého obrazu – absolventi a absolventky kurzu získají dovednosti v oblasti animace, práce s kamerou a svícení. Osvojí si paletu nástrojů a možností, které Unreal Engine nabízí a budou schopni je kreativně využít ve vlastní umělecké tvorbě.
Výstupem kurzy je video natočené v komplexním virtuálním prostředí s vlastním výtvarným názorem.
Tematické okruhy:
Základní práce s 3D modely v UE5
Práce s Megascans library a Epic store
Práce s materiály
Vegetace a scattering
Výsledky učení
Posluchači a posluchačky si během kurzu osvojí herní engine Unreal engine jako nástrojem pro tvorbu pohyblivého obrazu a komplexnějších virtuálních prostředí a scén.
Předpoklady a další požadavky
Pokročilejší znalost 3D modelování a základního využití game engine. Pro absolventy předmětů 3D pro uměleckou tvorbu 1-2 a Game Engine pro uměleckou tvorbu 1-2.
Literatura
GLOVER, Jesse, and LINOWES, Jonathan. Complete Virtual Reality and Augmented Reality Development with Unity: Leverage the Power of Unity and Become a pro at Creating Mixed Reality Applications. Packt Publishing Ltd, 2019. ISBN 9781838648183
MURRAY, Janet Horowitz. Hamlet on the holodeck: the future of narrative in cyberspace. New York: Free Press, 1997. ISBN 0-684-82723-9.
EVANS, Leighton. The re-emergence of virtual reality. New York, NY: Routledge, 2019. ISBN 978-1-138-54225-9.
BOWN, Alfie. The PlayStation dreamworld. Malden, MA: Polity, 2018. ISBN 9781509518036.
Hodnoticí metody a kritéria
Dokončená samostatná práce – statický render nebo série renderů virtuální scény
Poznámka
výuka probíhá 1x za 14 dní v lichém kalendářním týdnu
Rozvrh na zimní semestr 2023/2024:
06:00–08:0008:00–10:0010:00–12:0012:00–14:0014:00–16:0016:00–18:0018:00–20:0020:00–22:0022:00–24:00
|
|
---|---|
Po |
|
Út |
|
St |
|
Čt |
|
Pá |
|
Datum | Den | Čas | Vyučující | Místo | Poznámky | Č. paralelky |
---|---|---|---|---|---|---|
Čt | 09:50–13:05 | Šimon LEVITNER | Učebna TR-336 Tržiště 20, Praha 1 (vchod z Rektorátu AMU, Malostranské nám. 12) |
Lichý týden | paralelka 1 |
Rozvrh na letní semestr 2023/2024:
Rozvrh zatím není připraven
Předmět je součástí následujících studijních plánů
- Scenáristika a dramaturgie - magistr_1920_1ročník (Volitelné předměty)
- Scenáristika a dramaturgie - magistr_1920_2ročník (Volitelné předměty)
- Dokumentární tvorba - bakalář-1920-1ročník (Volitelné předměty)
- Dokumentární tvorba - magistr-1920_1ročník (Volitelné předměty)
- Kamera - bakalář-1920-1ročník (Volitelné předměty)
- Kamera - magistr_1920_1ročník (Volitelné předměty)
- Kamera - magistr_1920_2ročník (Volitelné předměty)
- Produkce - bakalář-1920-1ročník (Volitelné předměty)
- Produkce - magisterské studium (Volitelné předměty)
- Střihová skladba - bakalář-1920-1ročník (Volitelné předměty)
- Fotografie CZ - bakalář-1920-1ročník (Volitelné předměty)
- Fotografie CZ - magistr_2021 (Volitelné předměty)
- Zvuková tvorba - magistr_1920_1ročník (Volitelné předměty)
- Animovaná tvorba - bakalář-1920-1ročník (Volitelné předměty)
- Animovaná tvorba - magistr_1920_1ročník (Volitelné předměty)
- Audiovizuální studia - magistr_2021 (Povinně volitelné předměty)