Quirky tvorba Wese Andersona (a další)

Zobrazit rozvrh

Kód Zakončení Kredity Rozsah Jazyk výuky Semestr
376QC zkouška 2 4 hodiny PŘEDNÁŠEK jedou za 14 dní (45 minut), 29 až 39 hodin domácí příprava anglicky letní

Garant předmětu

Jindřiška BLÁHOVÁ

Jméno vyučujícího (jména vyučujících)

Jindřiška BLÁHOVÁ, Richard Andrew NOWELL

Obsah

KURZ JE VEDEN V ANGLICKÉM JAZYCE

Struktura: 5 seminářů / 1 x 14 dní - 21.02; 06.03; 20.03; 03;04; 17.04

Termín: středy, 14.00 - 17.00 (včetně přestávek)

Místo U7 (vyjma 6. 3., kdy se seminář koná v U4)

Konzultační hodiny on-line po dohodě

richard_nowell@hotmail.com

Popis kurzu

Může se zdát, že teorie žánru má s tvůrčí praxí pramálo společného; ale představy o kategoriích médií vycházejí z chápání médií samotných a měly vliv na tvůrčí rozhodování. V souladu s tím se tento kurz věnuje tomu, jak může žánrová teorie pomoci při realizování jednoho konkrétního typu filmu: Quirky snímků – poutavých, hořkosladkých dramat, která jsou typicky spojována s americkým scénáristou a režisérem Wesem Andersonem. Během pěti seminárních workshopů budou studenti zvažovat a) jak tento formát pochopili filmoví vědci, b) jak se jejich myšlenky projevují v jednotlivých filmech a c) jak mohou jejich práce studentům pomoci vytvářet inovativní příspěvky k tomuto žánru. Pozornost tak bude věnována textovému modelu Quirky Cinema, jeho indie brandingu, způsobu oslovováníi hipsterského publika, typu Manic Pixie Dream Girls a zaujetí otcovskými postavami. Zkoumáním těchto témat ve vztahu k filmům Rushmore (1998), Ghost World (2001), Me, Earl & the Dying Girl (2015), Ruby Sparks (2012) a A Beautiful Day in the Neighborhood (2019) studenti rozvinou své vlastní koncepty Quirky Cinema ve finálním tvůrčím projektu.

Cíle kurzu

Kurz bere případ quirky filmů k rozvíjení kritického a revizionistického chápání audiovizuálních formátů s ohledem na jejich průmyslové, estetické a sociokulturní rozměry. Kurz seznamuje studenty s přenositelnými nástroji, přístupy a dovednostmi, které jim umožní prohloubit jejich porozumění mediálním formátům. Na konci kurzu se od studentů očekává, že prokáží schopnost spojit chápání vědeckých přístupů a rozbor filmů i kontextu jejich vzniku. Výstupem bude vlastní krátký video-esej v podobě pitche pro jejich vlastní quirky film a to tak, aby v něm uplatnili znalost základních myšlenek quirky modelu, které jim představil tento kurz. Studenti tak budou muset prokázat vhled do následujících oblastí:

•Quirky a film podle formule

•Quirky a kulturní politika

•Quirky a oslovování publika

•Quirky a genderová reprezentace

•Quirky a otcovství

Detailní sylabus včetně obsahu jednotlivých seminářů viz. anglická verze.

Výsledky učení

Viz. anglická verze.

Předpoklady a další požadavky

Viz. anglická verze.

Literatura

Není žádná povinná literatura.

Hodnoticí metody a kritéria

Viz. anglická verze.

Poznámka

Dr. Richard Nowell je filmový historik a teoretik s více jak patnáctiletou pedagogickou praxí specializující se na historii a teorii žánru a filmových cyklů, současný americký populární film a vztah mezi Hollywoodem a Evropou. Je předním světovým odborníkem na žánr hororu. Autor monografie Blood Money: A History of the First Teen Slasher Cycle a editor antologie Merchants of Menace: The Business of Horror Cinema.

Rozvrh na zimní semestr 2023/2024:

Rozvrh zatím není připraven

Rozvrh na letní semestr 2023/2024:

06:00–08:0008:00–10:0010:00–12:0012:00–14:0014:00–16:0016:00–18:0018:00–20:0020:00–22:0022:00–24:00
Po
Út
St
místnost 344
Učebna 7 (FAMU)

(Lažanský palác)
NOWELL R.
14:00–17:00
SUDÝ TÝDEN

(přednášková par. 1)
Dne 6/3 výuka v U4
Čt

Datum Den Čas Vyučující Místo Poznámky Č. paralelky
St 14:00–17:00 Richard Andrew NOWELL Učebna 7 (FAMU)
Lažanský palác
Dne 6/3 výuka v U4 přednášková par. 1

Předmět je součástí následujících studijních plánů