Pedagogická praxe 1
Předmět není vypsán Nerozvrhuje se
Kód | Zakončení | Kredity | Rozsah | Jazyk výuky | Semestr |
---|---|---|---|---|---|
380PEP1 | zkouška | 2 | česky | akademický rok |
Garant předmětu
Jméno vyučujícího (jména vyučujících)
Obsah
Cílem tohoto předmětu je rozvíjet pedagogické dovednosti studenta v rámci výuky na vysoké škole, a to v návaznosti na kurzy „Oborová didaktika a pedagogické dovednosti pro výuku na VŠ“. Vyučující konzultuje se studentem přípravu modulu, který doktorand odučí na FAMU. Student v rámci kurzu trénuje své prezentační schopnosti, přípravu na výuku, práci s prezentačními softwary (tvorba audiovizuálních ukázek, powerpointové prezentace apod.), komunikaci se studenty, následné hodnocení a atestaci zadaných úkolů. Obsahem výuky je ideálně látka, kterou student zkoumá v rámci své výzkumné práce v doktorském studiu – modul mu umožňuje sdílet s bakalářskými či magisterskými studenty aktuální vědecké poznatky a své vlastní výzkumné výsledky.
Výsledky učení
Student po absolvování předmětu
- umí samostatně připravit a vyučovat odborný předmět na vysoké škole
- má jasnou představu o způsobech výuky a hodnocení studentů a je schopný se podílet na pedagogických procesech na úrovni vysoké školy či nižších typech škol
Předpoklady a další požadavky
x
Literatura
Bočková, Věra a kol., Aktuální problémy výchovy a vzdělávání dospělých. Univerzita Palackého, Filozofická fakulta, 1994.
Brockmeyerová-Fenclová, J., Čapek, V., & Kotásek, J. (2000). Oborové didaktiky jako samostatné vědecké disciplíny. Pedagogika, 50(1), 23–37. Janík. T.; Stuchlíková I. Oborové didaktiky – vývoj, stav, perspektivy. Masarykova univerzity, 2016.
Hodnoticí metody a kritéria
Atestace je udělena na základě studentem odučeného modulu o rozsahuminimálně 6 vyučovacích hodin a následné diskuse s vyučujícím o kladech a záporech této pedagogické zkušenosti.
Další informace
Pro tento předmět se rozvrh nepřipravuje
Předmět je součástí následujících studijních plánů
- Výzkum a teorie audiovize 2023 (Povinné předměty)