Teaching Skills II. Modern Course Management
Kód | Zakončení | Kredity | Rozsah | Jazyk výuky | Semestr |
---|---|---|---|---|---|
940TS2 | zkouška | 6 | 6 hodiny SEMINÁŘŮ za celý akademický rok (45 minut), 146 až 176 hodin domácí příprava | anglicky | akademický rok |
Garant předmětu
Jméno vyučujícího (jména vyučujících)
Jindřiška BLÁHOVÁ, Richard Andrew NOWELL
Obsah
Série šesti workshopů seznámí Ph.D. studenty s klíčovými aspekty dobře koncipovaného a koordinovaného kurzu, který je inspirovaný postupy vycházejícími z účení zaměřeném na studenta (student-oriented learning), jež převažuje v anglosaském akademickém prostředí. Dobře vedený kurz vytváří infrastrukturu pro úspěšnou výuku a studentskou stejně jako pedagogickou zkušenost. Studenti se budou věnovat šesti zásadním složkám: 1) komunikace, 2) management prostředí „třídy“, 3) filosofie učení, 4) vazba se studenty, 5) adaptivní učení a 6) zpětná vazba. Studenti budou rozvíjet své kompetence v daných oblastech psaním „Učebního deníku“, v němž se budou věnovat osobním řešením k jednotlivým výše zmíneným okruhům. Cílem kurzu je tak vybavit doktorandy praktickými schopnostmi a znalostmi potřebnými pro realizaci kurzu na špičkové úrovni.
Periodicita konání: 1 x 14 dní ve druhé půli semestru - 04.04; 11.04; 18.04; 25.04; 02.05; 09.05
Termín a čas: čtvrtky, 17:30–20:00 (včetně přestávek)
Místo konání: seminární místnost 412, AMU, Dům U Bílého jelena, Tržiště 20, Praha 1 (vstup přes Hartigovský palác z Malostranského náměstí)
Podrobný popis jednotlivých workshopů viz. anglická verze sylabu.
Výsledky učení
Po absolvování kurzu by měl student/studentka být schopný/á v následujících kompetencích:
• Podpůrné komunikační strategie
• Praktický management prostředí učebny
• Pragmatická filosofie učení
• Vytvoření pedagogické vazby se studenty
• Adaptivní učení
• Poskytování konstruktivního feedbacku
Předpoklady a další požadavky
žádné
Literatura
Není.
Hodnoticí metody a kritéria
Kurz se skládá ze šesti workshopů vedených v anglickém jazyce. Každý zahrnuje malý, ale nezbytný vklad pedagoga, který nastíní hlavní témata s maximálním důrazem na jejich praktické uplatnění a dlouhodobý rozvoj studentů/studentek. Páteří jednotlivých setkání je ale učení orientované na studenty (student-oriented learning): diskuse, sebe-reflexe a vzájemná evaluace. Zásadní bude syntéza týdenních témat s kariérním rozvojem studentů v oblasti pedagogického procesu. Studenti si osvojí klíčové strategie úspěšného a efektivního pedagogického vedení, učení a organizace kurzu.
- Účast (50%)
Vzhledem k praktickému založení semináře je klíčová aktivní účast studentů. V závěrečném hodnocení tak bude zohledněna hloubka a relevantnost jejich aktivní účasti na semináři, ochota nabídnout hodnotící komentář kolegům/gyním a konstruktivnost takové evaluace.
Docházka: k úspěšnému splnění kurzu je třeba absolvovat minimálně 4 ze 6 seminářů.
- Deník pedagoga (50%)
Na konci kurzu studenti odevztají „Deník pedagoga“, který bude obsahovat krátké reflexe, přístupy a strategie za celý semestr. Deník bude ohodnocený v souhladu s tím, jak odráží kvality nastíněné v popisu Učebních cílů (Learning Outcomes).
Odevzdání: 24. května 2024
Forma odevzdání: emailem ve formátu PDF na adresu pedagoga richard_nowell@hotmail.com.
Prodloužení termínu odevzdání: na základě zdravotních, humanitárních a dalších okolností
Další informace
Předmět je součástí nabídky volitelných předmětů pro celou AMU
Rozvrh na akademický rok 2023/24:
Rozvrh zatím není připraven