Graduation Theses Seminar 1
Subject is not scheduled Not scheduled
Code | Completion | Credits | Range | Language Instruction | Semester |
---|---|---|---|---|---|
206EDI1 | credit | 4 | 3 hours (45 min) of instruction per week, 73 to 93 hours of self-study | English | winter |
Subject guarantor
Name of lecturer(s)
Contents
The Diploma Course is a basic course in Production Master's study. The course study takes place in the studio where the student, based on the defense of the master's project topic is arranged in a parallel course (speicalization). The accordant instructor address specific topics of a wide field of producing live art. Currently instruction is divided into the following speicialization:
- Arts management and arts marketing.
- Theatre production.
- Accounting, law and theatre operations.
Learning outcomes
- To broaden the knowledge of the students in the operation of live art in the Czech Republic - particularly in the guidance, management, administration and marketing of an artistic project and organization.
- To expand the student orientation in contemporary operation of live arts in the Czech Republic.
- To increase student competence in guiding, managing, administration and marketing of the arts.
Prerequisites and other requirements
None.
Literature
Culture, management and marketing trade perodicals:
- A2
- Časopis Disk
- Divadelní noviny
- Divadelní revue
- Ekonom
- Literární noviny
- Loutkář
- Marketing&Media
- Místní kultura
- Revolver revue
- Svět a divadlo
- Theatralia
Theatre Production:
- ADORNO, Theodor W.: Schéma masové kultury, OIKOYMENH, Praha, 2009
- ADORNO, Theodor W., HORKHEIMER Max: Dialektika osvícenství, OIKOYMENH, Praha, 2009
- ARENDTOVÁ, Hannah: Krize kultury, Mladá fronta, Praha, 1994
- BENJAMIN, Walter: Umělecké dílo ve věku své technické reprodukovatelnosti, in Výbor z díla I, Literárněvědné studie, OIKOYMENH, Praha, 2009
- HABERMAS, Jürgen: Strukturální přeměna veřejnosti, Filosofia, Praha, 2000
- NÜNNING, Ansgar (ed.): Lexikon teorie literatury a kultury, Host, Brno, 2008
Arts managementand marketing:
- BYRNES, William J., Management and the Arts, 3. vyd., Focal Press, 2003,ISBN: 0-240-80537-2
- KOTLER, Philip, SCHEFF, Joanne, Standing room only, Harvard Bussiness school press 1997, ISBN: 0-87584-737-4
- SCHEFF BERNSTEIN, Joanne: Arts Marketing Insights: the dynamics of building and retaining performing arts audiences, San Francisco 2007, ISBN: 978-0-7879-7844-0
- COLBERT, Francois: Marketing culture and the arts, Montreal 2007, ISBN: 978-2-9808602-1-8
- DVOŘÁK, Jan: Kreativní management pro divadlo, Praha, 2004, ISBN: 80-86102-53-X
- DVOŘÁK, Jan: Malý slovník managementu divadla, Praha 2004, ISBN: 80-86102-49-1
- FREY, Petr: Marketingová komunikace: to nejlepší z nových trendů, Praha, 2008, ISBN: 978-80-7261-160-7
- JOHNOVÁ, Radka: Marketing umění a kulturního dědictví, Praha 2007, ISBN: 978-80-245-1276-1
- KAISER, Michael M.: Strategické plánování v umění: praktický průvodce, Praha 2009, ISBN: 978-80-7008-236-2
- KAISER, Michael M.: The Art of the Turnaround: Creating and Maintaining Healthy Arts Organizations, Brandeis University Press, 2008, ISBN 978-1584657354
- KESNER, Ladislav: Marketing a management muzeí a památek, Praha 2005, ISBN: 80-247-1104-4
- KOTLER, Philip: Standing room only: strategies for marketing the performing arts, Boston 1997, ISBN 0-87584-737-4
- NEWMAN, Danny: Subscribe Now!: Building Arts Audiences Through Dynamic Subscription Promotion, Theatre Resource Group, ISBN: 978-09-3045-201-8
Ekonomics, law and theatre operations:
- HAGOORT, Giep: Umělecký managment v podnikatelském stylu, AMU, edice DISK 2009. ISBN 978-80-7437-008-3
- SYNEK, M. a kol.: Manažerská ekonomika, Grada Publishing, a. s., Praha 2007. ISBN 978-80-247-1992-4
- SYNEK, M. a kol.: Podniková ekonomika, C. H. Beck, Praha 2006. ISBN 80-7179-892-4
- REKTOŘÍK, J. a kol.: Organizace neziskového sektoru, základy ekonomiky, teorie a řízení, EKOPRESS, s. r. o., Praha 2007. ISBN 978-80-86929-25-5
- GREGORINI, Bedřich, GREGORINI, Jindřich, SRSTKA, Jiří: Základy divadelní činnosti Praha: AMU 2007, ISBN 78-80-73331-093-6
- VÍTEK, Svetozar: Řízení a organizace divadla Praha: Stát. pedag. nakl. 1986, 17-038-86
- KOTLER, Philip: Marketing Managment Analýza, plánování, realizace a kontrola, Victoria Publishing 1991, ISBN 80-85605-08-2
- HENDRYCH, Dušan a kolektiv: Správní právo, nakladatelství C. H. Beck, 7. vydání, Praha 2009
- ŠVESTKA, Jiří a kolektiv: Občanské právo hmotné 1-3, nakladatelství ASPI, Praha 2009
To date legislation:
- 218/2000 Sb. Zákon o rozpočtových pravidlech a změně některých souvisejících zákonů (rozpočtová pravidla)
- 219/2000 Sb. Zákon o majetku České republiky
- 320/2001 Sb. Zákon o finanční kontrole
- 137/2006 Sb. Zákon o veřejných zakázkách
- 563/1991 Sb. Zákon o účetnictví
- 499/2004 Sb. Zákon o archivnictví a spisové službě
- 586/1992 Sb . Zákon o dani z příjmů
- 235/2004 Sb. Zákon o DPH
- 248/1995 Sb. Zákon o obecně prospěšných společnostech
- 563/1991 Sb. Zákon o účetnictví
- Vyhláška 504/2002 Sb., kterou se provádějí některá ustanovení zákona č. 563/1991 Sb., o účetnictví
- Vyhláška 500/2002 Sb., „ dtto “
- Vyhláška 505/2002 Sb., „ dtto “
- Vyhláška 507/2002 Sb., „ dtto “
- České účetní standardy č. 401 - 414
Evaluation methods and criteria
Participation in classes (at least 70%), course paper as assigned by specific instructors.
Course web page
https://docs.google.com/spreadsheet/ccc?key=0AjLEa2qsh8UndDU5T094b3pUUGxZU29veFpYQ01pYXc#gid=0
Note
More about instruction content in individual specializations on the Dept. webpages: https://www.damu.cz/cs/katedry-obory/katedra-produkce/studijni-obory/
Further information
No schedule has been prepared for this course