prof. Vladimír SMUTNÝ
Courses
- Camera Work Seminar 7 (Course guarantor)
- Camera Work Seminar 8 (Course guarantor)
- Cinematography Analysis 1 (Course guarantor)
- Cinematography Analysis 2 (Course guarantor)
- Cinematography Analysis 3 (Course guarantor)
- Cinematography Analysis 4 (Course guarantor)
- Film Image 1 (Course guarantor)
- Film Image 2 (Course guarantor)
- Light Tonality (Course guarantor)
- Present Cameraman Methods (Course guarantor)
Diploma thesis led and defended successfully
- MgA. Preiss Martin – Digitální intermediát
- BcA.MgA. Hyksa Lukáš – Snímání ruční kamerou
- MgA. Souček Prokop – Ruští kameramani 70. a 80. let 20.století
- BcA. Kohout Martin – Tři umělecké apropriace amerického populárního filmu
- BcA. Matoušek Philip – Cesta k širokoúhlé kinematografii
- BcA. Brožek Marek – Použití LED světelných zdrojů ve filmové a televizní osvětlovací technice
- MgA. Křen Jakub – Pohyb kamery jako výrazový prostředek
- MgA. Skriečka Jan – Kameraman a objektiv
- MgA. Chlumská Františka – Barvy v evropském a indickém filmu
- MgA. Stock Helga – Issues of Colour Management in contemporary Motion Picture Creation
- MgA. Kmins Jurgis – The Cinematographer´s Role in Digital Century
- MgA. Gunaratna Vidu Ph.D. – Virtual Reality
- MgA. Bruges Leo – The Examination Of The Creative Potential Of Cinema Lenses
- BcA. Hájek Filip – Sbližování filmového a televizního světa
- MgA. Buthrasri Parinee – Female cinematographers focus: The Male and Female gaze
- MgA. Jraidini Zaher – Large Format and Film Language
- MgA. Dawane Sagar Parabhu – The Impact of Lighting on Character Development in Films
- MgA. Sýkorová Zdena – Černobílý film 21. století
- MgA. Venkateswara Sridhar Bargav – The Cinematography os Santosh Sivan
- MgA. Gunaratna Vidu – Stereoskopie a kameraman
- BcA. Hudeček Ondřej – Transformace výrazových prostředků ve filmech Stevena Soderbergha při přechodu z analogové na digitální technologii
- MgA. Cortes Laura Camila – Case Studies of the Influence of Painting on the Cinematographer´s Work
- MgA. Kerimoglu Kagan – Vittorio Storaro: How to maintain artistic style in digital cinematography
- MgA. Pospíšil Petr – Výrazové prostředky filmu noir a jejich využití v dalším vývoji světové kinematografie
- BcA. Lipský Tomáš – Roger Deakins