Autorský umělecko-pedagogický projekt 2
Nerozvrhuje se
| Kód | Zakončení | Kredity | Rozsah | Jazyk výuky | Semestr |
|---|---|---|---|---|---|
| 205KAUP2 | zkouška | 6 | 10 hodiny SEMINÁŘŮ za celý semestr (45 minut), 30 hodin (60 minut) praxe nebo samostatné práce ve škole za semestr, 113 až 143 hodin domácí příprava | česky | letní |
Garant předmětu
Jméno vyučujícího (jména vyučujících)
Roman ČERNÍK, Radek MARUŠÁK, Lenka POLÁNKOVÁ, Kateřina SCHWARZOVÁ, Alexandra ŠVOLÍKOVÁ, Anna TOMKOVÁ, Michaela VÁŇOVÁ, Gabriela ZELENÁ SITTOVÁ
Katedra
Předmět zajišťuje Katedra výchovné dramatiky
Obsah
Cíle předmětu:
- Ověření dovedností a vědomostí z oblasti didaktiky dramatické výchovy a dalších předmětů, které posluchač získal v průběhu studia.
- Příprava projektu.
- Realizace projektu.
Součástí tohoto předmětu jsou pravidelné semináře, na nichž posluchači konzultují průběh přípravy a realizace projektu.
Tematické okruhy:
- Dolaďování projektu a doplňování dalších materiálů.
- Konzultování projektů kolegů.
- Realizace projektu.
- Reflexe projektu.
- Shromažďování a utřiďování materiálu na závěrečnou dokumentaci projektu.
Výsledky učení
Student:
- samostatně realizuje autorský projekt;
- tvořivě pracuje s metodami a technikami dramatické výchovy ve vztahu ke skupině, stanoveným cílům a podmínkám;
- samostatně vyhledává primární i sekundární literaturu a materiály související s projektem;
- samostatně produkčně zajišťuje svůj projekt;
- reflektuje a hodnotí práci klientů i svou;
- zkušenosti z realizace projektu dokáže zobecnit a vyvodit z nich poznatky pro svou další práci;
- volí adekvátní prostředky k přehlednému zaznamenání svého projektu, dokáže zdůvodnit rozdíly mezi plánem projektu a jeho realizací.
Předpoklady a další požadavky
Nejsou.
Literatura
Povinná literatura:
- MACHKOVÁ, Eva. Jak se učí dramatická výchova: didaktika dramatické výchovy. 2. vyd. Praha: AMU, Divadelní fakulta, katedra výchovné dramatiky, 2007. 224 s. ISBN 978-80-7331-089-9.
- MORGAN, Norah a SAXTON, Juliana. Vyučování dramatu: hlava plná nápadů. Praha: Sdružení pro tvořivou dramatiku, 2001. 252 s. ISBN 80-901660-2-4.
- PALARČÍKOVÁ, Alena. Tygr v oku aneb O tvorbě inscenace s dětmi a mládeží. 2., upr. vyd. Praha: NIPOS-ARTAMA, 2011. 136 s. ISBN 978-80-7068-005-6.
- SVOZILOVÁ, Dana. Analýza strukturované dramatické hry v kontextu dramatické výchovy. Brno JAMU, 2005. 194 s. ed. Výběrová řada doktorských prací. ISBN 80-86928-10-1.
- ULRYCHOVÁ, Irina. Drama a příběh: tvorba scénáře příběhového dramatu v dramatické výchově. 2. vyd. Praha: Akademie múzických umění, Divadelní fakulta, katedra výchovné dramatiky, 2016. 104 s. ISBN 978-80-7331-408-8.
- VALENTA, Josef. Metody a techniky dramatické výchovy. 3., upr. vyd. Praha: Grada Publishing, 2008. 352 s. ISBN 978-80-247-1865-1.
Doporučená literatura:
- BLÁHOVÁ, Krista, VACEK, Pavel, ULRYCHOVÁ, Irina a PROVAZNÍK, Jaroslav. Uvedení do systému školní dramatiky: Dramatická výchova pro učitele obecné, základní a národní školy. Praha: IPOS-ARTAMA; Praha: Sdružení pro tvořivou dramatiku, 1996. 84 s. ISBN 80-7068-070-9.
- BUDÍNSKÁ, Hana. Hry pro šest smyslů: Kartotéka pro loutkáře i neloutkáře, kteří si umějí hrát s dětmi. 10. vyd. Praha: NIPOS-ARTAMA, 2017. 28, 16, 218 s. ISBN 978-80-7068-015-5.
- DISMAN, Miloslav. Receptář dramatické výchovy. Praha: Státní pedagogické nakladatelství, 1976. 148 s.
- KONÝVKOVÁ, Irena. Kroky a hledání při práci s dětským divadelním souborem. Tvořivá dramatika. 1998, roč. IX, č. 2-3, s. 18-23. ISSN 1211-8001.
- MACHKOVÁ, Eva (ed.). Projekty dramatické výchovy pro mladší školní věk. Praha: Portál, 2013. 192 s. ISBN 978-80-262-0374-4.
- MACHKOVÁ, Eva (ed.). Projekty dramatické výchovy pro starší školní věk. Praha: Portál, 2013. 150 s. ISBN 978-80-262-0504-3.
- MACHKOVÁ, Eva (ed.). Projekty dramatické výchovy pro středoškoláky. Praha: Portál, 2012. 152 s. ISBN 978-80-262-0093-2.
- MARUŠÁK, Radek, KRÁLOVÁ, Olga a RODRIGUEZOVÁ, Veronika. Dramatická výchova v kurikulu současné školy: Využití metod a technik. Praha: Portál, 2008. 128 s. ISBN 978-80-7367472-4.
- MLEJNEK, Josef. Dětská tvořivá hra. 3. vyd. Praha: NIPOS-ARTAMA, 2011. 152 s. ISBN 978-80-7068-001-8.
- SLAVÍK, Mirek. Cesta k divadelnímu tvaru s dětským souborem. Praha: IPOS-ARTAMA, 1996. 52 s. ISBN 80-7068-094-6.
- WAY, Brian. Rozvoj osobnosti dramatickou hrou. 2., revid. a aktualizované vyd. Praha: STD; NIPOS, 2014. 234 s. ISBN 978-80-903901-4-0 (STD); 978-80-286-9 (NIPOS).
- ZÁMEČNÍKOVÁ, Emilie. Cesta k přednesu aneb Průvodce pro pedagogy a mladé recitátory. 2. vyd. Praha: NIPOS-ARTAMA, 2012. 144 s. ISBN 978-80-7068-267-8
Hodnoticí metody a kritéria
- Kredity jsou uděleny na základě realizace vlastního projektu, reflexe vlastního projektu v seminářích a při konzultacích a aktivity na seminářích.
- Během semestru je vyžadována samostatná četba a aktivní účast v diskusích na seminářích.
Další informace
Pro tento předmět se rozvrh nepřipravuje
Předmět je součástí následujících studijních plánů
- Dramatická výchova dvouleté kombinované magisterské (Povinné předměty hlavní)