Hra na lesní roh 1

Nerozvrhuje se

Kód Zakončení Kredity Rozsah Jazyk výuky Semestr
106LER1 zápočet 9 2 hodiny CVIČENÍ týdně (45 minut), 207 až 252 hodin domácí příprava česky zimní

Garant předmětu

Vladimír REJLEK

Jméno vyučujícího (jména vyučujících)

Vladimír REJLEK, Jan VOBOŘIL, Ondřej VRABEC

Katedra

Předmět zajišťuje Katedra dechových nástrojů

Obsah

Cíl výuky:

Hra na lesní roh je klíčovým studijním předmětem specializace Lesní roh v rámci studijního programu Dechové nástroje. Individuální výuka je zaměřena na rozvoj studenta po stránce umělecké i technické. Student se seznamuje s nejvýznamnějšími interpretačními tradicemi a přístupy ve svém oboru a zároveň získává přehled o specifických rysech hudby různých stylových a žánrových okruhů.

Cílem předmětu v prvním semestru je napravit dílčí technické nedostatky, pokud student s nějakými do studia přichází. Mohou se týkat hlavně tvoření tónu, nesprávného dýchání a neznalosti principů správné techniky. Individuální cvičení pro tónovou kulturu, principy správného nátisku a dechová cvičení jsou také součástí výuky a jsou vedeny tak, aby každé cvičení odpovídalo individuálním schopnostem studenta. Je zahájen proces postupného rozvíjení individuálního hudebního projevu studenta s důrazem na jeho vlastní uměleckou tvořivost.

Zásadním krokem na počátku studia také je koordinovaná analýza uměleckých přání i reálně dosažitelných cílů zohledňující fyzické, mentální, umělecké i nástrojové dispozice adepta a vytvoření individuálního, strategicky pojatého studijního plánu s cílem dosáhnout nejvyššího možného uplatnění v profesionálním provozu. Prioritou je též získání plného přehledu o dění na poli oboru doma i v zahraničí, syntéza nejhodnotnějších atributů jednotlivých škol a jejich integrace do vlastního projevu s přihlédnutím k udržení mezinárodně oceňovaných aspektů české hornové školy.

Tematické okruhy:

Výsledky učení

Předpoklady a další požadavky

nejsou

Literatura

Instrukce pro výběr skladeb, jejich nácvik a přednes upřesní vyučující s ohledem na individuální schopnosti a talent každého studenta.

Příklad repertoáru:

Etudy:

např. Maxime-Alphonse, A. Koprasch, P. M. Dubois, M. Bitsch, E. Bozza, J. F. Gallay, J. S. Bach (suity pro vcl), A. Belloli, E. Kaucký, Z. Divoký ad.

Koncerty:

např. G. Ph. Telemann, Ch. Foerster, J. J. Quantz, F. X. Pokorný, W. A. Mozart, F. A. Rossler - Rosetti, J. V. Stich - Punto, J. Haydn, F. Strauss, R. Strauss, R. Gliere, P. Hindemith, O. Schoeck ad.

Literatura ostatních forem:

L. van Beethoven, L. F. Dauprat, W. A. Mozart, J. B. Duvernoy, C. M. von Weber, R. Schumann, P. Dukas, P. Kofroň, E. Hlobil, J. Francaix, P. Hindemith, A. Downes, P. Seabourne ad.

Další studijní literatura bude upřesněna vyučujícím v průběhu semestru, a to na základě talentu, dovedností a profesního zájmu studenta, popř. specializace pedagoga.

Hodnoticí metody a kritéria

Podmínky pro udělení zápočtu: aktivní účast během cvičení, aktivní přístup v domácí přípravě, obecný zájem o obor i všeobecné dění v něm, přehrávka předem zadaných skladeb.

Další požadavky: docházka minimálně 90 %

Poznámka

nejsou

Další informace

Pro tento předmět se rozvrh nepřipravuje

Předmět je součástí následujících studijních plánů