Didaktika/Vyučovatelská praxe zvuková tvorba 1

Předmět není vypsán Nerozvrhuje se

Kód Zakončení Kredity Rozsah Jazyk výuky Semestr
171DPZV1 zápočet 2 1 hodiny výuky týdně (45 minut), 41 až 51 hodin domácí příprava česky zimní

Garant předmětu

Jméno vyučujícího (jména vyučujících)

Obsah

Cíl výuky:

Předmět připravuje studenta pro výuku zvukové tvorby. Jeho dalším cílem je poskytnutí studentům praktické ověření znalostí metod výuky v kontaktní výuce žáků.

Tematické okruhy::

  1. Metodika nabývání sluchových zkušeností
  2. Metodika výuky základních znalostí z akustiky, zvukové techniky a hudební elektroniky
  3. Metody praktické výuky a zvuková cvičení

Výsledky učení

Student dovede zaujmout samostatný a tvůrčí přístup k metodice výuky Zvukové tvorby. Dbá na vyvážený postoj technických znalostí žáků vůči hudebním dovednostem. Klade při výuce důraz na sluchové analytické schopnosti a zvukovou představivost vázané na obraz i mimo něj. Student získává schopnost sestavit vlastní metodickou cestu – umí navrhnout výukovou metodu a formu vyučování.

Předpoklady a další požadavky

Nejsou.

Literatura

BERTRAND, Y. Soudobé teorie vzdělávání. Praha: Portál, 1998. ISBN 80-7178-216-5

GRECMANOVÁ, H., URBANOVSKÁ, E., NOVOTNÝ, P. Podporujeme aktivní myšlení a samostatné učení žáků. Olomouc: Hanex, 2000. ISBN 80-85783-28-2

KALHOUS, Z.; OBST, O. Školní didaktika. Praha: Portál, 2002. ISBN 80-7178-253-X

KYRIACOU, CH. Klíčové dovednosti učitele. Praha: Portál, 2004. ISBN 80-7178-965-8

MAREŠ, J. Styly učení žáků a studentů. Praha : Portál, 1998. ISBN 80-7178-246-7

MAREŠ, J., KŘIVOHLAVÝ, J. Komunikace ve škole. Brno: MU, 1995, ISBN 80-210-1070-3. Národní program rozvoje vzdělávání. Praha: ÚIV, 2001. ISBN 80-211-0372-8

MUŽÍK, J. Andragogická didaktika. Praha: CODEX Bohemia, 1998. ISBN 80-85963-52-3

PASCH, M. a kol. Od vzdělávacího programu k vyučovací hodině. Praha: Portál, 1998. ISBN 80-7178-127-4

POLEDŇÁK, Ivan a Jan BUDÍK. ABC učitele hudební výchovy : [materiály a informace]. Praha: Panton, 1968.

Dostupné ŠVP s EZHZT

Hodnoticí metody a kritéria

Aktivní účast ve výuce, potvrzení školy, ve které je praxe prováděna.

Poznámka

Nejsou.

Další informace

Pro tento předmět se rozvrh nepřipravuje

Předmět je součástí následujících studijních plánů