Didaktika/Vyučovatelská praxe zvuková tvorba 1
Předmět není vypsán Nerozvrhuje se
Kód | Zakončení | Kredity | Rozsah | Jazyk výuky | Semestr |
---|---|---|---|---|---|
171DPZV1 | zápočet | 2 | 1 hodiny výuky týdně (45 minut), 41 až 51 hodin domácí příprava | česky | zimní |
Garant předmětu
Jméno vyučujícího (jména vyučujících)
Obsah
Cíl výuky:
Předmět připravuje studenta pro výuku zvukové tvorby. Jeho dalším cílem je poskytnutí studentům praktické ověření znalostí metod výuky v kontaktní výuce žáků.
Tematické okruhy::
- Metodika nabývání sluchových zkušeností
- Metodika výuky základních znalostí z akustiky, zvukové techniky a hudební elektroniky
- Metody praktické výuky a zvuková cvičení
Výsledky učení
Student dovede zaujmout samostatný a tvůrčí přístup k metodice výuky Zvukové tvorby. Dbá na vyvážený postoj technických znalostí žáků vůči hudebním dovednostem. Klade při výuce důraz na sluchové analytické schopnosti a zvukovou představivost vázané na obraz i mimo něj. Student získává schopnost sestavit vlastní metodickou cestu – umí navrhnout výukovou metodu a formu vyučování.
Předpoklady a další požadavky
Nejsou.
Literatura
BERTRAND, Y. Soudobé teorie vzdělávání. Praha: Portál, 1998. ISBN 80-7178-216-5
GRECMANOVÁ, H., URBANOVSKÁ, E., NOVOTNÝ, P. Podporujeme aktivní myšlení a samostatné učení žáků. Olomouc: Hanex, 2000. ISBN 80-85783-28-2
KALHOUS, Z.; OBST, O. Školní didaktika. Praha: Portál, 2002. ISBN 80-7178-253-X
KYRIACOU, CH. Klíčové dovednosti učitele. Praha: Portál, 2004. ISBN 80-7178-965-8
MAREŠ, J. Styly učení žáků a studentů. Praha : Portál, 1998. ISBN 80-7178-246-7
MAREŠ, J., KŘIVOHLAVÝ, J. Komunikace ve škole. Brno: MU, 1995, ISBN 80-210-1070-3. Národní program rozvoje vzdělávání. Praha: ÚIV, 2001. ISBN 80-211-0372-8
MUŽÍK, J. Andragogická didaktika. Praha: CODEX Bohemia, 1998. ISBN 80-85963-52-3
PASCH, M. a kol. Od vzdělávacího programu k vyučovací hodině. Praha: Portál, 1998. ISBN 80-7178-127-4
POLEDŇÁK, Ivan a Jan BUDÍK. ABC učitele hudební výchovy : [materiály a informace]. Praha: Panton, 1968.
Dostupné ŠVP s EZHZT
Hodnoticí metody a kritéria
Aktivní účast ve výuce, potvrzení školy, ve které je praxe prováděna.
Poznámka
Nejsou.
Další informace
Pro tento předmět se rozvrh nepřipravuje