Externí praxe
Předmět není vypsán Nerozvrhuje se
Kód | Zakončení | Kredity | Rozsah | Semestr |
---|---|---|---|---|
203EXP | zápočet | 8 | 160 hodin (60 minut) praxe nebo samostatné práce ve škole za semestr, 40 až 80 hodin domácí příprava |
Garant předmětu
Jméno vyučujícího (jména vyučujících)
Katedra
Předmět zajišťuje Katedra scénografie
Obsah
Cílem praxe v externí partnerské instituci je přirozený přechod studenta ze školního prostředí do profesionální praxe. Měl by v rámci ní vykonávat práci v jím zvoleném oboru kontinuálně po dobu cca šesti týdnů (dle charakteru práce). Jiné časové rozložení stáže je možné po konzultaci s garantem praxí. Načasování praxe v kontextu druhého ročníku studia by nemělo ohrozit práci studenta na absolventském projektu. Za jistých okolností lze absolventský projekt vytvořit v rámci praxe v partnerské instituci (například pokud je student součástí tvůrčího/inscenačního týmu u velké produkce mimo školu, jejíž příprava vyžaduje několik týdnů společné, kontinuální práce).
Praxi je možné vykonat v partnerské instituci - může to být divadlo nebo jiný prostor určený umělecké produkci, může jít i o studio či ateliér zaměřené na audiovizuální tvorbu nebo světlo. Možné a podporované je také absolvování externí praxe v rámci pracovní stáže v zahraničí, pokud bude splněna podmínka smluvní dohody s partnerskou institucí. Náplň práce nemusí být nevyhnutně tvůrčího charakteru, ale měla by spadat do jednoho nebo více oborů, na který se student zaměřuje v druhém ročníku studia. Může jít o práci na konkrétním projektu, ale i podílení se na pravidelné činnosti instituce či studia bez ohledu na projekt. I v této fázi jde především o adaptaci na procesy probíhající v profesionálním prostředí.
V partnerských institucích, se kterými má DAMU smlouvu o praxích, bude určena osoba tutora. Tutor bude kontaktní osobou pro studenta i pro garanta praxí nebo určeného pedagoga programu v přípravě i v průběhu praxe, uvede studenta do pracovního kolektivu a bude řešit případné problémy. Krátké schůzky tutora a studenta k monitorování průběhu praxe by měli probíhat nejméně jednou týdně. Role tutora by neměla mít zásadní vliv na jeho vykonávání pracovních povinností zaměstnance, počítá se se značnou samostatností studentů a péči ze strany fakultního administrátora praxí.
Výsledky učení
•Student se orientuje v principech práce v profesionálním prostředí,
•Je seznámen s požadavky na svoje budoucí role v technologického i tvůrčím procesu,
•Při plnění svěřených úkolů umí nabyté znalosti a dovednosti adekvátně využít
•Dokáže kvalifikovaně a odborně komunikovat se všemi složkami tvůrčího a technologického procesu
Předpoklady a další požadavky
Cílem praxe v externí partnerské instituci je přirozený přechod studenta ze školního prostředí do profesionální praxe. Měl by v rámci ní vykonávat práci v jím zvoleném oboru kontinuálně po dobu cca šesti týdnů (dle charakteru práce). Jiné časové rozložení stáže je možné po konzultaci s garantem praxí. Načasování praxe v kontextu druhého ročníku studia by nemělo ohrozit práci studenta na absolventském projektu. Za jistých okolností lze absolventský projekt vytvořit v rámci praxe v partnerské instituci (například pokud je student součástí tvůrčího/inscenačního týmu u velké produkce mimo školu, jejíž příprava vyžaduje několik týdnů společné, kontinuální práce).
Praxi je možné vykonat v partnerské instituci - může to být divadlo nebo jiný prostor určený umělecké produkci, může jít i o studio či ateliér zaměřené na audiovizuální tvorbu nebo světlo. Možné a podporované je také absolvování externí praxe v rámci pracovní stáže v zahraničí, pokud bude splněna podmínka smluvní dohody s partnerskou institucí. Náplň práce nemusí být nevyhnutně tvůrčího charakteru, ale měla by spadat do jednoho nebo více oborů, na který se student zaměřuje v druhém ročníku studia. Může jít o práci na konkrétním projektu, ale i podílení se na pravidelné činnosti instituce či studia bez ohledu na projekt. I v této fázi jde především o adaptaci na procesy probíhající v profesionálním prostředí.
V partnerských institucích, se kterými má DAMU smlouvu o praxích, bude určena osoba tutora. Tutor bude kontaktní osobou pro studenta i pro garanta praxí nebo určeného pedagoga programu v přípravě i v průběhu praxe, uvede studenta do pracovního kolektivu a bude řešit případné problémy. Krátké schůzky tutora a studenta k monitorování průběhu praxe by měli probíhat nejméně jednou týdně. Role tutora by neměla mít zásadní vliv na jeho vykonávání pracovních povinností zaměstnance, počítá se se značnou samostatností studentů a péči ze strany fakultního administrátora praxí.
Literatura
McMills, Anne E.: The Assistant Lighting Designer's Toolkit. Routledge 2014.
KOLEKTIV. Akustika hudebních prostorů v České republice díly 1-4, NAMU 2008-11 ve spolupráce s firmou Soning Praha a.s.
Hodnoticí metody a kritéria
Po skončení stáže zhodnotí student její průběh písemnou reflexí (2-3 strany) a následně proběhne hodnotící setkání studenta, garanta praxí nebo pověřeného pedagoga programu a tutora. Splnění těchto podmínek a docházka nejméně 90% jsou předpokladem pro udělení zápočtu.
Další informace
Pro tento předmět se rozvrh nepřipravuje