Externí praxe

Předmět není vypsán Nerozvrhuje se

Kód Zakončení Kredity Rozsah Semestr
203EXP zápočet 8 160 hodin (60 minut) praxe nebo samostatné práce ve škole za semestr, 40 až 80 hodin domácí příprava

Garant předmětu

Jméno vyučujícího (jména vyučujících)

Katedra

Předmět zajišťuje Katedra scénografie

Obsah

Cílem praxe v externí partnerské instituci je přirozený přechod studenta ze školního prostředí do profesionální praxe. Měl by v rámci ní vykonávat práci v jím zvoleném oboru kontinuálně po dobu cca šesti týdnů (dle charakteru práce). Jiné časové rozložení stáže je možné po konzultaci s garantem praxí. Načasování praxe v kontextu druhého ročníku studia by nemělo ohrozit práci studenta na absolventském projektu. Za jistých okolností lze absolventský projekt vytvořit v rámci praxe v partnerské instituci (například pokud je student součástí tvůrčího/inscenačního týmu u velké produkce mimo školu, jejíž příprava vyžaduje několik týdnů společné, kontinuální práce).

Praxi je možné vykonat v partnerské instituci - může to být divadlo nebo jiný prostor určený umělecké produkci, může jít i o studio či ateliér zaměřené na audiovizuální tvorbu nebo světlo. Možné a podporované je také absolvování externí praxe v rámci pracovní stáže v zahraničí, pokud bude splněna podmínka smluvní dohody s partnerskou institucí. Náplň práce nemusí být nevyhnutně tvůrčího charakteru, ale měla by spadat do jednoho nebo více oborů, na který se student zaměřuje v druhém ročníku studia. Může jít o práci na konkrétním projektu, ale i podílení se na pravidelné činnosti instituce či studia bez ohledu na projekt. I v této fázi jde především o adaptaci na procesy probíhající v profesionálním prostředí.

V partnerských institucích, se kterými má DAMU smlouvu o praxích, bude určena osoba tutora. Tutor bude kontaktní osobou pro studenta i pro garanta praxí nebo určeného pedagoga programu v přípravě i v průběhu praxe, uvede studenta do pracovního kolektivu a bude řešit případné problémy. Krátké schůzky tutora a studenta k monitorování průběhu praxe by měli probíhat nejméně jednou týdně. Role tutora by neměla mít zásadní vliv na jeho vykonávání pracovních povinností zaměstnance, počítá se se značnou samostatností studentů a péči ze strany fakultního administrátora praxí.

Výsledky učení

•Student se orientuje v principech práce v profesionálním prostředí,

•Je seznámen s požadavky na svoje budoucí role v technologického i tvůrčím procesu,

•Při plnění svěřených úkolů umí nabyté znalosti a dovednosti adekvátně využít

•Dokáže kvalifikovaně a odborně komunikovat se všemi složkami tvůrčího a technologického procesu

Předpoklady a další požadavky

Cílem praxe v externí partnerské instituci je přirozený přechod studenta ze školního prostředí do profesionální praxe. Měl by v rámci ní vykonávat práci v jím zvoleném oboru kontinuálně po dobu cca šesti týdnů (dle charakteru práce). Jiné časové rozložení stáže je možné po konzultaci s garantem praxí. Načasování praxe v kontextu druhého ročníku studia by nemělo ohrozit práci studenta na absolventském projektu. Za jistých okolností lze absolventský projekt vytvořit v rámci praxe v partnerské instituci (například pokud je student součástí tvůrčího/inscenačního týmu u velké produkce mimo školu, jejíž příprava vyžaduje několik týdnů společné, kontinuální práce).

Praxi je možné vykonat v partnerské instituci - může to být divadlo nebo jiný prostor určený umělecké produkci, může jít i o studio či ateliér zaměřené na audiovizuální tvorbu nebo světlo. Možné a podporované je také absolvování externí praxe v rámci pracovní stáže v zahraničí, pokud bude splněna podmínka smluvní dohody s partnerskou institucí. Náplň práce nemusí být nevyhnutně tvůrčího charakteru, ale měla by spadat do jednoho nebo více oborů, na který se student zaměřuje v druhém ročníku studia. Může jít o práci na konkrétním projektu, ale i podílení se na pravidelné činnosti instituce či studia bez ohledu na projekt. I v této fázi jde především o adaptaci na procesy probíhající v profesionálním prostředí.

V partnerských institucích, se kterými má DAMU smlouvu o praxích, bude určena osoba tutora. Tutor bude kontaktní osobou pro studenta i pro garanta praxí nebo určeného pedagoga programu v přípravě i v průběhu praxe, uvede studenta do pracovního kolektivu a bude řešit případné problémy. Krátké schůzky tutora a studenta k monitorování průběhu praxe by měli probíhat nejméně jednou týdně. Role tutora by neměla mít zásadní vliv na jeho vykonávání pracovních povinností zaměstnance, počítá se se značnou samostatností studentů a péči ze strany fakultního administrátora praxí.

Literatura

McMills, Anne E.: The Assistant Lighting Designer's Toolkit. Routledge 2014.

KOLEKTIV. Akustika hudebních prostorů v České republice díly 1-4, NAMU 2008-11 ve spolupráce s firmou Soning Praha a.s.

Hodnoticí metody a kritéria

Po skončení stáže zhodnotí student její průběh písemnou reflexí (2-3 strany) a následně proběhne hodnotící setkání studenta, garanta praxí nebo pověřeného pedagoga programu a tutora. Splnění těchto podmínek a docházka nejméně 90% jsou předpokladem pro udělení zápočtu.

Další informace

Pro tento předmět se rozvrh nepřipravuje

Předmět je součástí následujících studijních plánů