Inscenační tvorba 6

Zobrazit rozvrh

Kód Zakončení Kredity Rozsah Jazyk výuky Semestr
204IRT6 zkouška 12 12 hodiny výuky týdně (45 minut), 174 až 234 hodin domácí příprava česky letní

Garant předmětu

Jiří ADÁMEK

Jméno vyučujícího (jména vyučujících)

Linda DUŠKOVÁ, Michaela HOMOLOVÁ, Lukáš JIŘIČKA, Marta LJUBKOVÁ

Katedra

Předmět zajišťuje Katedra alternativního a loutkového divadla

Obsah

Od tvorby vlastních menších etud až k samostatným semestrálním klauzurním pracím, vždy ověřovaných v kontaktu s obecenstvem a s kritickou reflexí - za pedagogické supervize příslušných odborníků. Inscenace se vytvářejí jak v ročníkových učebnách, tak ve studiu Řetízek, ale též ve speciálních, méně tradičních, prostorech podle záměru inscenace. Témata inscenací vycházejí jak z pedagogického zadání, tak i ze specifických záměrů studentů s nabídkou širokého spektra postupů moderního divadla. Kromě vlastních inscenací hodiny předmětu slouží také k rozvíjení talentu laboratorním ověřováním a hledáním možných nových postupů a scénických interakcí.

Výsledky učení

Prověření si vlastních inscenačních záměrů v praxi. Ověřování možností týmové spolupráce, spolupráce s herci. Reflexe vlastní kreativity.

Předpoklady a další požadavky

Kreativita, schopnost týmové spolupráce, komunikativnost.

Literatura

Díla české a světové dramatické literatury.

Doprovodná literatura ke studovaným inscenacím dle konkrétních požadavků vedoucího pedagoga.

Hodnoticí metody a kritéria

Citlivé hodnocení umělecké kreativity by nemělo být zaměřeno jen na hodnocení vlastního výsledného tvaru určeného k prezentaci, ale především k sledování vlastního procesu tvorby a aktivitě studenta v průběhu celého semestru.

Poznámka

Průběh předmětu je vždy modifikován osobností vedoucího pedagoga ročníku, jeho specifickými požadavky a nároky.

Rozvrh výuky viz www DAMU / katedra ALD / Pro studenty / Rozvrhy

Rozvrh na zimní semestr 2024/2025:

Rozvrh zatím není připraven

Rozvrh na letní semestr 2024/2025:

Rozvrh zatím není připraven

Předmět je součástí následujících studijních plánů