Základy speciální pedagogiky a antropologie 2

Předmět není vypsán Nerozvrhuje se

Kód Zakončení Kredity Rozsah Jazyk výuky Semestr
204ZPS2 zkouška 1 10 hodiny výuky za celý semestr (45 minut), 18 až 23 hodin domácí příprava česky letní

Garant předmětu

Jméno vyučujícího (jména vyučujících)

Obsah

Teoretická příprava studenta na divadelní práci ve specifických skupinách.

Výsledky učení

Seznámit studenty se základní psychologickou a speciálně pedagogickou terminologií, aplikací pojmů a teorií v rovině sociální práce a problematice lidí se znevýhodněním. A dále se základními divadelně antropologickými principy a antropologickými perspektivami divadla.

Předpoklady a další požadavky

Předmět je nutné zapsat společně s předměty Režijní, dramaturgická a herecká tvorba ve specifické skupině a Scénografická tvorba ve specifické skupině.

Literatura

BARBA, E., SAVARESE, N. Slovník divadelní antropologie. 1. vyd. Praha: Divadelní ústav, 2000. ISBN 80-7008-109-0, ISBN 80-7106-369-X

BLAŽEK, B., OLMROVÁ, J. Krása a bolest. 1. vyd. Praha: Panorama, 1985.

MIKEŠ, Vladimír. Herectví jako úvaha o smyslu současnosti. In Divadelní revue, číslo 1, ročník 2001.

PIPEKOVÁ, J. Kapitoly ze speciální pedagogiky. 1. vyd. Brno: Paido, 1998. ISBN 80-85931-65-6

VÁGNEROVÁ, M. Psychopatologie pro pomáhající profese. 3. vyd. Praha: Portál, 2004. ISBN 80-7178-802-3

Hodnoticí metody a kritéria

Aktivní účast na seminářích a zvládnutí základní terminologie a teorií ze speciální pedagogiky a divadelní antropologie.

Další informace

Předmět lze absolvovat opakovaně

Pro tento předmět se rozvrh nepřipravuje

Předmět je součástí následujících studijních plánů