Didaktická dílna 4

Předmět není vypsán Nerozvrhuje se

Kód Zakončení Kredity Rozsah Jazyk výuky Semestr
300DD4 zápočet 2 20 hodiny DÍLEN za celý semestr (45 minut), 35 až 45 hodin domácí příprava česky letní

Garant předmětu

Jméno vyučujícího (jména vyučujících)

Katedra

Předmět zajišťuje Předměty a studijní plány zajišťované fakultou

Obsah

Reflexe pedagogické praxe a příprava na závěrečný projekt

Didaktická dílna IV je navázaná na předmět Odborná praxe a zaměřuje se na průběžně konzultace a reflexe studujících na základě pedagogické praxe v terénu. Tento předmět funguje jako ateliér, kde studenti prakticky i konceptuálně připravují své vlastní didaktické aktivity, které následně realizují ve školním prostředí. V průběhu výuky probíhají individuální a skupinové konzultace, kde studenti analyzují svou činnost a hledají řešení pedagogických alterací výuky. Výsledkem předmětu bude závěrečné portfolio, které bude zhodnoceno na základě dokumentace a zpětné vazby.

Semináře budou realizovány formou tandemové výuky tak, aby součástí každé lekce byl lektor s pedagogickým vzděláním a praxí a specialista na oblast oborové didaktiky filmové a audiovizuální výchovy.

Výsledky učení

Po absolvování Didaktické dílny IV budou studenti schopni komplexně reflektovat své pedagogické aktivity a aktivně analyzovat silné a slabé stránky provedené výuky. Tato reflexe bude součástí jejich profesního rozvoje, kdy budou schopni přizpůsobit a zlepšit výuku pomocí pedagogických alterací, tedy úpravy a vylepšení výukových postupů. Důraz bude kladen na práci s odbornou literaturou, případovými studiemi a zpracovávání individuálních výukových projektů.

Studující:

Předpoklady a další požadavky

-

Literatura

Donald W. Winnicott. Hraní a realita. Praha: Portál, 2018.

Kolektiv: Předat dětem, co je k žití: 30 rozhovorů – 30 let Sedmé generace. Brno: Hnutí Duha –

Sedmá generace, 2021.

Jitka Géringová – Iva Mladičová. Působit, klást překážky, vyjít vstříc. Ústí nad Labem: Univerzita

Jana Evangelisty Purkyně v Ústí nad Labem, 2016.

Magdalena Adámková Turzová. Učit umění: učitel a žák v labyrintu současného umění. Olomouc:

Univerzita Palackého v Olomouci, 2015.

Christopher M. Bache. Živá třída: vyučování a kolektivní vědomí. Praha: Carpe Momentum, 2015.

Martin Buber. Řeči o výchově. Praha: Vyšehrad, 2017.

Konrad Paul Liessmann. Hodina duchů. Praxe nevzdělanosti. Praha: Academia, 2015.

Konrad Paul Liessmann. Vzdělání jako provokace. Praha: Academia, 2018.

Silva Macková. Divadlo a výchova. Brno: JAMU, 2016.

Bohumil Kartous. No future. Praha: 65. pole, 2019.

Silvie Šeborová. Nedělní párty s Piccasem. Brno: Jan Melvil Publishing, 2021.

McLeodovi, Myles, Greg. Objev svůj talent. Praha: Albatros – Edika, 2018.

Martin Thau. Škola scenáristiky. Praha: NAMU, 2021.

Tereza Czesany Dvořáková. Jak vznikl film. Praha: Argo, 2017.

Tereza Czesany Dvořáková– Ondřej Beránek. Jak se dělá film. Praha: Argo, 2019.

Tereza Czesany Dvořáková– Lucie Záhorová– René Melkus. Co byla a co je televize. Praha: Argo, 2020.

Will Bishop-Stewens. Jak se naučit animovat v 10 snadných lekcích. Praha: Svojtka, 2017.

Robert Čapek. Uč jako umělec. Brno: Jan Melvil Publishing, 2020.

Marta Svobodová. Sociální digitalizace [online]. [cit. 25. 1. 2023] Disertační práce. Brno: Pedagogická fakulta Masarykovy univerzity, Katedra výtvarné výchovy, 2012. Dostupné z: https://is.muni.cz/th/hv1ws/Disertace_Marta_Svobodova_2012.pdf.

Hodnoticí metody a kritéria

Studentky a studenti se aktivně účastní seminářů a diskutují. Průběžná práce na pedagogickém portfoliu.

Další informace

Pro tento předmět se rozvrh nepřipravuje

Předmět je součástí následujících studijních plánů