Obhajoba pedagogického portfolia
Kód | Zakončení | Kredity | Rozsah | Jazyk výuky | Semestr |
---|---|---|---|---|---|
300OPP | zkouška | 5 | česky | letní |
Garant předmětu
Jméno vyučujícího (jména vyučujících)
Katedra
Předmět zajišťuje Předměty a studijní plány zajišťované fakultou
Obsah
Portfolio dokumentuje a reflektuje pedagogickou praxi studujících, ale také jejich teoretickou přípravu, realizovanou v rámci dílčích úkolů jednotlivých předmětů. Obsahuje především popis a analýzu aktivit jak z Dílen I-IV, tak z Odborné praxe za využití poznatků z Pedagogických předpokladů i Oborové didaktiky. Zaměřuje se na inspirační zdroje, teoretické uchopení jejich odborného zájmu, konkrétní didaktické transformace, zpětnou vazbu od pedagogů i žáků, sebereflexi a možné alterace výukových situací. Obsahuje kvalitní foto a videodokumentaci. Kritérii pro hodnocení portfolií jsou systematičnost a konzistence přípravy, kvalita provedení pedagogických úkolů, aplikace teoretických poznatků v praxi a schopnost sebereflexe a vývoje.
Výsledky učení
Absolventky a absolventi získají v průběhu studia zevrubnou pedagogickou průpravu. Studium má status oficiální aprobace pro výkon učitelského povolání na základních a středních školách. Orientují se ve vývojové psychologii a zásadách obecné didaktiky. Jsou schopni stanovovat pedagogické cíle, vytvářet studijní plán a obsah výuky, reflektovat své pedagogické působení, a průběžně zapracovávat inovace do vlastní pedagogické práce. Filmová a audiovizuální výchova je pro školy často realizována v prostředí neformálního vzdělávání, kulturních institucí, kin a festivalů. V průběhu studia absolventi získají základní profesní kompetence v oblastech práce s publikem, v lektorské činnosti festivalové a kino dramaturgii, dokážou vyvíjet a realizovat vlastní kulturní a umělecké projekty, jejichž cílem je osvětová, popularizační a vzdělávací činnost s vazbou na oblast formálního vzdělávání. Dokážou vytvářet původní metodické a výukové texty, které by soužily k filmově-výchovným záměrům. Všechny kompetence absolventů však směrují zejména k podpoře oborové výuky ve formálním vzdělávání, a to různými cestami. Studium si klade za cíl vzdělávat filmaře i filmové teoretiky, kteří dokážou svůj řemeslný a profesní základ přetavit v pedagogické, osvětové a popularizační úsilí. Studentky a studenti budou vedeni k tomu, aby se naučili využívat specifika filmové řeči pro pedagogické cíle.
Absolventi studia budou připraveni vést odborovou výuku filmové a audiovizuální výchovy (předmětu, modulů, projektů) a podílet se na realizaci školního kurikula na daném stupni vzdělání. Budou schopni:
● reflektovat pojmy a představy o učení, vzdělávání a vzdělanosti;
● plánovat, realizovat a reflektovat výuku;
● vytvářet ve vyučování vhodné podmínky pro učení všech žáků včetně zapojení asistenta pedagoga a uplatňování formativního hodnocení, využívat širokou škálu metod a forem výuky a vhodně je kombinovat s ohledem na výchovně-vzdělávací situace;
● aplikovat oborově didaktické kompetence při přípravě, realizaci a reflexi pedagogických procesů;
● podílet se na pedagogických procesech celé školy;
● komunikovat s rodiči (zákonnými zástupci žáka) na podporu žákova učení.
Předpoklady a další požadavky
-
Literatura
-
Hodnoticí metody a kritéria
Obhajoba pedagogického portfolia před zkušební komisí.
Rozvrh na zimní semestr 2024/2025:
Datum | Den | Čas | Vyučující | Místo | Poznámky | Č. paralelky |
---|---|---|---|---|---|---|
21.02.2025 | 10:00–17:00 | Jiří FOREJT | Učebna 2 (FAMU) Lažanský palác |
paralelka 1 |
Rozvrh na letní semestr 2024/2025:
Rozvrh zatím není připraven