Herní design 2
Předmět není vypsán Nerozvrhuje se
| Kód | Zakončení | Kredity | Rozsah | Jazyk výuky | Semestr |
|---|---|---|---|---|---|
| 312HD2 | zápočet | 3 | 24 hodiny PŘEDNÁŠEK za celý semestr (45 minut), 4 hodiny CVIČENÍ za celý semestr (45 minut), 54 až 69 hodin domácí příprava | česky | letní |
Garant předmětu
Jméno vyučujícího (jména vyučujících)
Katedra
Předmět zajišťuje Katedra herního designu
Obsah
Základní přednáškové bloky:
A) Systémový design a designová analýza (6 přednášek)
- Pokročilá tvorba konceptu, brainstorming, prototyping
- Interface – základy designu uživatelských rozhraní a jejich specifika ve videoherním prumyslu
- Psychologie her a hráčů
- Zábava a hry – Co dělá hry zábavnými, jak pracovat s očekáváním hráčů, zábava a serióznost
- Volby a následky – Game design s ohledem na nelineární povahu herních narativů
- Quest design
B) Specifické přístupy k hernímu designu - vážné, mobilní a multiplayerové hry (2 - 3 přednášky)
- Multiplayerové hry – Jak přistupovat k interakci vícero hráčů, perzistentní a neperzistentní online světy
- Mobilní hry a přístupy k jejich designu
- Vážné (serious) a umělecké (art) hry
C) Case studies (2 - 3 přednášky)
D) Variabilní témata dle hosta (2 - 3 přednášky)
Výsledky učení
Cílem předmětu je seznámit studenty se základními problémy game designu a poskytnout nástroje a přístupy k jejich řešení. Jednotlivé přednášky vedou hostující lektoři s praktickými zkušenostmi v dané problematice. Studenti na předmětu získají široký rozhled v metodách a procesech současného herního designu, vyzkoušejí si práci různých specialistů v rámci praktických cvičení a prohloubí svou schopnost reflektovat výsledky svojí práce ve vzájemných diskusích.
Předpoklady a další požadavky
-
Literatura
Povinná literatura:
●SALEN, Katie a Eric ZIMMERMAN. Rules of Play: Game Design Fundamentals. Cambridge, MA: MIT Press, 2004. ISBN 978-0-262-24045-1.
Doporučená literatura:
●FULLERTON, Tracy. Game design workshop: a playcentric approach to creating innovative games. Fourth edition. Boca Raton: Taylor & Francis, CRC Press, 2019. ISBN 978-1-138-09877-0.
Hodnoticí metody a kritéria
Zápočet je udělován za docházku, aktivní účast na hodině a vypracování praktických úkolů z cvičení.
Poznámka
Výuka 2h/týd
Další informace
Pro tento předmět se rozvrh nepřipravuje
Předmět je součástí následujících studijních plánů
- Herní design - magistr_2025 (Povinné předměty)